Bruksprovet 2007

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lill-my
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 312
  • Visningar Visningar 40 821
Sv: Bruksprovet 2007

*kl*

Måste ju bara säga att Roven xx verkligen var en snygg hingst.
Tror att det är en sådan här fullblodshingst som de flesta har gått och väntat på:d

Gud vad lycklig man blir när Sverige får tillgång till hingstar som Roven,hoppas verkligen att han blir väl emottagen hos uppfödarna!!!
Riktigt bra Robin Z ston skulle nog inte bli dumt.....

barb

Säg inte det, Shady har hamnat hos mig i Kågeröd (utanför Helsingborg) en gång på väg från Flyinge! ;)
Och tur var det för vi hade slut på pepparkakor, så hon kom med ett lass. :d

Shady, de är slut igen! :angel:

Alla vägar leder till Kågeröd, eller var det Rom? :angel:
Jag kan komma förbi med pepparkakor om jag nu tar mig ner till Flyinge, för då funderade jag eventuellt på att övernatta hos min gamla kollega i Kågeröd. ;)

Menar du att vi är välkommna ännu en gång? Pepparkakor lassas i bilen i sådana fall.

Jadu alla vägar bär dit man ska, så för mig är det inga problem. Får se hur vi skall placera ut alla bara, så så många som möjligt kan åka tillsammans.

Annars slänger vi ut en av sönerna så kan du låna hans säng här, det löser sig alltid. ;)
Har tänkt att ta semester nån av dagarna för att åka till bruksprovet så det inte bara blir på helgen.

Menar du att vi är välkommna ännu en gång? Pepparkakor lassas i bilen i sådana fall.

Klart ni är välkomna, har ju som sagt skumpa i kylen än, det passar ju kalasbra till pepparkakor. Annars får jag ta med en flaska till bruksprovet så får vi ha det lite kul på bukeläktaren. Man kan ju fira länge! ;)

Klart ni är välkomna, har ju som sagt skumpa i kylen än, det passar ju kalasbra till pepparkakor. Annars får jag ta med en flaska till bruksprovet så får vi ha det lite kul på bukeläktaren. Man kan ju fira länge! ;)

Vad glad jag blev nu, pepparkakor och skumpa, :d låter bra. Ropar på Mysko nu med. Myyyskoooo.

Jadu alla vägar bär dit man ska, så för mig är det inga problem. Får se hur vi skall placera ut alla bara, så så många som möjligt kan åka tillsammans.

Ja, i min bil får det plats 7 pers, så det är bara att hänga på om vi kan få ihop en bra rutt.

Annars slänger vi ut en av sönerna så kan du låna hans säng här, det löser sig alltid. ;)
Har tänkt att ta semester nån av dagarna för att åka till bruksprovet så det inte bara blir på helgen.

Tack, för erbjudandet, men din stackars son ska väl få sova nånstans också och min kollega har nog nån sängplats ledig. Men skumpa låter ju inte helt fel....:angel: och jag tar gärna en titt på dina fina hästar om jag får!

Kan se rubrikerna framför mig i Ridsport efter bruksprovet:
Ett gäng halvgalna tanter i olika åldrar satt på läktaren vid bruksprovet och kacklade störde ordningen och lugnet. Det enda spåret efter dem vid dagens slut är en massa pepparkakssmulor och tomma plastmuggar som luktar skumpa. :D

Är det färdtjänst hem sen? ;)
Jag skulle gärna titta på dina fina hästar Pooh, men jag väljer att inte bjuda hem mig till dig, utan du ska få se mig på bruks istället(jag är inte så farlig som jag ser ut.. ;)). Tyvärr kan jag inte agera chaufför med min Citroën ax 89.. Den är allt för liten.. man kan knappt vara 2, högst 3, med våld har vi varit 4 (inte bekvämt för någon). Ska bli jättespännande att få ett ansikte på er!
Ulrika

Jag tar med skumpan till bruksprovet så delar vi alla broderligt! Kan man koppla släp på din Cittra sedan så alla kan ta sig hem sedan så inte farbror Blå blir sur? ;)
Fast blir vi många att dela så kan man köra lugnt efter ett tag!

Var det bara en flaska? ;)
Min Sittoträng har en maxdragvikt det har jag sett i papperna, så om vi lägger de minsta där bak i släpen kanske det går.. Krok har vi dock inte..
U

Snälla, sluta förstöra tråden med erat internsnack, tråden var intressant till ni började, låt det gå tillbaka till vad den handlade om igen så kan ni väl diskutera erat via PM.

Har lite funderingar på att komma och titta på bruksprovet men det blir ju en rätt lång bit att åka men det kanske det kan vara värt... :angel: Får se om jag får tid/råd

Balaband kan väl inte vara så svårt att ordna.. ;)
Kågeröd är ju inte så stort..egentligen, jag har min enda ärkefiende där, jag vet faktiskt inte om jag vågar mig dit.. ;)
Ulrika

Vet någon vilken dag det är uppsutten hoppning med testryttare? Eller det är inte klart än kanske...
Jag vill se det, och sedan prestationshingstarna. Bäst att lägga in semester i god tid.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
27
· Visningar
1 696
Senast: Mariax2
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 013
Senast: lilsan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 890
Senast: Otherside
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka