Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Vilken tråd då?
Där jag retar mig på annan?

Igen!
Det är inte jag som stör mig på BARNET det är andra på forumet som gör det

Ok. Då har jag missuppfattat det igen. Du strider för andras skull. Skulle du då inte kunna tagga dem så de kan föra sin egen talan? Annars är de välkomna att skicka ett PM om problemet så ska vi se om det kan lösas till allas belåtenhet.
 
Men det är inte inläggen ett o ett. Det går inte att hitta ett inlägg. Det är droppar som urholkar stenen. Ofta droppar som faller på dom som har svårt med det skrivna ordet.
Och det är alltid mer kritiskt mot män. Märkte av det själv då jag inte hade mitt eget face på avataren. Som presumtiv man fick jag några riktigt fula påhopp.
"Tyvärr" rättade gamla användare påhopparna ganska snabbt. Var intressant att se hur man tolkades som icke kvinna.

Men hur ska man bättra sig då, menar du? Om det inte går att se när det går snett? Jag är helt med på att den som har svårt att uttrycka sig, inte är van att argumentera eller att skriva det man menar så precist man kan nog kan få mothugg, men det är ju en ren träningssak. Och jag tror inte lösningen är att alla luddar till sig och slutar tro att folk menar vad de skriver.

Manshatardiskussionen lämnar jag därhän, den är ett separat spår i tråden.
 
Det är väl som när du kallar folk bittra kärringar. Jag tycker det funkar.
BARNET är väl barn tills det blir en TONÅRING.
En del skriver onge, bääääääsen eller bejbi. Det bara råkar vara så att du har hängt upp dig på mig just nu. I en annan tråd är det någon annan du retar dig på.

Fast det är lite irriterande med BARNET. Det tycker jag också. :o Jag vet att det är en blinkning till Silverkedjan (var det väl?) etc, men versaler i varje inlägg där ordet nämns åratal efteråt? :wtf:

Eller så säger det mer om mig och min tolerans för textavvikelser. :cautious:
 
Ska vi börja om igen? Vi har ju redan konstatatt det inte användes på ett positivt sätt här.
Nä jag tänkte vi kunde avsluta med att inse att vi tolkar olika.
Men hur ska man bättra sig då, menar du? Om det inte går att se när det går snett? Jag är helt med på att den som har svårt att uttrycka sig, inte är van att argumentera eller att skriva det man menar så precist man kan nog kan få mothugg, men det är ju en ren träningssak. Och jag tror inte lösningen är att alla luddar till sig och slutar tro att folk menar vad de skriver.

Manshatardiskussionen lämnar jag därhän, den är ett separat spår i tråden.
Någon skrev ett bra inlägg i mitten på tråden om hur man kan välja att tolka inlägg positivt. Jag utgår nästan alltid från att folk har en dålig dag om det verkar vara tvetydigt. Och svarar därefter,
 
Men det är ju för att det i dina inlägg verkar vara något som stör dig. Då tar jag det med dig, eftersom ingen annan just nu sagt till mig att det är ett oerhört jobbigt fenomen.
Du menar att du inte har sett att andra tycker BARNET är en aning uttjatat?
Ändå fortsätter du
Precis som min klasskompis i mellanstadiet.
 
Fast det är lite irriterande med BARNET. Det tycker jag också. :o Jag vet att det är en blinkning till Silverkedjan (var det väl?) etc, men versaler i varje inlägg där ordet nämns åratal efteråt? :wtf:

Eller så säger det mer om mig och min tolerans för textavvikelser. :cautious:
Ja, det är ju det jag säger
En människa som håller på så i åratal är väldigt "annorlunda"
Det är ett osunt beteende, lite maniskt :confused:
 
Fast det är lite irriterande med BARNET. Det tycker jag också. :o Jag vet att det är en blinkning till Silverkedjan (var det väl?) etc, men versaler i varje inlägg där ordet nämns åratal efteråt? :wtf:

Eller så säger det mer om mig och min tolerans för textavvikelser. :cautious:

:D själv får jag klåda av text i avvikande färg. Och hoppande smileysar.
Men jag tänker att det är sånt man får leva med när man kommunicerar i textform med främlingar.


Blinkningen är nog över numer, det har blivit ett egennamn för min avkomma jag är lite fäst vid.
Men kan vid behov starta en omröstning om fenomenet så får demokratin avgöra.
 
Nä jag tänkte vi kunde avsluta med att inse att vi tolkar olika.

Någon skrev ett bra inlägg i mitten på tråden om hur man kan välja att tolka inlägg positivt. Jag utgår nästan alltid från att folk har en dålig dag om det verkar vara tvetydigt. Och svarar därefter,

Jag försöker nog helt enkelt läsa vad det står, eller fråga om jag tycker det är tvetydigt så att jag inte förstår. Möjligen om det är en användare som ofta pratar i nattmössan, som brukar kunna skriva lite vadsomhelst som de inte menar, eller nån som hoppas provocera, de inläggen tar jag med några kilo salt och tänker att det där menar du nog inte. Men det är ju egentligen värre, tycker jag, det är mer respektfullt att ta det folk skriver på allvar.
 
Ja fast alltså varför tog du upp det från första början om det nu inte är ett problem för dig?
Det va inte jag som började skriva till @Hyacinth i denna tråden. Hen skrev till mig
Det jag tycker är störande är hens raljerande i trådarna, hen tycks komma igång om hen får stöd från någon annan.
Trådarna blir långa osammanhängande och jag tror det strider mot forumsreglerna att gå för mycket ot
 
:D själv får jag klåda av text i avvikande färg. Och hoppande smileysar.
Men jag tänker att det är sånt man får leva med när man kommunicerar i textform med främlingar.


Blinkningen är nog över numer, det har blivit ett egennamn för min avkomma jag är lite fäst vid.
Men kan vid behov starta en omröstning om fenomenet så får demokratin avgöra.

Å andra sidan, om man vet med sig att det stör folk? Varför är det viktigt?
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 772
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp