Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, men du som hbtq-person (vill jag minnas?) är inte du minst lika rädd för partiet Nyans och deras väljare?
Det är ju Sd och deras vidriga politik som skapar grunden för Nyans så Sd är mycket farligare än de är. Sd gör ju allt de kan för att förhindra att muslimer blir integrerade i samhället och någonstans måste de ju gå och då blir det till det de redan känner till. Det är därför Sd som skapat Nyans och som kommer göda det partiet.

Det är ju Sd och deras vidriga politik som skapar grunden för Nyans så Sd är mycket farligare än de är. Sd gör ju allt de kan för att förhindra att muslimer blir integrerade i samhället och någonstans måste de ju gå och då blir det till det de redan känner till. Det är därför Sd som skapat Nyans och som kommer göda det partiet.
De göder varandra rätt bra 🤷🏼‍♀️

Absolut, men du som hbtq-person (vill jag minnas?) är inte du minst lika rädd för partiet Nyans och deras väljare?
Jag är rädd för det parti som faktiskt idag har påverkan på mitt liv. Nyans har det inte, och jag tror inte att de kommer att få det. SD däremot har direkt påverkan på mitt liv och mina närståendes. Att säga "men Nyans då!" är lite som att peka på servalen i gräset medan leoparden ovanför dig är redo att hoppa.

Men om du har medlidande med alla oss som påverkas, varför stöttar du en politik som aktivt syftar till att försämra våra liv? Inte bara HBTQ-personer, utan även rasifierade, våldsutsatta kvinnor, och funktionshindrade? Jag är genuint nyfiken här, jag har funderat på detta nu sedan valet, för jag vill förstå hur människor tänker.

Tycker det är lite lågt att dra in mitt pundande i detta.

Men det är väl ändå relevant? SD vill slå hårt mot just gängkriminalitet och droghandel, hur tänker du kring det eftersom du själv riskerar att bli drabbad? Jag struntar i om du tar droger eller ej, jag är bara nyfiken på dina tankegångar kring det hela. Speciellt när du själv funderar på att engagera dig politiskt.

Jag har aldrig skrivit att något parti kommer lyckas utvisa alla brottslingar. Nu får du faktiskt ge dig. Jag har skrivit att vi borde utvisa alla icke svenska medborgare som begår brott.

Ok jag gör ett nytt försök, även om jag inte riktigt ser poängen med att dansa runt frågan...

Vilket parti tror du kommer att lyckas med att utvisa alla icke svenska medborgare som begår brott?

Jag är rädd för det parti som faktiskt idag har påverkan på mitt liv. Nyans har det inte, och jag tror inte att de kommer att få det. SD däremot har direkt påverkan på mitt liv och mina närståendes. Att säga "men Nyans då!" är lite som att peka på servalen i gräset medan leoparden ovanför dig är redo att hoppa.

Men om du har medlidande med alla oss som påverkas, varför stöttar du en politik som aktivt syftar till att försämra våra liv? Inte bara HBTQ-personer, utan även rasifierade, våldsutsatta kvinnor, och funktionshindrade? Jag är genuint nyfiken här, jag har funderat på detta nu sedan valet, för jag vill förstå hur människor tänker.
Alltså du vet inte vad jag röstat på öht. Så vad jag stöttar och inte har du ingen aning om.

Du argumenterar ju för SD:s politik i tråden, oavsett vad du röstat på? Då får jag anta att du stöttar den? Eller menar du att du bara stöttar just detta med utvisning, men inte röstade på blåbruna blocket?
Då kanske du ska lära dig att inte dra förhastade slutsatser om saker du inte vet något om ☺️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV