Bruksprovet 2007

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lill-my
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 312
  • Visningar Visningar 40 821
Sv: Bruksprovet 2007

Hittade en bild på honom i Flyinges nyhetsblad, och han ser ju väldans fin ut. Någon som vet var jag kan hitta fler bilder, och är det någon som vet hur stor han är?
Ulrika

Hittade en bild på honom i Flyinges nyhetsblad, och han ser ju väldans fin ut. Någon som vet var jag kan hitta fler bilder, och är det någon som vet hur stor han är?
Ulrika
Kan du inte lägga ut den här ?

Helen

*kl*

Nu har det kommit ett program över årets bruksprov så alla kan börja planera resande och boende.
För dem som inte varit där kan jag bara säga att 3-åringarnas hoppning är bland det roligaste så om ni kan, hoppa inte över det. Förra årets uppvisningar av bla Coriall och Corlensky var riktigt skoj!
Dessutom verkar det ju som om det finns ett allt större intresse för de yngsta hingstarna vilket gör dem extra intressanta att se live.

Här är i alla fall länken:

http://www.asvh.se/info_bp07.pdf

Neeeej årets absoluta höjdpunkter måste ju bara vara Jaguar Mail :bow:

;)

Visst.... om han ens kommer att hoppa alltså. Var ju flera av de meriterade hopphingstarna förra året som bara visade upp. Manhattan tex.

Sen tror jag personligen att hingstar på 176cm har begränsad användbarhet i Sverige. Vi har redan en debatt om att vi har för stora hästar för de flesta ryttare. Hästar över 170cm är nog i största laget när de flesta rids av tjejer på 165.... men det är en annan debatt.

Finns kanske fullblodshingstar som passar bättre även storleksmässigt...;) ;)

För mig är alla hingstar roliga (stamnörd som man är:angel: ) men vilka höjpunkter har vi som vill se hoppstjärnornas motsvarighet på dressyrsidan:crazy:

Kom med tips:bump: .

själv är jag mkt nyfiken och se First Wish under testryttare av egoskäl.

Don Erico är klar med sitt 30 dgr prov och kommer att visas för ASVH i år.

*knapplån*

Läste att Don Erico e Don Frederico ue Espri är i svensk ägo, men som har stått i tyskland för betäckning. Skulle även gå 30-dagars nu i okt-nov.
Ingen som vet om ägaren kommer att ta hem honom till sverige?

Han ser ju urläcker ut!

Malin

Don Erico är klar med sitt 30 dagars prov och kommer att visas för ASVH i år.

Han ser ju fin ut också!
Det blir svårt det att välja hingst i år! :)

Har haft ganska mycket med Aston Villa att göra, vet dock inte jätte mycket om hans stam. Är i alla fall en himlans trevlig "liten" hingst med underbar personlighet! Ägaren till honom är Angelie von Essen, men han står för tillfället hos hennes systers (Emelie) gård i Jönköping. Ryttare vet jag inte riktigt vem som är, eftersom Emelie är sambo med Jens Wickström nu, och därför vet man aldrig helt säkert vem som rider vem :smirk:
Blir Aston godkänd så vet iaf jag vem jag ska betäcka mitt sto med kommande säsong :p

/anna

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
2
Svar
26
· Visningar
1 608
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 008
Senast: lilsan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 886
Senast: Otherside
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka