Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Nyckel till framgång är "upp-&ner sänkningsverktyget" :rofl:

Nämen, vad vill du ha hjälp med? Har du spanat genom guiden?

ja fast jag suger iof på engelska så fattade inte så mycket. men jag lyckas isnte få allt så fint som du mitt ser mer ut som lite kladd haha fast jag använder fyrkant osv. lyckas inte få de jämt i kanter eller något ;)

Jag tror jag har löst problemet med hjärtan på bom. Denna skulle kunna gå att göra i verkligheten.

17862754.jpg

Har även en bild på hur jag skapade bommen och där ser man hu lättast träbitarna ska spikas på, om någon vill se...

Jättesnyggt :d och vilken kul idé.
Vilka träbitar ska spikas på menar du?
På bilden ser det ju ut som om allt är utsågat ur en bred, massiv planka...men det skulle vara väldigt mycket jobb, och bli rätt tungt också.
Vill gärna se skiss på hur du tänkt att det ska göras!

Om du vill ha en fyrkanter exakt lika stora eller så, så gör en fyrkant fast utan att 'fästa' den, och så skriver du tex 10;20. Då blir fyrkanten 10 gånger 20. Du behöver inte markera någon speciell ruta att skriva i, det ordnar sig automatiskt.
Vill du göra ett streck som är på pricken 50 cm långt så skriv 50 och tryck på enter.

Nu såklart så gäller det ju att ha rätt mått. På Model Info kan man ändra måtten så man får i centimeter, inches, eller meter osv.

Likadant gör du när du ska 'lyfta' eller 'sänka' något, skriv in måtten och tryck på enter så ordnar det sig självft :)

Jag vet att dom säljer massa omålade träbommar och "bomhållsskenor" från Safety system :D

Dom säljer "dukmurar" på hööks nu juh, men dom är skitdyra x/

Det är bara att köpa en sån där vaxduk som man brukar ha på utomhusbord ibland. Brukar finnas på Ica Maxi vet jag :D

Ah, det var så du tänkte! Alltså, såga ut hjärtan i plyfa eller liknande och spika på planka? Borde ju funka utmärkt :idea:

haha jag ritar inte bomhållare heller, men på en ritning underlättar det ju om man faktiskt kan lägga den skissade bommen i en bomhållare utan att den tippar av.. :D
jag kollar på byggmax.se efter de rätta dimensionerna på alla reglar, plankro och brädor som jag ritar upp..

har själv suttit och skissat lite..

vanlig planka och plywoodhjärtan
17926799.jpg

vågplank, man ritar upp de undre vågdalarna först och sågar ur, de bitarna som blir över sätter man fast uppepå plankan (ses som vita delar)
17926798.jpg

mönstergrind, kan göras med hål eller om man sätter in färgat plexiglas i, t.ex rött, eller bara rött cellofan för lite effekt, denna grind är inte klar och mönstret blev inte heller bra, men med lövträdsskugga, trib,al marimekkomönster så kan de nog bli snyggt..
17926796.jpg

denna är jag inte så säker på, lite skör är den nog, funderar på att göra den lite mer massiv bakom de röda bitarna.. men i flata skållor fungerar den som den är..
17926797.jpg

oj vad fina bilder :D, hat gjort några skisser men knåpar än på dom.

tack, jag älskar att sitta å skissa i sketchup.. :)

grind med pinnar, la dem i en S-form men man bör kanske ha föler pinnar med mindre mellanrum.. får bli nästa grind :p

sen gjorde jag en miniborg i 4 delar (2 torn & två murdelar) som man sätter under ett vanligt rättuppstående, lite roligare utfyllnad..

och det hindret som vi i våran ungdomssektion håller på att bygga :)

kunde inte låta bli utan gjorde om S-grinden
och grön blev den den här gången :)

Rackarns vad snygga hinder! Dina hjärtan blev mycket bättre än mina i iallafall ;) Mycket enklare att göra :)

Bra fantasi har du med :D

Rackarns vad snygga hinder! Dina hjärtan blev mycket bättre än mina i iallafall ;) Mycket enklare att göra :)

Bra fantasi har du med :D
ahh jag lär ju säga att jag stal din idé med hjärtanen :o men det var sån bra idé! :idea:

jag har inte så många bra idéer så har du några på lager så kan jag rita :D

då kan du ju göra en stabil pall åt mig så dom hästen ska kunna gå upp på ;) Som en bro typ, ca 2 - 2,5 meter lång ;)

*Delvis knapplån*

Kan du rita en vippbro? Som pållarna ska gå upp på, och så tippar den över så de får gå ner på andra sidan..? Sådan som finns i hundvärlden? :angel: :D

oj shit, vilken häst ska våga gå där? :eek:

mm ja den måste ju vara iallafall 5 m lång men det ska man väl kunna skissa på..

den skulle ju kunna vara rampformad på två sidor med plant emellan och på kanterna är det rakt ner så har du både trappsteg och bro;)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
618
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama