Förstå vilket ansvar som vilar på dina axlar, när det nu visat sig att du är bukes herre och kulturbärare!
*går och hämtar ett fat med mjölk*
Jag känner tyngden och ansvaret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstå vilket ansvar som vilar på dina axlar, när det nu visat sig att du är bukes herre och kulturbärare!
*går och hämtar ett fat med mjölk*
Jo så är det, det sociala spelet pågår ju hela tiden och jag har också vänner som inte skulle ta det så bra, medans andra i vänkretsen (bla. närmaste grannarna) ingår i kasta-skit-på-varann-klubben men på ett hjärtligt sätt.Det där handlar nog mer om att på Buke möts folk från olika sociala sammanhang som inte skulle talas vid i vanliga fall. Om någon i mina sammanhang IRL kallade nån för efterbliven för att de trampat i klaveret så skulle reaktionen bli ungefär som på Buke, folk skulle verkligen reagera och ta avstånd. Man skulle definitivt inte garva rått åt varann och ge igen. Möts man sen på nätet, så blir det förstås krockar, för att man följer olika sociala normer.
Visst finns det såna människor, som gör så
Smaskar mer om någon ber dom sluta
Är inte det ett märkligt beteende?
Iallafall för en vuxen person
Jag vet att jag fick höra det av folk på Fb när jag skrev att barnet och jag skulle göra nåt.Jag tycker faktiskt inte det, inte i det här fallet i alla fall. Jag upplever det inte som att @Hyacinth skriver BARNET för att reta upp folk, jag har tolkat det som att det är ordet hen föredrar att använda om sitt barn. Det tycker jag att man kan acceptera, och jag tycker inte att hen ska behöva sluta med det bara för att vissa stör sig på det. (Drar mig till minnes ordet "jällefall" som användaren valde att fortsätta säga trots påpekanden om att det var svårförståeligt... )
Jag känner tyngden och ansvaret.
Jag får ju helt enkelt förutsätta att han håller med om det han gillar. Ingen man jag känner (och respekterar) hade gillat det.Men att tillskrivas kvinnohat är heeelt ok? Dom åsikterna ska man bara buga o bocka för?
Eller så hanterar man det sakligt och med fakta.Jag fattar inte hur ni inte kan märka det, eller så vill man inte se?
Nej för att få en bättre förklaring.Ett annat sätt som är mycket effektivt är att tydligt tala om att man minsann inte kan förstå hur någon menar eller tänker. Gärna med hänvisning till att vederbörande bör läsa olika inlägg och hela trådar för att komma på bättre tankar.
Men det är ju det som det går ut på när man diskuterar.Ja hur känns det att få det du skriver på forumet ifrågasatt?
Hur känns det när någon sitter och raljera över det du skriver?
Hur roligt är det, på en skala?
Ibland så undrar jag om det inte är Mobbarna som är så oändligt rädda för att hamna på andra sidan, som de mobbade, att de blivit helt överkänsliga för varje litet uns av kritik.Mobbning som var så illa att jag nu får panikångest av att se någon av mobbarna på Facebook.
Man tycker att gänget är ballt och vill vara med.Jo precis, ändå finns det ju vissa som känner sig exkluderade och inte kan släppa det utan vill hänga kvar ändå. Det förvånar mig.
Men varför skriver han då så att det uppfattas som kvinnofientligt?Nu har jag träffat ptr och kan väl säga att hans kvinnosyn är helt ok.
Det finns sådana i verkligheten också.de som njuter av att gnälla och försöker reta upp folk på nätet. Deras egen lilla kick och känsla av makt.
Det där är olika i olika sammanhang.Mobbaren:
-Men om de inte trivs med vad vi gör så kan de väl stå någon annanstans. För vi trivs ju med varandra.
De mobbade:
-Vi trodde vi också fick stå här och vara med.
Det är upp till forumägaren att avgöra vilken typ av forum den vill ha.Och jag frågar igen - är det ok att en liten grupp användare sätter hela tonen på ett forum?
Det hade för mig berott på sammanhanget.Kallade nån mig kärring skulle jag nog kontra med att lappa till vederbörande. Jag hade tänt på alla cylindrar.
Jodå det har förekommit.Men jag har nog aldrig sett ett riktigt elakt inlägg under alla år här.