Islandshästryttare
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som något för mig, tack för tips!Jag har lyssnat på De som färdas om natten av Armando Lucas Correa. Krysset hamnar på Originalspråk är inte svenska eller engelska, för boken är ursprungligen skriven på spanska.
Boken sträcker sig från 1930-talets Tyskland, via Kuba, till nutidens Tyskland, och följer tre generationer kvinnor. Fantastiskt vackert språk och en intressant historia. Kort sagt, en riktigt bra bok.
Mycket bra inläsning av Charlotta Åkerblom.
Kryssar nästa bok:
Visa bifogad fil 152460
Baserad på en verklig händelse:
Sten i siden - Mikael Niemi
Boken baseras på händelser i Tornedalen under början av 1900-talet och beskriver de riktigt fattigas kamp för överlevnad och mot de rikas övermakt samt hur förutsättningarna i samhället har förändrats med tiden.
Jag har gråtit, flera gånger. Jag har knutit näven, bitit ihop käken och varit tvungen att lägga boken ifrån mig. Jag har lett åt glädjestunderna. Jag har reflekterat mycket genom hela boken.
Han har byggt boken kring fakta, sånt som har hänt på riktigt, med personer som funnits i verkligheten. Sen, hur mycket som är exakt återberättat eller vad han själv lagt till, det kan jag inte svara på.Låter intressant även om det är en jobbig bok att läsa. Den sätter jag på min läslista. Är det fiktion eller baserat helt på verkliga händelser?
Ruth Kvarnström-Jones, De fenomenala fruntimren på Grand Hotel, blivit rekommenderad
Enligt ovan i tråden. Mycket bra. Höga förväntningar pga. lovorden, som den klarar att leva upp till.
Denise Rydberg, Femte kollusionen, utspelas på 1900-talet
Också avhandlad tidigare i tråden. Bra som väntat. Någon mer som behövde slå upp "kollusion" i en ordbok?
Det som står efter titeln är rutan som kryssas.Jag kanske missar något här vilka rutor kryssar du?
Det som står efter titeln är rutan som kryssas.
Brukar har som en "rubrikrad" för varje bok. Det blir tydligare när det är mer av "riktig text" under den. Här latade jag mig eftersom det redan var skrivet bra beskrivningar av båda böckerna.