Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tänkt engagera mig i SD men det vågar man väl knappt skriva här!
Detta är ett av de få "sociala forum" jag håller till som är övervägande rött. I de andra är det blå-brunt.

Tycker det känns tryggt här för mig.
Nu är det starka känslor i och med valet och hur pass mycket det faktiskt komma påverka minoriter som håller till här på forumet.

Med det sagt, det finns MASSOR med platser för dig där du kan skriva om hur du vill stötta SD som inte är just här, om du tycker det känns jobbigt.

Absolut, och därför har vi i Sverige fängelser, utan tortyr eller dödsstraff. Sen går det att kritisera hur de sköts, men hoppet från "fängelserna fungerar dåligt" till "människor ska skickas till tortyr och död" är för mig inte försvarbart i ett upplyst, demokratiskt samhälle.
Mm vi har fängelser för våra egna kriminella. Och nej det har inget med hudfärg att göra. Utan varför ska vi belastas med andra länders kriminella? Det är inte så att våra fängelser är tomma.

Absolut, och därför har vi i Sverige fängelser, utan tortyr eller dödsstraff. Sen går det att kritisera hur de sköts, men hoppet från "fängelserna fungerar dåligt" till "människor ska skickas till tortyr och död" är för mig inte försvarbart i ett upplyst, demokratiskt samhälle.
Norge har ju betydligt mjukare tänk om fängelse och straff, med färre återfallsbrytare. Om vi nu ska titta på statistik och fakta så kan man ju använda sig av den också.

Detta är ett av de få "sociala forum" jag håller till som är övervägande rött. I de andra är det blå-brunt.

Tycker det känns tryggt här för mig.
Nu är det starka känslor i och med valet och hur pass mycket det faktiskt komma påverka minoriter som håller till här på forumet.

Med det sagt, det finns MASSOR med platser för dig där du kan skriva om hur du vill stötta SD som inte är just här, om du tycker det känns jobbigt.
Tack! Kommer nog inte skriva så mycket i denna tråden då ja…ni förstår

Mm vi har fängelser för våra egna kriminella. Och nej det har inget med hudfärg att göra. Utan varför ska vi belastas med andra länders kriminella? Det är inte så att våra fängelser är tomma.
För att vi inte ska skicka människor till tortyr och död. I de fall där de andra länderna har rimliga livsvillkor även för fångar så görs det redan idag fångutbyten. Problemet är att de allra flesta som bor i Sverige utan medborgarskap bor här för att de just riskerar att torteras och dödas i länderna de flyttat från.

Så någon som är uppvuxen här men inte har ett svenskt medborgarskap, aldrig har besökt sitt ursprungsland, ska utvisas? Varför?
Är det vanligt? Att man är född (det skrev du förvisso inte utan det la jag till) och uppvuxen här , levt hela livet här men inte är medborgare?

Är det vanligt? Att man är född (det skrev du förvisso inte utan det la jag till) och uppvuxen här , levt hela livet här men inte är medborgare?
Vanligt vet jag inte, men jag känner ett par stycken. Jag känner även en hög som inte har medborgarskap utan permanenta uppehållstillstånd. De har varit här sen 80 eller 90 talet.

För att vi inte ska skicka människor till tortyr och död. I de fall där de andra länderna har rimliga livsvillkor även för fångar så görs det redan idag fångutbyten. Problemet är att de allra flesta som bor i Sverige utan medborgarskap bor här för att de just riskerar att torteras och dödas i länderna de flyttat från.
Jag håller med om det du skriver, självklart. Men det finns ju nyanser av detta också. Nu kan man ju inte alltid få med nyanser i lagar, men danskar borde ju rimligen kunna skickas hem om det är så? Men det görs kanske redan? Har uppenbart noll koll..

Du behöver inte känna sympati för dem. De handlar faktiskt inte om dem alls, utan om dig. Är du villig att ha ansvar för att göra mot en annan människa precis det som de gjort mot sina offer?
De har haft ett eget val och valt att begå brott. Så det är noll procent mitt ansvar, enbart deras eget.

Alltså sorry men kommer aldrig känna sympati för grova brottslingar. Känner sympati för deras OFFER, inte brottslingarna själva.
Det är ingen som ber dig att ha sympati med alla världens grova brottslingar. Utan det handlar om att upprätthålla sin egna övertygelse om att människors liv har ett värde. Det är ju det som skiljer oss från de som saknar detta och följdaktligen döms för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV