Här kommer barnvagns nörden! Recenserar dom vagnar jag har haft/har, alla vagnar förutom teutonian har jag hemma.
Emmaljunga duo edge;
Hatar vagnen, tar gigantisk med plats. Men den fungerar bara som sovvagn hos oss nu för tiden. Använde den till sonen när han var liten.
Teutonia Timmy;
Ca 2900 kr ny.
Använde den som bilvagn. Helt okej, men jobbig att köra när barnet vart tyngre. Men perfekt för större barn.
Älskade suffletten som var stor och bra.
Sålde den då jag ville ha en med rörliga hjul.
Babyjogger City Elite;
4500 kr ny.
Köpte den när sonen var 2 år. Helt perfekt terräng vagn. Stabil och bra för att vara en 3 hjuling. Gigantisk sufflett som gör att det blir som en koja. Helt plant liggläge som man själv kan bestämma (inga förbestämda hack).
Passar perfekt till stora barn, sonen 4,5 år och 115 lång 23 kg tung har gott om plats i den. Dessutom tar den ganska liten plats trots att den är stor.
Dock är liggdelen värdelös. Liten, trots att dottern är liten (9 mån 6,9 kg o 65 lång) till växten så fick hon knappt plats vid 4 mån...
Nackdel att den endast är framåtvänd.
Babyjogger city versa (utan gt däck)
Ca 4500 kr med gt däck, 3000 kr utan.
Är min senaste älskling. Köpte den eftersom jag endast har emmaöjungan som är vänd mot mig o den går inte att köra med.
Versan är helt perfekt. Dottern älskar den. Ergo sits, med stor o bra sufflett. Tar sig fram överallt trots 8" däck som inte är gt utan plast. Enda dåliga med däcken är att det fastnar grus i dom.
Men jag har kört i snö, slask, sand mm utan problem. Hade den även med i skidbacken med barnvagnsskidor utan problem.
Lätt att fälla ihop, o tar liten plats i bilen.
*********(*************
Babyzen yoyo
3800 kr ny
Den perfekta resevagnen. Får gå som handbagage på flyget. Tar inte mer plats än en större ryggsäck. Följer med en väska och ett handtag.
Super lätt att fälla ihop när man lärt sig.
Den blir lite ostabil med ett större barn i om de kastar sig åt sodan. Men enda relativt stabil med tanke på avståndet mellan bakdäcken.
Har rörliga framdäck, har kört den i sand med en 18 kg tungt barn, man var dock tvungen att köra den baklänges.
Sonen kan fortfarande sitta i den, dock går endast suffletten att använda om han ligger ner. Den har inte fullt liggläge men tillräckligt.
Den kommer följa med på vår turkiet resa i augusti till både dottern o sonen.
Skriver från mobilen så orkar inte skriva mer