Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Fruktansvärt smart :idea: Synd att jag redan byggt tillräckligt många cavalettistöd, annars hade jag definitivt snott din idé ;)

tack..
jag tänkte lite på den här idén med avloppsrören men fann att det är idiotiskt att bara skåla ur röret på ena kanten, för trycker man ner bommen så vickar röret över och lägger sig runt bommen.. skålar man ur på andra sidan fungerar det mycket bättre.. :)

Hmm, jag tror jag vet hur du menar. Jag kommer inte riktigt ihåg hur avloppsrören såg ut. Vanliga långa runda eller var det med T-koppling?

När du ritade dom där cavalettistöden fick jag en fruktansvärd lust att själv sitta där och trixa lite.
Nu tänkte jag ju visa dom men hur gör jag om dom från bitmappsbild till JPEGformat??? :confused:

Jag spanade lite på datasidan så jag fick reda på hur man bytte format. Här är bilderna som har ritats i SketchUp:
17856884.jpg

Här är hela albumet.

ja det enda du måste tänka på med en sådan bom är tyngdpunkten, som det ser ut på din bild så är punkten som ligger på bomhållaren lite låg och den kommer att snurra.. tänk att bommen ska "hänga" i bomhållarna, inte balansera ovanpå dem.. tyngdpunkten måste ligga nedanför bomhållarna :)

ska väl knåpa lit jag också

OJ vad snyggt o bra var har du fått tag på de modellerna eller har du gjort dem själv

Tackar :)
Jag har gjort dom själv i ett program som heter SketchUp. Går att ladda hem det om man söker efter det på Google (Google äger programvaran). Det är gratis.

ja det enda du måste tänka på med en sådan bom är tyngdpunkten, som det ser ut på din bild så är punkten som ligger på bomhållaren lite låg och den kommer att snurra.. tänk att bommen ska "hänga" i bomhållarna, inte balansera ovanpå dem.. tyngdpunkten måste ligga nedanför bomhållarna :)

ska väl knåpa lit jag också

Jo, du har helt rätt. Jag ritade inte dit några bomhållare på bilden men om jag hade gjort det, hade jag troligen gjort en "kant" längst ut på bommarna som skulle hänga i bomhållarna + att jag vänt bommen uppochner. Då blir den med "hängande".
Hade jag haft en 'kulle' till så hade bommen blivit mer som en riktig våg, än som en slirig kringelikrok ;)

Jag tror jag har löst problemet med hjärtan på bom. Denna skulle kunna gå att göra i verkligheten.

17862754.jpg

Har även en bild på hur jag skapade bommen och där ser man hu lättast träbitarna ska spikas på, om någon vill se...

Men hur vet jag att jag inte KÖPER SketchUp ? Vart ska jag trycka. Liksom, heter det Ladda ner
SketchUp Pro 6.0 för Windows
när det är gratis elr? Heh, vill gärna veta. Ska rita en skiss på min mur som jag håller på att bygga (:

Jag målade om massor av hinder i stallet når jag hade praktik där för några år sedan, de blev så populära att de blev de enda som användes och många av de bommarna gick av:mad: Får ta kort på de "överlevande" bommarna när min kamera är lagad:D

SketchUp Pro 6.0 är inte gratis, men SketchUp 6 är gratis. Det verkar finnas fler än en sida som säljer sketchup nu ser jag, men det är från www.sketchup.com du ska ladda hem ifrån för att få gratisversionen. Kanske finns någon mer gratissida men denna tog jag hem ifrån iallafall. Lycka till :)

Jag målade om massor av hinder i stallet når jag hade praktik där för några år sedan, de blev så populära att de blev de enda som användes och många av de bommarna gick av:mad: Får ta kort på de "överlevande" bommarna när min kamera är lagad:D
Låter populära eftersom de gick av :angel: :D

Jag tänkte på, går det inte att göra sånna här? Som man bara stället framför ett vanligt hinder så får man den där lutningen man vill ha på ett sånt hinder?
17889423.jpg

Utökat album.
Nä, nu måste jag sluta rita. Mycket prat och lite verkstad :angel:

Såg nu att man borde kunna göra det med Soft mee islandshästars hinder :angel: jag är lite sent ute..

bara för jag såg dina fina ritningar va jag tvungen att ladda ner programmet. men jag lyckas inte göra nå fina hinder hur gör man haha..

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
618
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama