Ja alltså.. Ja, vad ska man säga. Samtidigt som han säger att han respekterar mitt val och han kanske kan ändra sig. Känns lite som att "om jag älskar dig tillräckligt mycket för att kanske ändra mig så borde du göra likadant tillbaka" och så är man i samma sits ändå.
Dvs någon måste förändra sig radikalt från det den egentligen vill.
Och jag vägrar. Både för hans del och för min egen del.
"Jag vill inte vara den som gör att någon avstår sina drömmar och riskerar bli bitter."
Exakt! DET kan jag inte leva med.
Och det är väl så. Jag "älskar honom inte tillräckligt" för att vänta fem år till och se om någon blev bitter eller ej.
(Alternativt, jag älskar mig själv tillräckligt mycket för att inte vänta och se.)
Det är såklart jag önskar att han skulle förstå och också se detta som det som skulle bli bäst i långa loppet.
Men jag måste nog inse att dit kan vi inte plötsligt komma. Och inte heller av att jag fortsätter bete mig/låtsas som att det kommer bli bättre om vi ger det mer tid.
Även om jag ångrar att jag gav honom falska förhoppningar nu och vet att jag kommer få höra om det... Så blir det ju inte bättre av att det går 1-2 månader till.
@Sleepy Du har rätt. Ska försöka. Undrar om jag kan få mer knuff av att faktiskt bestämma med en vän. De har ju också rätt att vara förberedda på att jag kommer. Ska prata mer med min psykolog imorgon också.