Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Men hur ska en lagstiftning kunna hindra folk från att komma tillbaka till ett publikt forum efter banning? Nytt nick, annan IP-adress - problem solved. Det är olagligt att våldta och mörda också, men det sker likförbannat...
Det är ju naturligtvis tyvärr så att lagar inte avskräcker alla i samhället. Däremot kan man på laglig väg straffa dom som bevisligen bryter mot lagen. Vad gäller just näthat o mobbning på sociala medier och vad för slags lagar som kan komma vet jag ju inte så där får vi bara vänta o se. Men klart är väl att någon form av lag lär det väl bli
 
Jag kan vara (lite) vass stundtals. Men man kan ändå uttrycka sig vettigt efter förmåga.
Det kanske är en skillnad vid moderering, det är lättare att banan någon som häver ur sig saker i affekt än när densamme hunnit tänka till. Det är ju en fördel med forum, man kan käka skorpor och fundera på en formulering, man behöver inte svara direkt.
 
Och Washington vann över Winnipeg i OT. Men hur kan man släppa en 4-0 ledning :arghh:

Därför att det är Capitals. Kan lika gärna fråga hur i h*** wings allltid kollapsar i tredje perioden. Men jag håller med att de borde ha hållt i det särskilt mot Jets som är svaga. Kul iofs att Enstrom fick sin första ikväll.
 
Det är precis vad det är när man gång på gång av samma personer säger att jag är rasist

Kan det vara något i ditt sätt att uttrycka dig som i så fall borde ändras lite för att det inte ska bli så?
Jag hade lätt gissat att du röstar sd och har främlingsfientliga åsikter av dina inlägg. Om så inte är fallet kanske du borde försöka uttrycka dig annorlunda då så många missförstår.
 
Det är precis vad det är när man gång på gång av samma personer säger att jag är rasist
Har inte koll på vad du skrivit så tänker inte säga något om det men OM någon här skriver rasism varför ska man inte få påpeka det då??

NÄR måste man sluta påpeka att en rasist skriver rasism och är en rasist ---> för att det inte ska bli mobbing?

Jag menar om Hitler hade haft en användare här NÄR hade jag varit tvungen att sluta kalla honom nazist och rasist för att inte bli kallad för mobbare??
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 770
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp