Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

Förresten... jag måste erkänna någonting... Idag köpte jag med en färdiggrillad kyckling och en färdig röra hem :nailbiting: Att äta på bröden min karl hade bakat för att jag inte fullgjort min plikt som kvinna :o Jag vet intehur jag någonsin ska kunna gottgöra honom för detta? :arghh:

Jag är magnet för sådana :(

En gång satt jag mitt emot Ulf Lundell på hans födelsedagsmiddag. Han var lite TRÖTT så han somnade vid bordet med hängande huvud. Bandet och alla vi andra låtsades som det regnade och pratade med varann i stället. (En inställd varmrätt är också en varmrätt).

Men plötsligt skakade Uffe till, vaknade, tittade upp - och fick mig i blickfånget. Han iakttog mig med förstämning i hela ansiktet och sa: "Vilka hemska människor det finns!"

Sedan somnade han om.

(Jag ska klippa sönder hans skivor :meh:)

Allvarlig, nu skrattade jag så att jag nästan svalde snuset. Buke är verkligen farligt...:(

Efter att ha läst alla inspirerande, fantastiska :bow: verk så kände jag mig tvingad att skriva ett eget bidrag. Den har melodi med! Men här är refrängen:

Kåt o go vän är besegrad, nu ger han sig
Kåt o go - lovar mej nöjet att älska sig
Kåt o go - tafsar på kuken det är min tro
Kåt o go - hastar till Buke, vad ska jag tro?
Kå kå kå kå kåt o go - hastar till Buke, vad ska jag tro?

Copyright Myrten. Alla eventuella likheter med kända svenska poplåtar är helt slumpmässiga.

@Dentaku Ja det är nog bäst för dig om du vill bli sedd som en RIKTIG kvinna!

Kom ihåg:
  • Säg aldrig emot, han vet alltid bäst
  • Laga alla mat från grunden, det förtjänar han
  • Städa ordentligt, han ska inte behöva komma hem till ett smutsigt hem efter en lång arbetsdag
  • Var tyst, om något vettigt ska sägas så gör din man det åt dig

Efter att ha läst alla inspirerande, fantastiska :bow: verk så kände jag mig tvingad att skriva ett eget bidrag. Den har melodi med! Men här är refrängen:

Kåt o go vän är besegrad, nu ger han sig
Kåt o go - lovar mej nöjet att älska sig
Kåt o go - tafsar på kuken det är min tro
Kåt o go - hastar till Buke, vad ska jag tro?
Kå kå kå kå kåt o go - hastar till Buke, vad ska jag tro?

Copyright Myrten. Alla eventuella likheter med kända svenska poplåtar är helt slumpmässiga.
:up:

Funderar på om det är lika bra att jag sjunger in mitt bidrag och postar på Youtube på en gång, så ingen kommer och snor den sedan?

Gör det! Jag hann inte mer än posta mitt på nätet så kom några typer i glittriga kläder och platådojjor och gjorde en egen version av mitt OPUS!

Jag är så bakom flötet så den sista hit jag ens hörde talas om var Gangnam Style (och det var nog bara för att i stort sett all underhållning jag över huvud taget konsumerar är koreansk :p), så jag har ingen aning om vad det är för typer som stulit från dig eller vilken melodi ditt OPUS egentligen borde sjungits till men jag är helt säker på att nästa nivå i den här trådens utveckling måste vara musikvideor!

Så sätt igång nu! :D

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 737
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 595
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 251
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka