Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... och såhär ser det röda omslaget ut:Bingo! Kryssar X av Pascal Engman som en med något rött på omslaget. Precis som Bestseller, som jag läste för nån månad sedan, kan jag varmt rekommendera boken till den som vill ha en välskriven kriminalroman med många lager. Framförallt gillar jag att hans böcker alltid (? har bara läst dessa två) baseras på gedigen research om problem eller typer av kriminalitet som är högaktuella. Bestseller handlade mycket om gängvåldet och tillgången till 3D-vapen, och i X fick jag lära mig massor om matchfixning samt den utpressning som fotbollsspelare ofta får utstå. Det är något som helt gått mig förbi förut, så det var spännande att läsa och lära om! Tyvärr blev jag lite besviken på slutet som kändes lite för rörigt och överdrivet. Jag hade samma känsla med Bestseller så jag gillar väl helt enkelt inte sättet han avslutar sina historier på Men eftersom de är så bra och intressanta fram till de sista 20-30 sidorna kan jag ändå förlåta honom för det känner jag.
Trodde inte jag skulle kryssa denna ruta...
...men här kommer den:
Bok jag inte läser klart/jag lägger ifrån mig
Krigshjältar och konduktörer - Katarina Mazetti
Visa bifogad fil 153391
Gick till biblioteket och frågade efter en bok som skulle få mig att skratta. Har läst så många tunga böcker den här sommaren, så jag ville ha nåt roligt. Fick denna som tips. Hra hittills inte blivit road. Så jag lägger undan den och lämnar tillbaka till biblioteket.
Jag tycker att de definitivt kan räknas som tre böcker. Det är ju tre böcker, inbundna i en volym.Regelfråga: om jag läser Köpenhamstrilogin (av Tove Ditlevsen) som en fysisk bok, räknas de då som en bok eller tre?
Ja, den är finJag har lyssnat på Sommarboken av Tove Jansson. Krysset hamnar på Utspelar sig nära vatten, eftersom boken utspelar sig på en ö i finska kustbandet.
En mycket vackert skriven bok om relationen mellan barnbarnet Sophia och hennes farmor.
Bra inläsning av författaren själv.