Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi vet redan var du står, ingen har sagt emot det, men frågan som du inte besvarar är hur du ska tvinga andra länder att ta emot de som ska utvisas om de vägrar?

Det är inte upp till mig att lösa det, eller hur? Dra in bistånd, tvinga länderna, fakturera länderna för att vi fängslar dem. Klart det går att lösa.

Nej, det är inte klart att lösa. Länder som vi inte ger bistånd? Länder som skiter i om vi skulle fakturera? Länder som t ex Marocco som vägrar ta hand om de gatubarn som rymmer hit?
Fast just Marocko gjorde vi en deal med vill jag minnas för att de skulle ta emot sina medborgare. Kan tycka att det beteendet att vägra ta emot sina egna medborgare är något som måste förändras, ska absolut inte vara valfritt. Där kan vi snacka dålig människosyn av de länderna. Verkligen göra skillnad på folk och folk.

Jag känner ingen medmänsklighet med våldtäktsmän, mördare eller andra grova brottslingar nej. Är de svenska medborgare måste vi ju tyvärr ta hand om dem, är de inte det ska de utvisas. Man kan låta bli att mörda och våldta, det är inte svårt. Då slipper man riskera att utvisas pga brott. Men du tycker inte att man ska behöva ta ansvar för det? För man kan bara råka våldta lite? Råka mörda litegrann?
Men alla andra som faller offer för SD:s/högerns politik, majoriteten av vilka inte är brottslingar, känner du medmänsklighet med dem?

Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Jag jobbar inom civilsamhället med MR-frågor så idag känns såklart mitt jobb viktigare än någonsin. Men det finns partier som vill avveckla verksamheter som vår så vi får väl se hur länge vi kan göra det vi gör som anställda.

Jag har varit medlem i vänsterpartier förut men inte senaste året, jag tänker att jag åtminstone ska betala medlemsavgift oavsett om jag inte har tid eller ork att engagera mig mer än så.

Oki. Hoppas de tar krafttag mot folk som köper knark av barn. Det skulle göra mycket mot gängen.
Det hoppas jag verkligen att de gör. Högre straff för knarkköpare. Får du livet förstört av att köpa lite partyknark så lär du avstå. Om du inte är pundare då men då har du andra problem.

Jag har tappat hoppet. Tror SD blir största parti om 4-8 år. Och att C förr eller senare (efter Lööf) ansluter till blåbrunt.

Jag har tänkt så många gånger "det där måste väl vara droppen för de flesta av SDs väljare!" och sen inser jag att nä, de kan göra vad som helst utan att tappa väljare.
Fast C:s anslutning innebär inte deras väljares anslutning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa