Bordesholm

Sv: Bordesholm

det gick lätt och *igt.

Jo det skulle jag men det var så många startade och de svenskar som startade kursen hade förtur, så han fick stanna hemma.:(

Jag tyckte inte skillnaden var så stor. gravarna var djupare, men man skulle ju inte hoppa ner i dom. men det är ju lite psykologiskt.

Det var några böjda spår som de hade försvårat genom att ha en granplantering i vägen:mad: men annars ganska lik. Banan var väl kupperad och hade fina galoppsträckor. Det var mest "rättuppstående" hinder. ingen oxer, vad jag kommer ihåg.

Det som förvånade mest var banhoppningen, den var ju max 1m.
Det gillade inte min häst, hon tyckte inte att man kunde hoppa så små hinder.

Jag blev lite förvånad att det stod kl A och kl L för det är ju motsvarighet till de två lägsta klasserna.

men var det verkligen *??

Att terrängen motsvarar * betvivlar jag inte ett dugg på det brukar vara större i Tyskland.

Men utan längdhinder ;)

:eek::eek: var DU i Jönköping???! Då fick du se honom när han hade sin enda dåliga dag denna säsong så här långt....:cry:

Nej det var JAG inte, men jag är från Jönkan & jag har spenderat större delen av mitt liv på den där klubben...så jag har koll på vad som händer där hemma, & så kan jag ju läsa resultatlistor. :angel: ;)

Nej det var JAG inte, men jag är från Jönkan & jag har spenderat större delen av mitt liv på den där klubben...så jag har koll på vad som händer där hemma, & så kan jag ju läsa resultatlistor. :angel: ;)

Nej men du förstår , därborta i skogen där Novalie kommer ifrån där har dom inte förstått att man faktiskt kan läsa resultatlistor på nätet även om man inte befinner sig i just den staden där tävlingen varit :devil:

Nej men du förstår , därborta i skogen där Novalie kommer ifrån där har dom inte förstått att man faktiskt kan läsa resultatlistor på nätet även om man inte befinner sig i just den staden där tävlingen varit :devil:

Tar den lilla bråkstaken i handen och släpar med henne till sandlådan.....:mad:

Om du tittar på vilka svenska ryttare som red KL L så tror jag ingen skulle rida om det motsvarade Lätt klass i Sverige......

Men kl L ÄR lätt klass i Tyskland, kl M är medelsvår och kl S är svår. kl A är den lägsta klassen.

Jag säger inget men jag tycker det är konstigt. Mina tyska hästar gick kl L som 4åringar, dock var det hoppning då

Och fälttävlansnisse skrev dessutom att banhoppningen var låg:
Det som förvånade mest var banhoppningen, den var ju max 1m.

:pE heter debutant i Tyskland, A = lätt och L= gamla MsvB samma höjd som 1*, men lite lättare tekniskt. (de har våra gamla benämningar), sedan M= MsvA och S= Svår Har koll på tyska resultat jag lovar

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 014
Senast: TantAgda
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 392
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 310
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 694
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?