Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Vilka fina hinder/stöd/bommar du har gjort! :bow: Jag blir verkligen impad. Min sambo kan t.o.m. tänka sig att hjälpa mig att bygga hinder nu :D

Vad fina hinder alla har gjor jag har snickrat i hop en *polkagris grind* fast har ingen bild

Nu lägtar jag tills snön smälter så man kan bygga och hoppa :bump:

*knapplån*

Jag har iallafall bestämt mi gför att köpa ett par byggarbyxor inför sommarens bygg och målerisäsong :D

haha javisst! hällre det än och sköta bokföringen :angel:

hehe, men ja byggarbyxor är perfekt att ha när man ska kladda med målarfärg, speciellt utomhusfärg som sätter sig rätt bra överallt :crazy: jag fick lite målarjobb i sommras och gick och var grön i två veckor:o

men på hinderstöden räcker det väl med enkel husfärg? det har vi.
sen signalfärger OCH husfärger på bommarna :)

Håller på med en mur :D Den är två delar. Dom är 70cm breda vardera. Så muren kommer bli 140cm bred. Den är 50cm hög. Jag kommer 6st smådelar som är 10cm höga och 70cm breda... muren kan alltså bli 80cm hög ( Man kan också göra de smalt och högt ) Men problemet är att jag inte vet vilken färg jag ska ha. Jag ska träna min häst på lite ''tittiga'' hinder så han blir van. Och därför vill jag ha lite konsig färg. Alltså inte bara en färg. Utan två xD När den är klar kan jag knäppa en bild på den :d

oj, detta lät kompliserat, men bra :) hur gör du för att kunna ändra höjder sen?

du kan ju ha två färger, en på var sida :D om du vill att det ska vara titthinder så kanske signalrött är passande? ;) h**ks mur har en sida med brun-rött "tegel" och ett med grått (ser dock ut som blått..)

jag ska även sätta dit tyngder längst ner, så det inte kan blåsa upp eller annat.

oj, detta lät kompliserat, men bra :) hur gör du för att kunna ändra höjder sen?

du kan ju ha två färger, en på var sida :D om du vill att det ska vara titthinder så kanske signalrött är passande? ;) h**ks mur har en sida med brun-rött "tegel" och ett med grått (ser dock ut som blått..)

jag ska även sätta dit tyngder längst ner, så det inte kan blåsa upp eller annat.

Det är ju av trä, så det är inte så svårt da. Det står ju väldigt stadigt eftersom det är som en ihålig låda jag har gjort :angel:
Dom små trälådorna ska ju inte riktigt sitta fasst. Dom ligger ju kvar uppå den ''stora'' delen :p

Skitbra :D Gör en hjärtformad bom också när du ändå är igång för jag tror det skulle göra susen för affärerna :p

Det är ju av trä, så det är inte så svårt da. Det står ju väldigt stadigt eftersom det är som en ihålig låda jag har gjort :angel:
Dom små trälådorna ska ju inte riktigt sitta fasst. Dom ligger ju kvar uppå den ''stora'' delen :p

jaha :o trodde du var inne på pressening som mig :)
så du ska göra en variant som muren var på höjdhoppningen i stockholm/göteborg HS då?

Vem pratar du me:confused: Heh... lite efter

Jag pratade med Wippos ;P Du ser namnet på den användare man svarat på längst upp till höger i svarsrutan (när svaret är färdigpostat så att säga), men det är inte så lätt att veta :)

haha nej verkligen inte. du bara kommer på så många ideér, som hjärtformade hinder och sånt :)

*knapplån*

Gymnastikkryss
hade tänkt bygga sådana här, dock mest använda dem stående upp eller ner för de två högre höjderna..

så här gör man: (valfri vinkel, måtta dem mot varann så du får en vinkel du blir nöjd med) sen limmar du bara ihop bitarna..
17819699.jpg

Cavalettikryss
lite mindre kryss som är enklare och snyggare att ställa upp vid cavalettiarbete elelr om man tränar teknikhoppning, svängar, avstånd, att komma rätt etc.
17819696.jpg

så här gör man, jacket ska sitta mitt på, dvs 100 cm från vardera kant..
17819697.jpg

Kostnadsbild
170x45mm reglarna kostar 29,95 kr/m på trävaruhuset byggmax, säljs i fyrametersbitar så du får 4 stora kryss eller 8 små av en regel..

Litet kryss á 0,5m 170x45mm regel = 15 kr per kryss

Stort kryss á 1 m 170x45mm regel = 30 kr per kryss

man behöver inte spika dem ens, trälim räcker..

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
893
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
616
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama