Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

Det finns bara en enda poet som med sitt välstekta nylle kan avgöra kärlekens nyanser.

Björn+Ranelid+21+maj+2012+Webb-3216.jpg

Jag citerar! :

KÄRLEKEN, VILKEN KRAFT.
Världens första, och största atombomb… är kärleken… detta under… detta mirakel
NU SKJUTER VI IVÄG PILARNA

Min remix är bättre, om jag får säga det själv :D

@Killaloe Haha åh jag hade missat en bit av tråden. Nu är jag tillbaka på banan.

Kanske ska slänga in ett ytterst seriöst svar också till TS. För er som vill hitta den rätta feelingen medan ni läser svaret, klicka igång denna video.

Sådär. Till svaret nu då.

Det är väl jättetrevligt om man har en bra vän som är lite pilsk på en. Inget vidare konstigt med det? Förstår däremot inte varför din kille skulle ha något med saken att göra, man behöver inte avslöja allt och han behöver därtill inte veta allt heller. Speciellt om han inte kan förhålla sig till information på ett någotsånär normalt sätt. Tyckte han hade en väldigt konstig reaktion på det hela, han låter rätt sjukligt svartsjuk. Eller omogen. För det var väl sånt man höll på med på högstadiet? Att vakta sin partner alltså.

Min sambo pratar om att förbjuda mig att umgås med "den där Bukefalos som har så dåligt inflytande på dig". :(

Men det kanske betyder att han verkligen älskar mig?
Jag tror att du ska testa honom, för säkerhets skull. Ge honom en piska och ta på dig en ögonbindel. Bara män som verkligen älskar en kommer slå. För smärta är den högsta formen av njutning, det vet väl alla? Och unnar han inte dig det, då finns det bara en sak att göra: DUMPA!!!

Jag saknar en snapsvisa på temat, så här kommer mitt bidrag:

(mel: Fredmans sång nr 21/Så lunka vi så småningom)
En vänlig vän är bra att ha
Om hen är kåt går lika bra
Men bästa vännen är ju dock
En som är både och

Bukefalos vill tacka dig
För att det blev ett sånt ståhej
Ty denna tråd är oslagbar
I all sin prakt, självklar

Är en bra vän kåt eller kåt vän bra?
Eller inte något alls att ha?
Ingen vet, det vi vet, är att här säger vi,
Du bör nog dumpa din karl

Alla vet att förbud är det största beviset på kärlek! Var nu en duktig kvinna och gör som mannen i huset säger! Vad gör du förresten vid en dator!? Är kedjan i köket för lång?

Ja, det är för jävligt när karln som påstår att han älskar en ger en för lång kedja! :rage: Hur ska man då kunna fokusera (som den stackars kvinna man är) på det som är viktigt: laga mat, städa och vara kåt för sin man! :mad:

Alla vet att förbud är det största beviset på kärlek! Var nu en duktig kvinna och gör som mannen i huset säger! Vad gör du förresten vid en dator!? Är kedjan i köket för lång?

Min sambo har varit bortrest hela veckan så jag har haft alldeles för mycket frihet för att min lilla kvinnohjärna ska klara av det. Jag har glömt hur man lagar mat och ätit rå falukorv till middag två dagar på raken. Inte har jag rakat benen heller. Men ikväll kommer han hem, så nu blir det ordning på torpet! Ut i köket med mig medan herrn i huset sätter sig med tidningen och en grogg!

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 737
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 595
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 243
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat