Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igentligen fattar jag inte problemet.
Tänker på alla tjuriga märrar som vi får till oss.
I stället för att hålla på att bossa i boxen så kan man ju vända saker till något positivt.
HAr vi fått in en tjurfia så gör vi så här:
Går in med morötter i hand.
Nähä. Det dög intet och hon vänder häcken till.
Då står jag kvar samtidigt som grannen får äta upp dom.
Nästa dag samma sak.
Till slut blir tjurmärra så sugen att hon vänder huvudet till i stället.
Varså god. En morot får du här. Ttack och hej.
Och så går man ut ur boxen.
Denna metod tar max en månad. Då kan alla (som inte är rädda) gå in till henne och leda ut henne ur boxen utan att hon vänder baken till.
AM
Jag resonerar såhär:
I boxen ska de få vara i fred, men ibland måste jag in där med mat, byta täcken osv och då MÅSTE de respektera mig och det är inte okej att sparka eller bita!
Ska man muta till sig ledarskap???
Hoppas det går bra med din häst. Jag tror det gör det - du verkar öppen för information och råd bara de inte bankas in huvudet på dig.
Fast jag vill ha kontakt- varav moroten.
Som "Naffa" skrev- vända på hästen o slippa kommunicera med rumpan.
Om hästen har sin åsikt klar, är det lika givande som att försöka ha en dialog med en karl som ser på Tv o läser tidningen- samtidigt
Om hästen har sin åsikt klar, är det lika givande som att försöka ha en dialog med en karl som ser på Tv o läser tidningen- samtidigt
En sdn häst schasar man inte bort.
Om man vet att den vill åt maten- vilket de flesta vill så har man hinken vid den sidan som inte är nära hästen.
Backning mm leder troligen till mer problem i förlängningen.
Se till att motionera den o skapa ett band mellan er där han får allt mer förtroende för dig med tiden.
ju fler ggr du bevisar att du är schysst, desto mer tillit får du o problemen kommer att försvinna- av sig självt.