Bruksprovet 2007

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lill-my
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 312
  • Visningar Visningar 40 821
Sv: Bruksprovet 2007

Hum, vi har förstått att det var ett tryckfel i programmet, det har redan påpekas.

Ingen som har hört mer hingstskvaller?

Eftersom anmälningstiden till rådgivande bedömning går ut nu så kanske någon kan komma med lite förhandstips på hingstar som ska vara med? Vi får hålla utkik efter startlistor, vet ej hur länge det kommer ta innan de läggs ut.

Tänkte att det var dags att göra en sammanställning...

Födda 2003:
Wladimir O.A, Flemmingh - Florestan I -Donnerhall, 51 p, 9878109 på 3-årstestet, 2a i 3årschampionatet
Quite Classic e.Quite Easy 51 p H 48p D
Fetcher N e.Feliciano 52p H 52p D
Dibrino e.Briar 46p H 51p D
Ballistero e.Briar 50p H 49p D
Peridot e.Panasso 45p H 50p D
Take It Easy e.Quite Easy 53p H 52p D
Redford e.Rotspon 47p H 50p D
Notchino e.Cappucino 51p H 45p D

Födda 2002:
Tutanchamon e.Chapman-Ceylon-Herkules
Impuls e.Master
Balans e.Pascal-Napoleon-Warrigal
Califf e.Cardento-Judex**-Lansiär.
Que Vadis e.Cortus-Irco mena-Cortez
Hoppade till sig 9-9 med Sofia Westborg i sadeln
Aston Villa e.Cardino fick tot 8.53 i hoppningen

Födda 2001:
Meges e. Briar-Shogun-Hertigen

2 st VDL hingstar en e. Cardento samt e. Don Primero

Fyll gärna i mer :)

Kommer från Flyinge idag och kan ju fylla på med det därifrån som jag fick uppfattningen går till proven i vår!

Wishful f:-03 e: Cardento - Mr Blue (otroligt elastisk och mkt lik Cardento, kommer från VDL)
Take It Easy f:-03 e: QE - Royal Z I (redan nämnd ovan)
Cornell f:-03 e: Coronet Oblensky - Dinard L
Coriall (visades tyvärr inte idag, men måste ju gå om Bruksprovet i vår också)
Easy Boy f:-02 e: QE - Cardento
Schwartz Gold f:-02 e: Stakkato - Julio Mariner xx

Har inte Flyinge två 2-åringar, en e. Londonderry och en e. Don Frederico som var påtänkta för provet i vår också? De kanske ska visas på Bollerup på torsdag?

Dessa har gått vidare till bruks från Vreta i veckan
Sidney e. Silvano f.-04, äg. Annika Bonde och Peter Markne
Dorano e.Dormello-Silvio I f.-03, äg. Johan Becker som i fjol visades i Oldenburg med godkänt resultat
Kentor Boss e.Blue Hors Hertug-Cortez f.-03 äg. Anssi Atterby
Caruso e. Emmerton-Calypso II f.-03, äg. Henrik Carvelid ( den stammen kan jag tänka mig till mitt sto:angel: )

Det är möjligt, men de visades inte upp. Den efter Don Frederico såg jag nog i stallet när jag tänker efter!

*kl*

Verkar som om Eklunda skall ta in en ny Belgisk stjärna (BWP) nästa år:

Cartier med mums stammen Contender-Capitol I-Landgraf

Född 2000 så om han kommer visas blir det som äldre hingst. Tävlad framgångsrikt i unghästklasser där nere av erkänt duktige Dirk Demeersman.
Nu fick vi ju några Contender söner förra året men den här verkar vara en fining så jag säger Välkommen!

cartier2-b.jpg

cartier3-b.jpg

CartiervdHeffinck.jpg

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Hej!

Denna gosse kommer också till bruksprovet:

Roven xx

Rovenxx.jpg

Rovenxx2.jpg

Rovenxx6.jpg

Ni som vill ha in ett bra fullblod, duger denna? :D Skulle använda honom själv om det inte var så att stoet är efter fullblod redan.

Återkommer med fler hingstar.

Mvh / Fia

Oj, så kul. Jag har spanat in honom tidigare när han nämndes i en annan tråd. Det ska bli mycket intressant att se honom irl så jag får allt se till att vara där när prestationshingstarna visas.

Gränsbo har köpt en hannoveranerhingst, e.For Pleasure-Argentinus, den kommer väl antagligen visas.
Stall Waldhof har köpt en trakehnerhingst, Elfado e.Kostolany-Roncally xx-Sastor-Pasteur xx som väl också borde vara tänkt för bruksprov.

Den Gränsbo köpt såg jag på premieringarna i Verden och har på film. En liten (1,60 om jag int skrivit fel) fuxhingst som hoppade så in i den! Rörde sig vettigt också.

Kul om den visas och godkänns!

Med andra ord två fuxhingstar som verkar riktigt spännande.

Varför måste de vara fuxar? Jag GILLAR inte fuxar. Suck. ;)

Kollade på filmen på fullblodshingsten. Den tror jag vi behöver här. Någon som vet något om hans stam? Säger inte mig ett dyft!

Lite frågor till dig om Roven eftersom du verkar insatt:
1. Vad har Roven lämnat?
2. På sidan du länkade till står det ju bara om en fölårgång, hur gamla är hans avkommor?
3. Hur mycket har han betäckt?
4. Är det du som ska ta in honom, har för mig att du har gjort "reklam" för honom förut? Kan minnas fel så klart :D .
5. Det stod också att han gått 150 hoppning, men det framgick inte om han blivit placerad så högt (det stod att han blivit placerad på olika ställen, men inte på vilka höjder). Det stod också att han gjort debut i GP år 2004. Var det 160 cm eller, för det behöver det ju inte vara, hur gick det isf?

Nu börjar det ju komma in riktigt intressanta kandidater här:) hoppas bar att de kommer upp till visning också.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
2
Svar
26
· Visningar
1 650
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 011
Senast: lilsan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 887
Senast: Otherside
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Falsterbo horse show byter namn
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka