Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Alltså. Om man tycker att buke är ett otrevlig forum med elaka medlemmar så undrar jag om man varit någon annanstans på internet?

Det går inte att göra alla nöjda (ffa inte när många av de "missnöjda" har en hel del tvivelaktiga åsikter och är rätt vaga om varför de är missnöjda). Det är liksom som i verkliga livet, alla passar inte ihop. därimot har Buke ett ovanligt bra debattklimat där man faktiskt lyckad diskutera känsliga ämnen på ett konstruktivt sätt.
Om man vill få använda nedsättande ord, vara rasist/homofob etc ifred så kan jag rekommendera Flashback.
Att ingen håller med en i en diskussion betyder fö inte att man är mobbad - det betyder enbart att man är ensam om åsikten.

Det är klart det går överstyr ibland men jag har knappt sett ett ställe som är lika bra modererat.
 
Så du menar på fullt allvar att @Lampan menade något positivt med sitt inlägg om bittra kärringar?
Nä jag tror Lampan var trött på folk som angrep henne och sa vad hon tyckte. Just bitter är väl inte värre än offerkofta som det gödslas med på Buke.
Tror till och med det ferkvent används ihop.
Ofta till män, bitter offerkofta.
 
Nja, jag vet inte riktigt. Hänger nästan bara här och på hund, så jag har nog inte världens överblick tror jag. Men taskiga inlägg förekommer absolut tycker jag, elaka onliners utan poäng osv. Så är det väl överallt på nätet tänker jag, inget som är unikt för buke.

Det enda jag ville ha sagt var att jag inte tycker inställningen "försvinn om du tycker folk är dumma" är så sympatisk.

Fast inställningen "ni är dumma men jag kan inte säga när eller hur eller vem, mer än att jag upplever det som otrevligt ibland, ni märker inte när och jag tänker inte upplysa er heller." tycker jag heller inte är vidare konstruktiv.
 
Fast inställningen "ni är dumma men jag kan inte säga när eller hur eller vem, mer än att jag upplever det som otrevligt ibland, ni märker inte när och jag tänker inte upplysa er heller." tycker jag heller inte är vidare konstruktiv.

Nä, det håller jag med dig om.
 
Jag känner mig inte mobbad. Men ser det. Såväl i verkliga livet som på nätet.
Kanske en forumdel för de som vill raljera och uttrycka sig hur dom vill skulle funka.
Det kunde heta -Det är ju bara ett nätforum.
Ja en forumdlel för dom med en speciell sorts humor
(Jag känner mig inte heller mobbad, bara lite väl angripen i trådarna ibland)
 
Du menar att lampan kallade kvinnor på Buke för bittra kärringar av kärlek? Ja, det låter jättetroligt.

Helvete vad du hugger, har du problem? Tagga ner.
Jag svarade till Luff om du missade det, vad Lampan har skrivit har jag faktiskt inte läst
och inte brytt mig om heller.
 
Fast inställningen "ni är dumma men jag kan inte säga när eller hur eller vem, mer än att jag upplever det som otrevligt ibland, ni märker inte när och jag tänker inte upplysa er heller." tycker jag heller inte är vidare konstruktiv.
Men det är inte inläggen ett o ett. Det går inte att hitta ett inlägg. Det är droppar som urholkar stenen. Ofta droppar som faller på dom som har svårt med det skrivna ordet.
Och det är alltid mer kritiskt mot män. Märkte av det själv då jag inte hade mitt eget face på avataren. Som presumtiv man fick jag några riktigt fula påhopp.
"Tyvärr" rättade gamla användare påhopparna ganska snabbt. Var intressant att se hur man tolkades som icke kvinna.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 773
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp