Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

då får du gärna berätta hur det ick, om det blev bra och om det håller ;)

KL
ska lägga in några bilder på det jag byggde i höstas, dock ska de målas först, och detfår ju bi lite varmare frst :angel:

hehe självklart! tror inte jag kommer ha så mycket och göra imorrn, så bilder kommer kanske redan imorrn ;) dock hoppar jag knappt med min polle. Hoppar lite ibland för omväxlingens skull, annars är vi ett dressyrekipage. :angel:

hehe ja :D både ryggen och bakbenen får jobba :banana:

sen så tävlar jag även bruksridning, så "muren" kan komma till väl användning. Men som sagt; resultat kommer kanske imorrn! :)

såg sådana plastmattor på hööks murar o sånt motiv. men man kanske kunde använda en röd vaxduk och måla vit på så det såg ut om mur.

hm, smart! :idea: kanske en vit markeringspenna? ;)

funderade lite på vad för slags färg man ska använda sig av. Färgen måste ju vara följsam...+att det ska sitta bra. Jag kommer även ha mitt ute året om..

men ska testa med den färgen jag hittar iaf :)

det hade snöat hela natten och presseningen låg ute.. så jag flyttar fram detta projekt lite :angel:

Har länkat till dessa förut men här kommer dem som bilder.
Dessa har jag gjort själv och målat med husfärg.
Kan du inte se bilderna så kan du titta i albumet: http://www.pixbox.se/alb454963

IMG_3456.jpg

Höjderna är 30, 40, 50 och 60cm. Stödfötterna kom jag på själv men själva stödet fick jag insperation av från en användare här på buke.

IMG_3463.jpg

Stöden

IMG_3391.jpg

Egen uppfinning. Går att stapla på varandra.

IMG_3388.jpg

Omålat ca. 50cm

IMG_3469.jpg

Stöden från bilden innan. Målade bräder. Ca. 80cm.

IMG_3395.jpg

Naturhinder. 35cm och 65cm.

Förlåt för stora bilder men det gick ej att minska dem.

*hugger knapp*

med tanke på den som ville måla med färg på en presenning för att göra hindertyg....

Funderade lite snabbt på om vaxduk skulle vara bra men då kan den nog inte ligga utomhus. Tänkte då att amn kan måla på baksidan som är vit från början. Impregnera är för dyrt skulle jag tro...

Men vanlig plastfärg borde la funka på presenning?

Och vill man göra en mur, varför inte ha två träskivor (typ playwood) fästa med presenning emellan på mitten för att sen hänga upp skivorna på en bom (presenningen är då den som hänger över bommen och skivorna på vardera sida bommen. Då kan man hänga den i valfri höjd). Då blir det ju mer som en "riktig" mur av hårt material....

Äsch, var bara en tanke.:smirk:

bara ena sidan väl? baksidan/undersidan tål nog inte väta och därför är det inte idealiskt för utomhusbruk.

ja ena sidan måste ju vara vattentät, i med att man rengör duken ofta och så händer det att en del spiller och sånt :)

men andra sidan tror jag inte är så tät.. i värsta fall kanske man bör sy ihop två stycket "utsidor" för att vara på säkra sidan?

ja ena sidan måste ju vara vattentät, i med att man rengör duken ofta och så händer det att en del spiller och sånt :)

men andra sidan tror jag inte är så tät.. i värsta fall kanske man bör sy ihop två stycket "utsidor" för att vara på säkra sidan?

Precis vad jag tänkte också

ta bort inlägg

Senast ändrad av en moderator:

Jo, jag tänkte också att innersidan på en vaxduk inte var vattentät.
Men om man, som du säger, syr ihop sidorna så får ju vätan svårare att ta sig in mellan dukarna.

Min första tanke var att använda den icke-vattentäta sidan utåt eftersom det är lättare att måla på den, men då är det ju som sagt inte vattentätt...

Äsch, lycka till vad det än blir ;)

Btw, så får man lite inspiration till hindertyp i nya h**ks ju... :angel:

Hööks: 189 för fot och 39 för skolla. börjes tar cirka en 20 per skolla vet inte med fot.
tycker detta är för dyrt börjes är överkomligt

Jo det är dyrt! men en fot till hinderstödet är lätt att göra själv det är bara bomhållare som jag har fått köpa! Köpte dock min a första på Eko men nu har de inga sådana längre vad jag har sett.

*kl*

det är bra när grannen har ett eget företag om kapell och presseningar. så han ska ordna en röd pressening åt mig + passande vit färg för materialet. så snart ska här målas mur :banana:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
893
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
616
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama