Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner ingen medmänsklighet med våldtäktsmän, mördare eller andra grova brottslingar nej. Är de svenska medborgare måste vi ju tyvärr ta hand om dem, är de inte det ska de utvisas. Man kan låta bli att mörda och våldta, det är inte svårt. Då slipper man riskera att utvisas pga brott. Men du tycker inte att man ska behöva ta ansvar för det? För man kan bara råka våldta lite? Råka mörda litegrann?

Jag tycker att man ska dömas för sina gärningar om man våldtar eller mördar. Om man inte är svensk medborgare och inte riskerar dödsstraff, tortyr etc i sitt hemland tycker jag att man ska utvisas dit. Kan utvisningen inte verkställas så vet jag inte hur man skulle kunna dumpa personen hos landet som inte tar emot, det är det jag frågar dig om eftersom det är du och inte jag som menar att det finns en lösning som SD kan fixa.

Jag tycker inte att man ska införa kollektiv bestraffning genom att dra in bistånd till behövande i ett land, för att någon person som är medborgare i det landet har begått ett brott i någon annan del av jordklotet.

Jag tycker inte att vi ska sälja människor med "omvänd betalning" genom att betala tredjepartsländer för att ta emot andra länders medborgare.

Jag tycker att kriminella ska dömas och straffas för sina brott (förutsatt att det finns bevisning och rättegång hålls, börjar tyvärr kännas viktigt att påpeka det), så vet inte hur du får det till att jag tycker att de inte behöver ta ansvar?

Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Jag har gjort det i omgångar de senaste 40 åren, både i partier och föreningar som BSB. Det tar på krafterna och just nu är jag utmattad, men har allvarligt övervägt att bli aktiv igen efter valresultatet.

Om vi ser framåt: är det någon som tänkt engagera sig mer politiskt? Jag är väldigt sugen på att gå med och arbeta lokalt med V, något jag inte gjort tidigare.
Jag tänker också så men har ingen hemvist att söka mig till. Började ett engagemang i L efter imponerande ställningstaganden efter förr avtalet men sen valde de en annan väg som var helt oacceptabel så avslutade medlemsskapet.

Jag tycker att man ska dömas för sina gärningar om man våldtar eller mördar. Om man inte är svensk medborgare och inte riskerar dödsstraff, tortyr etc i sitt hemland tycker jag att man ska utvisas dit. Kan utvisningen inte verkställas så vet jag inte hur man skulle kunna dumpa personen hos landet som inte tar emot, det är det jag frågar dig om eftersom det är du och inte jag som menar att det finns en lösning som SD kan fixa.

Jag tycker inte att man ska införa kollektiv bestraffning genom att dra in bistånd till behövande i ett land, för att någon person som är medborgare i det landet har begått ett brott i någon annan del av jordklotet.

Jag tycker inte att vi ska sälja människor med "omvänd betalning" genom att betala tredjepartsländer för att ta emot andra länders medborgare.

Jag tycker att kriminella ska dömas och straffas för sina brott (förutsatt att det finns bevisning och rättegång hålls, börjar tyvärr kännas viktigt att påpeka det), så vet inte hur du får det till att jag tycker att de inte behöver ta ansvar?
Visa gärna var jag skrivit att SD har en lösning. Nej just det, det har jag aldrig skrivit. Sluta hitta på, himla tröttsamt.

Jag har gett upp.
Det finns två saker som är oändliga, universum och människans dumhet.
Men jag är osäker ifråga om universum.
Det här blir tydligare och tydligare.

Vi har gått från ett inkluderande samhälle om än långt ifrån perfekt till ett skuldbeläggande och exkluderande på mindre än 30 år. Med den här takten så ringer vi snart inte ambulansen om vi ser någon skadad utan låter henom ligga i vägkanten och förblöda. Människan har återigen visat sig vara en vidrig varelse och att den civiliserade fernissan var extremt tunn.

Jag vill be er att hålla min sluta knarka tråd utanför mina politiska åsikter. Den tråden har varit ett stort stöd för mig och vill inte tvingas ta bort den pga er.

Vilket parti tror du kommer att lyckas utvisa alla brottslingar som är utländska medborgare då? 🙂
Jag har aldrig skrivit att något parti kommer lyckas utvisa alla brottslingar. Nu får du faktiskt ge dig. Jag har skrivit att vi borde utvisa alla icke svenska medborgare som begår brott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV