Bruksprovet 2007

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lill-my
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 312
  • Visningar Visningar 40 821
Sv: Bruksprovet 2007

Du minns så rätt, kära Görel! :D

Problemet är väl att det inte är några andra pauser alls :smirk:
SÅ ska vi mötas är det antingen före visningen börjar eller på lunchen. Kanske vi ska dela ut mobilnummer till fler, så de kan hitta oss även om vi inte möts i pausen - minns du inte hur svårt VI hade att hitta varandra, där vi satt på samma sektion, men olika rader.... MED telefonkontakt.....

Tur att man har vårens bruksprov att längta till-det här vädret kan ju få den mest inbitna hästmänniska att bli lätt deprimerad...

Förra året var vi ju nere på lördagen, men hade fullt upp med att äta,passa barnet och titta på alla hingstarna...så :o det glömdes bort det där med lunchmötet:crazy:

Bra ide´att byta mobilnummer:banana: Ser nästan lika mkt fram emot att möta er som att kika på de nya spännande hingstarna:)

"Jag är på" -helt klart!!!

Vad jag tror så har placering (ev vinst) i 150 hoppning i USA. Det kommer säkert mer info sedan. Men jag tror att han kan vara ett intressant tillskott i aveln!

Mvh / Fia

I de tävlingar Nijhof refererar till på sin hemsida år 1999 och år 2000 så är han placerad i 1,35-1,40 klasser, jag har fått upp följande; 3:a i Lake Placid, 6:a i Old Salem, 12:a i New York, 3:a och 7:a i Attisch Equine festival. Men det är ju möjligt att han har tävlat i andra klasser någon annanstans, jag fick bara uppfattningen att han hade vunnit på dessa platser och kollade därför upp det.

Hur som helst så ser han mycket trevlig ut på bilderna, det ska bli intressant att se honom live.

Vi brukar försöka ha Buketräff på bruksprovet, men om jag minns rätt så stod jag, cirkus, ameo, trassla och kristel och väntade förra året men ingen dök upp, och vi var redan där i sällskap.

Vi får kanske byta tidpunkt inför nästa år? Det är få pauser och då vill man hinna få i sig nåt att äta och jag vill minnas att vi bestämde lördagens lunchpaus i år?

Jasså, men det var ju bra! Det hade jag ingen aning om..
Ulrika

Ja Buketräff blir bra. Ameo skall du ner eller?

Jag är också mycket sugen att åka på bruksprovet, men det hänger på om jag kan få barnvakt (har ju en liten bebis på ett halvår, samt att de större har sportlov då...). Var i Småland bor du och Ameo? Jag bor söder om Falköping och åker ju genom Småland på vägen ner så det kanske skulle kunna gå att samåka. Men det beror ju på om ni ska vara där alla dagarna (vilket jag nog har svårt att vara)?

Skönt att minnet funkade:D

Att byta mobilnummer via pm tycker jag är en bra idé. Vi kan väl försöka sitta på samma läktare som förra året (den mot gamla ridhuset) om vi hittar lediga platser där infravärmen funkar:crazy:

När är bruksprovet, bara så jag vet när jag måste passa Cezanne, misstänker att det blir jag:angel:

Blir nog svårt för mig att vara hela tiden också. Jag bor i alla fall i närheten av Oskarshamn, Ameo får själv säga var hon bor. Samåkning är ju det bästa bara det går att lösa så.

Det värsta som kan hända för min del som står med ett oprövat sto är ju att jag förälskar mig i en oprövad nykomling. Hur stor synd är det att ta ett oprövat sto till en oprövad hingst? Det är givetvis en stor risk eftersom man inte vet vad någon av dem lämnar, men är det mycket oseriöst?
Ulrika

Gå inte efter hjärtat utan efter hjärnan;)

Själv förälskade jag mig i Hermes förra året men insåg att det inte var något bra val till mitt oprövade sto.

Det spelar väl egentligen ingen roll om andra tycker att du är oseriös. Om DU som stoägare tror på kombinationen är det väl värt ett försök?
Att vara oseriös i aveln för mig är att använda en hingst som inte passar sitt sto för att den är billig eller står hos grannen.

Jag tror nämligen att det är farligt för mig att titta på bruks om de inte är kandidater.. ;) Men jag vill absolut inte att jag ska uppfattas som oseriös, för jag tar detta med hennes betäckning mycket seriöst.

Enligt min hjärna så finns det ingen av hingstarna som är i svensk avel som jag har råd med(eftersomd e ska vara på 90 dagars betalning de flesta, och jag måste ha på levande fölavgift pga skolan och jag är inte gambler nog ;) ) som jag kan känna är 100% rätt på henne. Alltid något jag hakar upp mig på. Men det ger sig nog som sagt när hon kommer hem och jag har kunnat granska henne i sömmarna.
Ulrika

Det kan ju hända att det godkänns några på prestation som lämnat avkommor i andra länder, tex Roven xx och då vet man ju lite vad de lämnar.

Jag hoppas det :).
Dessutom så tror jag inte jag är lika nojjig med hingstarna när jag får se stoet i verkligheten, hon är ju fin, men eftersom jag inte kunnat syna henne ordentligt så blir det lätt att man sorterar bort allt för många hingstar som kanske faktiskt kan passa utmärkt när jag får se henne på riktigt.. Mycket snack om mitt sto nu, men det var mer för att känna av hur noga det var med att både sto och hingst skulle vara provade.
Ulrika

Oskarshamn var ju lite mer åt östkusten än vad jag brukar åka. Då åker du väl förmodligen inte E4:an?

Oskarshamn var ju lite mer åt östkusten än vad jag brukar åka. Då åker du väl förmodligen inte E4:an?
Säg inte det, Shady har hamnat hos mig i Kågeröd (utanför Helsingborg) en gång på väg från Flyinge! ;)
Och tur var det för vi hade slut på pepparkakor, så hon kom med ett lass. :d

Shady, de är slut igen! :angel:

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
2
Svar
26
· Visningar
1 656
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 013
Senast: lilsan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 888
Senast: Otherside
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka