Fast med tanke på partiets ursprung är det rätt brunt.SD har fått färgen gult! Att hålla på och säga brunt är bara töntigt. Jag röstar gult (SD) och är väldigt glad över deras framgång och att de blågula blocket vann!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast med tanke på partiets ursprung är det rätt brunt.SD har fått färgen gult! Att hålla på och säga brunt är bara töntigt. Jag röstar gult (SD) och är väldigt glad över deras framgång och att de blågula blocket vann!
Vi vet redan var du står, ingen har sagt emot det, men frågan som du inte besvarar är hur du ska tvinga andra länder att ta emot de som ska utvisas om de vägrar?
Jag hade tänkt det. Engagera mig i staden för MP.Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Deras politiska färg är brun, det har inget med grafiker i rutan eller marknadsföring att göra.Om man ser på TV nyheterna, debatter osv, har de färgen brunt då?
Nej, det är inte klart att lösa. Länder som vi inte ger bistånd? Länder som skiter i om vi skulle fakturera? Länder som t ex Marocco som vägrar ta hand om de gatubarn som rymmer hit?Det är inte upp till mig att lösa det, eller hur? Dra in bistånd, tvinga länderna, fakturera länderna för att vi fängslar dem. Klart det går att lösa.
Fast att jobba fackligt är att jobba politiskt, jätteviktigt arbete ju!Jag hade gärna engagerat mig politiskt, men jag orkar inte med det utöver mitt jobb och fackliga uppdrag. Det tar för mycket energi som jag i dagsläget inte har. Men jag har lovat mig själv att bita ifrån mer när bruna kommentarer framförs.
Ja, jag tänker att det blir nödvändigt, men jag får se i vilka former som blir hållbara för mig.Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Oki. Hoppas de tar krafttag mot folk som köper knark av barn. Det skulle göra mycket mot gängen.SD har fått färgen gult! Att hålla på och säga brunt är bara töntigt. Jag röstar gult (SD) och är väldigt glad över deras framgång och att de blågula blocket vann!
Jag har tänkt engagera mig i SD men det vågar man väl knappt skriva här!Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Jo jag tänkte mer politiskt-politiskt. Fack är självklart i min värld. Jag glömmer att det inte är så för alla.Fast att jobba fackligt är att jobba politiskt, jätteviktigt arbete ju!
Fast just Marocko gjorde vi en deal med vill jag minnas för att de skulle ta emot sina medborgare. Kan tycka att det beteendet att vägra ta emot sina egna medborgare är något som måste förändras, ska absolut inte vara valfritt. Där kan vi snacka dålig människosyn av de länderna. Verkligen göra skillnad på folk och folk.Nej, det är inte klart att lösa. Länder som vi inte ger bistånd? Länder som skiter i om vi skulle fakturera? Länder som t ex Marocco som vägrar ta hand om de gatubarn som rymmer hit?
Jag har tänkt engagera mig politiskt, men känt att så länge jag pluggar så orkar jag nog inte riktigt med det. Men när jag är klar så ska jag ta tag i det.Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Liknande partier i exempelvis Tyskland använder på motsvarande sätt den tyska flaggans färger, men deras politiska färg är brun.Deras politiska färg är brun, det har inget med grafiker i rutan eller marknadsföring att göra.
Men alla andra som faller offer för SD:s/högerns politik, majoriteten av vilka inte är brottslingar, känner du medmänsklighet med dem?Jag känner ingen medmänsklighet med våldtäktsmän, mördare eller andra grova brottslingar nej. Är de svenska medborgare måste vi ju tyvärr ta hand om dem, är de inte det ska de utvisas. Man kan låta bli att mörda och våldta, det är inte svårt. Då slipper man riskera att utvisas pga brott. Men du tycker inte att man ska behöva ta ansvar för det? För man kan bara råka våldta lite? Råka mörda litegrann?
Jag jobbar inom civilsamhället med MR-frågor så idag känns såklart mitt jobb viktigare än någonsin. Men det finns partier som vill avveckla verksamheter som vår så vi får väl se hur länge vi kan göra det vi gör som anställda.Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Hur tänker du kring gängen som försörjer sig på droger?Jag har tänkt engagera mig i SD men det vågar man väl knappt skriva här!
Det hoppas jag verkligen att de gör. Högre straff för knarkköpare. Får du livet förstört av att köpa lite partyknark så lär du avstå. Om du inte är pundare då men då har du andra problem.Oki. Hoppas de tar krafttag mot folk som köper knark av barn. Det skulle göra mycket mot gängen.
Fast C:s anslutning innebär inte deras väljares anslutning.Jag har tappat hoppet. Tror SD blir största parti om 4-8 år. Och att C förr eller senare (efter Lööf) ansluter till blåbrunt.
Jag har tänkt så många gånger "det där måste väl vara droppen för de flesta av SDs väljare!" och sen inser jag att nä, de kan göra vad som helst utan att tappa väljare.