Har inte svarat tidigare.Hej alla, det har gått (fööör) lång tid utan uppdatering..
Jag mår, ja jag vet inte. Vi har definitivt på alla sätt haft en vecka för mycket ihop innan själva separationen.
Vi borde tagit praktiska saker förra veckan och han borde åkt i slutet på den eller typ i förrgår. Många borde...
Men man lär så länge man lever, hoppas jag iaf, för hanteringen va det här har inte varit den bästa, från min sida heller.
Just nu går vi runt i någon slags konstig normalitet, förutom att allt är "mycket bättre" och han har kommit på så många lösningar till egentid etc etc till efter separationen. Vi har varit ledsna, vi har pratat och pratat. På vissa sätt har det varit bra, på vissa sätt gör det mig bara ledsen och förvirrad. Har jag fel?
Och såklart så vet jag ju hela tiden hur ledsen osv allt detta gör honom (jo jo, och mig), och en del av mig vill bara ta tillbaka allt för att inte såra honom mer, vi kan säkert ha det bra??
Nåja, nu ska jag inte det. Men ont gör det. Det är som en avdragning av världens segaste och mest fastklistrade plåster.
(Och vi vet ju hur ont DE gör)
Alldeles för lång tid mellan att vi sa separation tills den faktiskt händer.
Jag har tappat perspektivet lite, säkert för att vi är så nära nu hela tiden. Det är lätt för mig att låta logisk och klar när jag pratar med vänner (och säkert här), men när jag väl sitter och pratar med honom är det otroligt svårt att hålla i. Men jag försöker som en drunknande hålla mig fast i separationen iallafall. Även om jag lovat att jag ska gå in i separationen öppen, alltså inte hålla mig fast i att det ska ta slut "bara för att", så måste separationen ske om jag ens ska kunna ha en chans att vara öppen. Så att säga.
Just nu är jag på -1000 känns det som, och om jag ska kunna titta på vårt förhållande och komma fram antingen till att jag är lyckligare själv eller att jag verkligen vill ge det en chans till (t.ex. i 6 månader), så måste jag först ha kommit upp till åtminstone ett nolläge med mig själv. Alltså separera.
Vi pratade igår och där är väl ett exempel på hur jag alltför gärna backar. Jag har tänkt 3 månader, allra minst 2. Nu ska vi höras efter en månad och "stämma av" och vara separerade i 2, kanske 3. Måste ta upp det igen för att höras efter 4 veckor känns väldigt.. onödigt. Antar att han vill känna att vi iaf ska höras då. Dessutom känns det nästan som att det ger oss mindre chans, att höras för mycket. Hur ska jag kunna inse mitt "misstag" och att jag inte kan leva utan honom om vi ska höras av efter 4 veckor redan? Det är ju ingenting. Då lär jag ju bara vara stressad och irriterad.
Måste ta upp det... (Se så bra det är att skriva här.)
Han ska iaf åka i helgen, antingen direkt till England eller till en vän i någon vecka tills han flyger. Han håller på att kolla hur det funkar med testen där. Oavsett måste vi starta separationen när jag åker iväg på fredag. Så får jag väl låtsas att han är i England från minut ett, för min egen skull.
(Svammel. Varför ska det vara så jävla svårt för!)
Men han kör fortfarande rakt över dig och dina känslor.