Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner ingen medmänsklighet med våldtäktsmän, mördare eller andra grova brottslingar nej. Är de svenska medborgare måste vi ju tyvärr ta hand om dem, är de inte det ska de utvisas. Man kan låta bli att mörda och våldta, det är inte svårt. Då slipper man riskera att utvisas pga brott. Men du tycker inte att man ska behöva ta ansvar för det? För man kan bara råka våldta lite? Råka mörda litegrann?
Vet inte om du drar in min sluta knarka tråd i detta?Oki. Hoppas de tar krafttag mot folk som köper knark av barn. Det skulle göra mycket mot gängen.
Absolut, men du som hbtq-person (vill jag minnas?) är inte du minst lika rädd för partiet Nyans och deras väljare?Men alla andra som faller offer för SD:s/högerns politik, majoriteten av vilka inte är brottslingar, känner du medmänsklighet med dem?
Jag har gjort det i omgångar de senaste 40 åren, både i partier och föreningar som BSB. Det tar på krafterna och just nu är jag utmattad, men har allvarligt övervägt att bli aktiv igen efter valresultatet.Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Jag tänker också så men har ingen hemvist att söka mig till. Började ett engagemang i L efter imponerande ställningstaganden efter förr avtalet men sen valde de en annan väg som var helt oacceptabel så avslutade medlemsskapet.Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Visa gärna var jag skrivit att SD har en lösning. Nej just det, det har jag aldrig skrivit. Sluta hitta på, himla tröttsamt.Jag tycker att man ska dömas för sina gärningar om man våldtar eller mördar. Om man inte är svensk medborgare och inte riskerar dödsstraff, tortyr etc i sitt hemland tycker jag att man ska utvisas dit. Kan utvisningen inte verkställas så vet jag inte hur man skulle kunna dumpa personen hos landet som inte tar emot, det är det jag frågar dig om eftersom det är du och inte jag som menar att det finns en lösning som SD kan fixa.
Jag tycker inte att man ska införa kollektiv bestraffning genom att dra in bistånd till behövande i ett land, för att någon person som är medborgare i det landet har begått ett brott i någon annan del av jordklotet.
Jag tycker inte att vi ska sälja människor med "omvänd betalning" genom att betala tredjepartsländer för att ta emot andra länders medborgare.
Jag tycker att kriminella ska dömas och straffas för sina brott (förutsatt att det finns bevisning och rättegång hålls, börjar tyvärr kännas viktigt att påpeka det), så vet inte hur du får det till att jag tycker att de inte behöver ta ansvar?
Tycker det är lite lågt att dra in mitt pundande i detta.Hur tänker du kring gängen som försörjer sig på droger?
Jag har gett upp.Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Det här blir tydligare och tydligare.Det finns två saker som är oändliga, universum och människans dumhet.
Men jag är osäker ifråga om universum.
De får säkert fler väljare dåFast C:s anslutning innebär inte deras väljares anslutning.
Nja, tänker att den gruppen är mindre bekymrade av ett parti med tiondelar av procent av rösterna jämfört med ett där 1 av 5 röstar på.Absolut, men du som hbtq-person (vill jag minnas?) är inte du minst lika rädd för partiet Nyans och deras väljare?
Visa gärna var jag skrivit att SD har en lösning. Nej just det, det har jag aldrig skrivit. Sluta hitta på, himla tröttsamt.
Jag har aldrig skrivit något om SD.Så nu tror du inte längre på att SD kommer att lyckas med utvisningarna?
Har inte dragit in nånting, det är något jag önskar krafttag mot.Vet inte om du drar in min sluta knarka tråd i detta?
Okej själv hade jag inte tyckt det var supertrevligt att det finns stadsdelar där 30 % hade tyckt att jag ska dö men men.Nja, tänker att den gruppen är mindre bekymrade av ett parti med tiondelar av procent av rösterna jämfört med ett där 1 av 5 röstar på.
Jag har aldrig skrivit något om SD.
Få se nu, SD 20,5 % = var femte röstberättigade i landet kontra hur många då i Nyans?Absolut, men du som hbtq-person (vill jag minnas?) är inte du minst lika rädd för partiet Nyans och deras väljare?
Jag har aldrig skrivit att något parti kommer lyckas utvisa alla brottslingar. Nu får du faktiskt ge dig. Jag har skrivit att vi borde utvisa alla icke svenska medborgare som begår brott.Vilket parti tror du kommer att lyckas utvisa alla brottslingar som är utländska medborgare då?
Nyans har uttalat sig extremt mycket mer homofobiskt än SD flera gånger. Lika goda kålsupare båda två.Få se nu, SD 20,5 % = var femte röstberättigade i landet kontra hur många då i Nyans?