Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Nu gör du det igen!
Nu raljerar du!
Du kan helt enkelt inte låta bli om du får lite stöd av ett annat nick.
Så glad du blir också när du får lite stöd, det är riktigt rart att se :grin:

Nej. Jag skriver att du har rätt till din känsla. Vilket jag menar.

Att jag kallar mitt barn för BARNET är dels en blinkning till en gammal användare, dels ett enkelt sätt att slippa skriva hen hela tiden.
 
Nej. Jag skriver att du har rätt till din känsla. Vilket jag menar.

Att jag kallar mitt barn för BARNET är dels en blinkning till en gammal användare, dels ett enkelt sätt att slippa skriva hen hela tiden.
Jo, du har blinkat med "barnet" ganska länge nu

När blir ett skämt för gammalt och uttjatat enl dig?

Gör du på samma sätt om någon ber dig sluta smaska när du äter? Fortsätter, fortsätter fortsätter i det oändliga?

Egentligen är det inte min känsla att BARNET är uttjatat, det va andra som tyckte det blev lite jobbigt
Jag brukar inte störa mig på hur folk skriver, det är ler innehållet som stör isf
 
Ja en forumdlel för dom med en speciell sorts humor
(Jag känner mig inte heller mobbad, bara lite väl angripen i trådarna ibland)
Att du blir angripen hänger nog ihop med att du uttrycker dig så otroligt otrevligt och nedvärderande. Det är ju bara att titta i den här tråden. Helt oprovocerat börjar du kalla folk för allt möjligt och försöker att trycka till dom. Jag förstår faktiskt inte vad du håller på med.
 
Nu skriver ju @ptr på ett internetforum och får då ta ansvar för att hans åsikter kommer fram på ett ok sätt. Det blir ju jättekonstigt om man ska åberopa personliga vänskaper här. Typ, "jaha, du känner @ptr och han är trevlig även om han här i forumet just nu betett sig otroligt misogynt". Man är ju hur man beter sig inte hur andra människor tycker att de kan försvara en.
Det kan ju också vara så att sättet man skriver på missförstås.
Jag har många gånger velat svara i trådar, men helt enkelt valt att låta bli då jag vet att svaret kan missförstås på ett antal olika sätt och jag har inte kunnat formulera det så det förstås som jag vill.
Det finns inlägg som mycket väl kan tolkas som mobbning även här på buke, men moderatorerna gör ett enormt bra arbete.
Precis som i vanliga livet har alla åsikter men som tur är tycker vi samma sak allihopa och det är väl en jäkla tur. :D
 
Jo, du har blinkat med "barnet" ganska länge nu

När blir ett skämt för gammalt och uttjatat enl dig?

Gör du på samma sätt om någon ber dig sluta smaska när du äter? Fortsätter, fortsätter fortsätter i det oändliga?
Men vad gör det dig om hon och några andra användare har ett internt skämt? Får andra människor inte visa upp sina relationer med varandra utan att du tar illa upp?
 
Jo, du har blinkat med "barnet" ganska länge nu

När blir ett skämt för gammalt och uttjatat enl dig?

Gör du på samma sätt om någon ber dig sluta smaska när du äter? Fortsätter, fortsätter fortsätter i det oändliga?

Det är väl som när du kallar folk bittra kärringar. Jag tycker det funkar.
BARNET är väl barn tills det blir en TONÅRING.
En del skriver onge, bääääääsen eller bejbi. Det bara råkar vara så att du har hängt upp dig på mig just nu. I en annan tråd är det någon annan du retar dig på.
 
Att du blir angripen hänger nog ihop med att du uttrycker dig så otroligt otrevligt och nedvärderande. Det är ju bara att titta i den här tråden. Helt oprovocerat börjar du kalla folk för allt möjligt och försöker att trycka till dom. Jag förstår faktiskt inte vad du håller på med.
Du skriver så fruktansvärt präktigt i trådarna, så jag brukar inte bemöda mig med att svara dig
Orka bara inte med präktighet, bara så du vet varför jag inte svarar dig
 
Nu skriver ju @ptr på ett internetforum och får då ta ansvar för att hans åsikter kommer fram på ett ok sätt. Det blir ju jättekonstigt om man ska åberopa personliga vänskaper här. Typ, "jaha, du känner @ptr och han är trevlig även om han här i forumet just nu betett sig otroligt misogynt". Man är ju hur man beter sig inte hur andra människor tycker att de kan försvara en.
Men att tillskrivas kvinnohat är heeelt ok? Dom åsikterna ska man bara buga o bocka för?
 
Men vad gör det dig om hon och några andra användare har ett internt skämt? Får andra människor inte visa upp sina relationer med varandra utan att du tar illa upp?
Flera andra har redan svarat på den frågan
Läs tråden
Det är jobbigt när trådarna tramsas sönder är fåniga skämt
 
Jo, du har blinkat med "barnet" ganska länge nu

När blir ett skämt för gammalt och uttjatat enl dig?

Gör du på samma sätt om någon ber dig sluta smaska när du äter? Fortsätter, fortsätter fortsätter i det oändliga?

Egentligen är det inte min känsla att BARNET är uttjatat, det va andra som tyckte det blev lite jobbigt
Jag brukar inte störa mig på hur folk skriver, det är ler innehållet som stör isf
Men om andra tycker det är jobbigt får väl dessa personer isf ta upp det med @Hyacinth ? Om du inte stör dig på det så behöver du ju inte kommentera det heller?
 
Det är väl som när du kallar folk bittra kärringar. Jag tycker det funkar.
BARNET är väl barn tills det blir en TONÅRING.
En del skriver onge, bääääääsen eller bejbi. Det bara råkar vara så att du har hängt upp dig på mig just nu. I en annan tråd är det någon annan du retar dig på.
Vilken tråd då?
Där jag retar mig på annan?

Igen!
Det är inte jag som stör mig på BARNET det är andra på forumet som gör det
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 772
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp