Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Och jag kan inte förstå varför man vill vara kvar om man inte trivs. Det är verkligen en gåta för mig varför man vill utsätta sig för det.
Ja som att gå på speed metal konsert när man bara gillar klassiskt och sedan klaga på att musiken bullrar så otrevligt.
Samt be orkestern att spela något som alla kan trivas med.
Då så kanske man har gått på fel konsert?
 
Det finns sådana i verkligheten också.
De får en större kick ju starkare personer de retar upp.
Sitter dom sen i ledande position på ett företag och ska hantera folk så är det riktigt illa, ibland får det konsekvensen att dom själva hamnar ute i kylan men på nåt underligt sätt så kan dom smila till sig ytterligare en position dom aldrig skulle hamnat i med hjälp av facket. Har dom sen barn så går dom gärna i förälderns fotspår och blir mobbare för det är ju "rätt", det har dom ju sett sen spädbarnsåldern. (Du vet vem jag syftar på I_U.)

Jag har råkat ut för flera mobbare IRL och jag önskar ingen den kontakten, mobbare som mobbar för att få makt eller som njuter av att förnedra andra men är "perfekta" själva och aldrig har gjort ett fel någonsin, dom är helt enkelt fullkomliga. Det bästa sättet att hantera mobbare på IRL är att låta dom samla poäng och sen när kvoten är fylld låta dom falla på eget grepp, det finns alltid nån svag punkt på det korthus dom byggt upp.
 
Jag trodde jag hängde med ganska väl men nu är jag lost, hur gick diskussion om gilla knappen = nätmobbing till någonting om barnet eller BARNET?

Jag kan inte ens göra som @et_flickan och titta på NHL eftersom hockey inte existerar för mig just nu.

Fuck Bruins, Tampa och Toronto. Och naturligtvis vinner leafs (och ok, lill-nylllet!) men bruins och bolts är på väg till OT, FL likaså och Senators vinner mot Canucks. FML

Och Washington vann över Winnipeg i OT. Men hur kan man släppa en 4-0 ledning :arghh:
 
Generell reflektion:
i vissa trådar, med ganska laddade ämnen, verkar det vara otillåtet att försöka föra in flera perspektiv på en fråga.
Jag syftar då på "syndomkvinnatrådar" där alla män pekas ut som potentiella förövare.
Där leder försök att bredda och nyansera tråden ofelbart till att den som försöker, utmålas som en kvinnohatare.
Precis som "syndominvandraretrådar" där de som försöker framföra åsikter som är kritiska mot hur Sverige hanterar invandrarfrågan, snabbt blir skällda för att vara rasister, främlingsfientliga eller SD-medlemmar.

Så vissa åsikter eller nyanser är det "riskabelt" att framföra här, ja. Om inte annat så verkar det vara ganska meningslöst eftersom försöken gång efter gång leder till att diskussionerna "dödas" genom olika invektiv gällande vissa - framför allt manliga - användare som försöker föra fram andra tankespår.
 
Men ts har inte synts till. :cool:

Nej, och det förstår jag.
Eftersom viljan till reflektion över upplevelsen verkar vara ganska frånvarande.

Jag tycker att @labb brukar uttrycka sig på ett sakligt sätt, men i känsloladdade trådar är det väldigt få användare som har förmågan att se det objektiva, och går i stället igång på det av läsaren intolkade innehållet.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 771
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp