Jag har också anmält en del inlägg - OCH det har hänt saker.Ja, jag har rapporterat inlägg, inget händer
Det finns "heliga kor" på forumet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också anmält en del inlägg - OCH det har hänt saker.Ja, jag har rapporterat inlägg, inget händer
Det finns "heliga kor" på forumet.
Är det en Buketräff?
Nej, och det förstår jag.
Eftersom viljan till reflektion över upplevelsen verkar vara ganska frånvarande.
Jag tycker att @labb brukar uttrycka sig på ett sakligt sätt, men i känsloladdade trådar är det väldigt få användare som har förmågan att se det objektiva, och går i stället igång på det av läsaren intolkade innehållet.
Jag har också anmält en del inlägg - OCH det har hänt saker.
Oj jag har läst några trådar om barnet " och alltid upplevt det som lite internt skämt baraJag tycker faktiskt inte det, inte i det här fallet i alla fall. Jag upplever det inte som att @Hyacinth skriver BARNET för att reta upp folk, jag har tolkat det som att det är ordet hen föredrar att använda om sitt barn. Det tycker jag att man kan acceptera, och jag tycker inte att hen ska behöva sluta med det bara för att vissa stör sig på det. (Drar mig till minnes ordet "jällefall" som användaren valde att fortsätta säga trots påpekanden om att det var svårförståeligt... )
Haha....viken tråd...
Känns som det är mkt känslor som föll burit på som passade på att komma ut nu...
Själv hade jag en trevlig kväll.
Tråden eller dejtingenHärligt, blir det upprepning?
Tråden eller dejtingen
Hehe.. förstod väl det.Tja, både och kanske men jag tänkte nog mest på dejten
Men nu är det så här att lagstiftaren håller på att titta just på näthat och att sociala medier kommer att likställas med verkliga livet. Så inom en snar framtid kan det bli straffbart att näthataMen måste man inte skilja på den virituella världen och verkligheten? I verkligheten så ska man skärpa sig och aldrig behandla någon illa, men det här är en virituell värld.
Men just det där att den som blir mobbad ska flytta på sig det gick an förr i tiden. Numera har både skola och arbetsplatser fått så mycket skit att dom tvingats göra precis tvärt om dvs dom som mobbar får flytta på sig. För det måste ju vara fel att den som blir mobbad ska flytta på sig om den inte trivs på ett ställe oavsett om det är i verkligeten eller på internetJag jämför med mig själv, jag, som mobbats allvarligt i över halva mitt liv. Jag passade inte in i den skolvärlden där mobbningen skedde. Hade samma liknande skett här hade jag helt enkelt sett mig om efter ett annat forum som passar mig bättre.
Ja det säger jag inget emot. Jag hävdar däremot att man som deltagare i ett forum måste vara beredd på att den man diskuterar med kanske bara gör det för att driva med dig och är inte seriös i sina inlägg.Men nu är det så här att lagstiftaren håller på att titta just på näthat och att sociala medier kommer att likställas med verkliga livet. Så inom en snar framtid kan det bli straffbart att näthata
Men på ett jobb har man kanske inte möjligheten att flytta sig, där ska arbetsgivaren agera. Men det här är ett gratis forum på nätet som man är medlem i frivilligt. Det är en jäkla skillnad.Men just det där att den som blir mobbad ska flytta på sig det gick an förr i tiden. Numera har både skola och arbetsplatser fått så mycket skit att dom tvingats göra precis tvärt om dvs dom som mobbar får flytta på sig. För det måste ju vara fel att den som blir mobbad ska flytta på sig om den inte trivs på ett ställe oavsett om det är i verkligeten eller på internet
Jo men det får ju aldrig mynna ut i mobbningJa det säger jag inget emot. Jag hävdar däremot att man som deltagare i ett forum måste vara beredd på att den man diskuterar med kanske bara gör det för att driva med dig och är inte seriös i sina inlägg.
Jo men det var så jag menade att arbetsgivaren ska agera och flytta den som mobbar om denne inte tar en varning på allvarMen på ett jobb har man kanske inte möjligheten att flytta sig, där ska arbetsgivaren agera. Men det här är ett gratis forum på nätet som man är medlem i frivilligt. Det är en jäkla skillnad.
Självklart. Men samma går inte att kräva av anonyma personer på ett forum. Man kan banna på kort eller lång tid, men vill antagonisten komma tillbaka så finner hen ett sätt att göra det.Jo men det var så jag menade att arbetsgivaren ska agera och flytta den som mobbar om denne inte tar en varning på allvar
Men det det där tror jag lagstiftaren kommer att lösa när det kommer till just näthat och mobbning.Självklart. Men samma går inte att kräva av anonyma personer på ett forum. Man kan banna på kort eller lång tid, men vill antagonisten komma tillbaka så finner hen ett sätt att göra det.