Sv: Bort Med Rodeo
Djurrättsaktivist är något fundamentalt dåligt då man inte har djuren för sina ögon utan sig själv. Att hitta hemska bilder på något man inte känner till är ju naturligtvis hemskt. Men att tro att det man ser är den enda sanningen, det är naivt. Jag är en hästmänniska i alla mina gener och jag skulle kunna döda människor som är grymma mot djur. Dom som känner mig vet att det är sant. Mina egna djur sköts bättre än mångas och jag låter alltid mina hästars väl gå före mitt eget. Jag har växt upp bland cowboys och det är ett hästälskande folk. Dom stora hästviskarna kommer ifrån cowboylandet over there och att ni tror att ni vet bättre är Men det förändrar inte det faktum att rodeohästar har det bättre än dom flesta och dom sköts om att hästälskande människor.löjligt. Man kan bevisa vad som helst med scener från en kamera. Det finns säkert hur många hemska exempel som helst. Jag är förbannat dålig på det här med datorer annars skulle jag säkert kunna hitta hemska bilder och ladda ner om allt möjligt i hästvärlden. Jag har varit på rodeo så många gånger och jag skulle aldrig säga att det mesta är OK om jag såg att hästarna led. Sanningen är inte alltid vad man ser. Det beror på vem man frågar.
Att hitta hemska bilder på något man inte känner till är ju naturligtvis hemskt. Men att tro att det man ser är den enda sanningen, det är naivt.
Du menar... som du själv hävdar?
För de där orden säger bara emot dig själv...
Jag har ännu inte fått ett enda bevis på att det jag påvisat det fakta jag har är falskt...
Det enda du har hävdat är att du har varit på rodeo så du "vet".
Jag har med följande kunnat visa upp fakta:
Rörliga bilder, dvs inte en sekund utan flera minuter, på till 10 minuter för att vara exakt i vissa av de Enskilda videor enbart...
Visst kan filmer manipuleras, men ta mig tusan inte på det här sättet.
Fakta, via SHARK´s site.
Bilder. Och ja, om jag bara hade bilder så är det lätt att säga att en bild kan vraa en sekund.
Men nu har jag itne bara bilder utan även rörliga bilder, video, som jag kan visa upp.
Men för att göra det enkelt för dig:
1) Vad har du för Egentliga bevis, än din tro, på att de fakta jag visar upp inte är sant?
2) Påstår du att det jag säger är falskt, eller bara att det händer "vissa" hästar?
3) Vad har du för bevis åp att djurrättsaktivisterna faktist arbetar efter sitt eget bästa för sina ögon, och inte djurens?
4)
Och varför skulle det vara falskt det de säger om det nu var så att de arbetade för sitt eget bästa? Så länge det de säger är sant och de tillför bättre liv för djuren?
5)
"Dom stora hästviskarna kommer ifrån cowboylandet over there och att ni tror att ni vet bättre är löjligt."
Så
A) Du tror att de stora hästviskarna kommer från USA för att de är stora och bätre människor "over there" eller för att de vet hur de ska saluföra sig, och för att USA är ett land där allting kan bli så mkt. större än i lilla sverige?
B) Skulle de veta mer om rodeo än jag vet bara för att de är hästviskare? Eller för att de bor i USA? Och hur vet du att de ens C) vet eller D) vet men inte säger dig sanningen för att de tjänar pengar på det själva.
6)
"Men det förändrar inte det faktum att rodeohästar har det bättre än dom flesta och dom sköts om att hästälskande människor."
När har de det bättre? När de får straps runt skapet som trycker på nerver, eller när människor sparkar dom i ansiktet, eller biter dom i öronen, eller slår dom mm.mm.mm...
7) Sen vill jag bara fråga dig en sak.
Om nu det verkligen är så att Inga rodeohästar far illa.
A) Varför...
Varför använder de straps för att få hästarna att bocka? Vi har videobevis på att hästarna bockar så länge de har starps på sig, de kan tom. bocka in i stängslet, men så fort strapsen tas bort, så slutar hästarna bocka... Det finns inte en häst som går utan straps, inte under lång tid. (Läs flera år).
Kan du förklara det för mig? Varför används Strap?
B) Om nu rodeohästar inte far illa, varför har de en sportgren som går ut på att med fysiskt våld bryta ner vilda, rädda, unghästar, för att de ska kunna sitta upp på dom? Och om de inte kliver upp, så sparkar de på dom, biter dom - framför allt i öronen, slår dom med repen (lassot antar jag det heter), sparkar i ansiktet med mycket mera...
Vill du se det med egna ögon, se filmen "Rodeo" som jag länkat, det tar ett par minuter tat ladda ner, det går snabbare om du sparar.
8) Jag säger inte att den rodeo du Sett var human. Jag säger att det finns något bakom kulisserna.
A) Hur många rodeotävlingar har du sett IRL i USA?
B) Hur många olika
sorters rodeo har du varit på?
C) Kan det vara så att du varit på den sorten som är mildare än andra? Eller har du varit på alla typer av rodeo? Alltifrån den lokala klubbtävlingen, regionaltävlingar, nationaltävlingar, världsmästerskap, USA´s mästerskap, championtävlingar och gud vet vad det kan finnas för titlar.
9)
"Sanningen är inte alltid vad man ser. Det beror på vem man frågar"
Dina egna ord. Så varför tror du då inte på den fakta jag framvisar?
10) har du sett videon jag döpte itll "Rodeo"?
Hur många av videorna har du ens bemödat dig med att öppna och se?
För du kan väll inte mena allvar med tat du anser att det som händer på filmen är ok?
11) Ett av dina argument är att inte "alla" rodeohästar behandlas på detta sätt, varför då ha straps? För det är ju uppenbarligen inte för att det är skönt de har dom?!
Fråga nr 11: Vem har sagt till Dig att straps är till för att hindra hästarna från att bocka våldsamt?
En rodeoryttare som lever på sitt jobb, rodeoarrangör (som styrs av rodeomaffian) eller en "djurrättsaktivist" som vill visa fram sanningen?
Eftersom du tidigare inte svarat på mina frågor så har jag nu listat upp dom.
Kan du svara på dom? Är du seriös i din diskution eller bara en person som vill hävda att rodeo är ok för Du har inte sett något annat?
Och ja, hela denna post är tillägnad dig
kenneth, så känn dig "hedrad" och svara på alla dess frågor som är personligt riktade till dig.
Jag förväntar mig inte att kunna förändra din världsbild, för ofta är sådant här för djupt fastrotat för att Jag ska kunna få dig att inse saker.
Men åtminstånde kanske jag kan väcka ditt öga, eftersom det för tillfället uppenbarligen slumrar.
Av vad jag förstår så finns det två orsaker till att du argumenterar emot det jag postat.
A) Du har inte sett det för du har inte varit på nog många rodeos.
B) Du förstår det inte.
Alt. finns det C) att du är i ett förnekelsetillstånd där din hjärna vägrar att ta in den information som ges till dig. LÅt oss hoppas att det inte är fallet.
Denna post är en personlig post, men inte ett personligt påhopp.
OBS!
Sen säger jag inte att det inte finns dåliga saker inom alla sporter, faktum är att jag sa att det finns det, tom. inom NH som jag själv är "frälst" i, och AR som jag också är frälst i.
Men det betyder inte att vi ska hoppa på dessa ellar andra sporter i denna tråd. Som jag sa innan, skyll inte på andra sporter bara för att rodeo är under luppen.Nu och här ska vi diskutera Rodeo, inget annat så var snäll och fortsätt inte med det argumentet för det är inte relevant och det håller inte heller.
Om du nu vill göra enpost med bilder som visar fram det dåliga inom dressyr, eller hoppning eller NH, eller AR, var så god. Jag väntar ivrigt på att få bevisa dig rätt inom det. Men ta det i en annan tråd, helst en du skapat själv. Och skicka mig sedan en invite till den tråden.
och nej, bara för att jag idag stavar som en kratta betyder inte att jag inte vet vad jag skriver om. Det kan bero på mina handleder, eller min rygg, eller min nacke, eller mina muskler, som jag alla har smärta i pga. dåliga muskler.
/Sammet, still the irritating bitch.