Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

• V

Röster: 73 18,4%
  • S

Röster: 119 30,0%
  • MP

Röster: 54 13,6%
  • C

Röster: 57 14,4%
  • L

Röster: 15 3,8%
  • KD

Röster: 7 1,8%
  • M

Röster: 44 11,1%
  • SD

Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

Röster: 5 1,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det blir ju svårt att bedriva missnöjespolitik när man sitter i regeringen...

(Fast ärligt talat har min uppfattning om många väljare sjunkit så lågt att jag tror att tillräckligt många skulle köpa "det är nånannans fel" ändå. 🙄)

Ja, jag har tappat allt hopp. Det måste fan finnas en gräns för hur mycket man kan skylla på alla andra men det verkar det inte finnas.

Jag kommer verkligen inte över att högerpartierna varit så tydliga med att de tänker samarbeta med SD och inga (INTE ALLA INGA) väljare verkar misstycka. Eftersom den sidan är störst.

Ibland är det bättre att tiga ihjäl idioti men ibland går det bara inte!
I en ort, i ett län, i ett land, i en värld.
Är alla människor lika mycket värda.
Kön, sexuell läggning, hudfärg…listan kan göras lång på saker som inte ska spela någon roll.
I alla andra frågor får man bara acceptera att det är ok att tycka olika. Det är till och med lyx att få göra det.
Men en rutten människosyn kommer jag aldrig, aldrig aldrig acceptera! ALDRIG!
I en ort, i ett län, i ett land, i en värld ska alla få känna trygghet och kärlek!
💕💕💕

Lyssnar på presskonferensen med MA som hålls nu pga det nu fastlagda resultatet. Är så ledsen att hon inte fick förtroende att fortsätta vara statsminister, upplever henne som den mest förtroendeingivande partiledaren av de tillgängliga. Dessutom kompetent och står för en medmänsklig politik.

Lyssnar på presskonferensen med MA som hålls nu pga det nu fastlagda resultatet. Är så ledsen att hon inte fick förtroende att fortsätta vara statsminister, upplever henne som den mest förtroendeingivande partiledaren av de tillgängliga. Dessutom kompetent och står för en medmänsklig politik.
Håller med! Hon känner verkligen regeringsduglig och hade varit spännande att se vad hon skulle kunnat åstadkomma om hon fick regera på sin egen budget och med majoritet i några år.

Ställa krav på mottagarlandet. Typ ni får inget bistånd om ni inte tar emot era kriminella. Sen är det garanterat inte så enkelt, men det måste bli en ändring som gör att de inte kan neka att ta emot sina kriminella medborgare. Vad den lösningen är är inte mitt jobb att ta fram, jag är inte politiker så jag får faktiskt bara tycka utan att behöva presentera en lösning.

Fast ditt jobb som väljare är att rösta på politiker och inte trollkarlar. Röstar du politiker som säger att de kan lösa sånt de faktiskt inte kan lösa så har du gått på ett populistiskt budskap.

Det blir lite "jag skiter att det inte är sant, det är för jävligt ändå" - du skiter i att vi i vårt land inte kan styra över andra länder, det borde gå att göra ändå.

Sen är det ju som du (eller om det var någon annan) varit inne på, att det troligaste är att SD kommer att föreslå indraget bistånd. Inte för att det kanske kommer att ha så stor effekt, utan för att SD VILL dra in biståndet, och då är det ju perfekt om man kan motivera det med att det är mottagarens eget fel, och inte brist på ens egen medmänsklighet.

Nästa steg (eftersom det första inte kommer att räcka för SD) är antagligen att betala ANDRA länder för att ta emot de personer som Sverige vill utvisa men hemlandet inte vill ta emot. Dvs vi börjar helt enkelt sälja människor.

😔
Mitt hopp om medmänskligheten hos folk är tyvärr i botten efter helgen.

Såg någon lös uppmaning till L politiker som är skeptiska till SD att bli politiska vildar på en gång, alternativt rösta nej till Ulf. För grejen är ju att de inte kommer kunna stoppa en budget egentligen, och det kan ju finnas en del däri som inte direkt skyddar människors fri-och rättigheter. Gud vad de skulle vara mina hjältar isf.

Jag har tänkt på att leta upp den/de som är närmast från mig, och skriva till dem och vädja till deras samvete. Nu såg jag dock att mandatskillnaden ökat så hoppet har minskat.

Men hoppet är ju det sista som överger människan, och jag vill inte sitta och känna att jag inte gjort absolut allt jag kan...

Jag har tänkt på att leta upp den/de som är närmast från mig, och skriva till dem och vädja till deras samvete. Nu såg jag dock att mandatskillnaden ökat så hoppet har minskat.

Men hoppet är ju det sista som överger människan, och jag vill inte sitta och känna att jag inte gjort absolut allt jag kan...
Haha, blev nästan lite tårögd nu. Ett tydligt tecken på att det känns som ganska desperata tider när gripanden efter halmstrån, som så tydligt är halmstrån, från en enskild person kan framstå som så fint.

Håller med! Hon känner verkligen regeringsduglig och hade varit spännande att se vad hon skulle kunnat åstadkomma om hon fick regera på sin egen budget och med majoritet i några år.

Har hört bland ett antal blåväljare nu att de tycker att det "behövs lite lugn och ro nu", som att det är den brunblåa sidan som skapat förutsättningarna för det i och med vinsten. Men då glömmer man ju helt bort att de blåa och bruna i högsta grad varit medskyldiga till stökigheten som varit. Det har varit ett minoritetsstyre, och mycket svajigheter under mandatperioden, men det måste man ju se att båda sidor orsakat. Inte minst alla misstroendevoteringar som använts som symbolpolitik snarare än som det är tänkt.

Har hört bland ett antal blåväljare nu att de tycker att det "behövs lite lugn och ro nu", som att det är den brunblåa sidan som skapat förutsättningarna för det i och med vinsten. Men då glömmer man ju helt bort att de blåa och bruna i högsta grad varit medskyldiga till stökigheten som varit. Det har varit ett minoritetsstyre, och mycket svajigheter under mandatperioden, men det måste man ju se att båda sidor orsakat. Inte minst alla misstroendevoteringar som använts som symbolpolitik snarare än som det är tänkt.
Ja men eller hur, jag är så trött på att de gjort ett sånt kaos av allting. Man kan inte hålla på med misstroendevoteringar bara för att man är missnöjd med att man själv inte har eller kan skrapa ihop ett regeringsunderlag. Jag tror egentligen att det hade gynnat sossarna att avgå hellre än att regera på m/kd-budget för väldigt många väljare verkar ju tro att det är S som är orsaken till att saker inte hänt.

Ja men eller hur, jag är så trött på att de gjort ett sånt kaos av allting. Man kan inte hålla på med misstroendevoteringar bara för att man är missnöjd med att man själv inte har eller kan skrapa ihop ett regeringsunderlag. Jag tror egentligen att det hade gynnat sossarna att avgå hellre än att regera på m/kd-budget för väldigt många väljare verkar ju tro att det är S som är orsaken till att saker inte hänt.
Det ligger inte i S DNA tyvärr. Men det hade nog varit bättre på en del sätt.

Och hur mycket skit kommet inte vänstersidan få om de skulle syssla med misstroendevoteringar nu? Med största sannolikhet blir det inte proportionerligt.

Ja, jag har också tänkt så ibland. Men så var det covid, krig, elkris osv. Och så tänkte jag att det måste väl vara värt något att man står kvar och ta ansvar, istället för att kasta över spaden till den andra i sandlådan. Men tyvärr hade jag fel, istället får de skulden för allt...🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 505
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar