bonussyskon i vuxen ålder?

Sv: bonussyskon i vuxen ålder?

Nä jag får väl instämma med övriga. Jag har haft bonussyskon länge som jag fick i vuxen ålder men vi träffas enbart när våra föräldrar bjuder in oss, eller vi råkar vara där samtidigt. Vi är i samma ålder, har jobb och barn men ingen djupare relation. Dock har vi trevligt när vi träffas och pratar glatt och otvunget om allt möjligt.
Däremot fick jag en mycket god relation till min styvmamma direkt. Även henne fick jag i vuxen ålder sedan min riktiga mor dog.

intressant att ingen som svarat hittills verkar ha kontakt med "bonussyskon" som tillkommit i vuxen ålder

Finns det NÅGON som funnit ny trevlig bekantskap på detta sätt?

Absolut!

Min mamma gifte om sig när jag var 20 år, och hennes man hade då tre vuxna barn. Den äldste sonen räknar jag idag fullt ut som min bror. Han och hans familj bor i min stad och vi umgås minst en gång i månaden. Hans barn sover över hos oss, och min sambo umgås ibland själv med min bror och hans familj. Han är kort sagt en fullständigt naturlig och nära del av mitt liv.

De andra två i samma familj har jag dock bara sporadisk kontakt med, vilket jag tycker är tråkigt. Det är nog mest en personlighetsfråga dock. Vi kommer överens fint men ses bara några gånger om året.

intressant att ingen som svarat hittills verkar ha kontakt med "bonussyskon" som tillkommit i vuxen ålder

Finns det NÅGON som funnit ny trevlig bekantskap på detta sätt?

Föräldrarna har iofs inte gift om sig, men farsan har en sambo (tidigare särbo) med tre egna barn.
Den yngsta bor jag granne med nu och han kom på min inflyttningsfest. :)
Ska väl inte påstå att jag känner honom väl, men det är väl den närmast till hands att lära känna. Flyttade till ny stad (nåja, har väl alltid haft kopplingar till staden och bott i utkanten som liten, men räknar den som ny för mig att bo i) och har inte hunnit lära känna så många här än, så bonussyskon inom 50 meters gångavstånd skulle ju kunna bli bra. :)

Det beror väl mycket på geografiska avstånd och åldersskillnad, och såklart hur lika/olika man är i intressen och personlighet också. Räknar man bonussyskon genom föräldrarnas sambos sen många år tillbaka skulle jag ha 7. Men bara ett då som inte är väldigt mycket äldre och/eller bor långt bort.

Min mammas man har två barn som var vuxna när de träffades. Jag var barn. Trots att de funnits med nästan hela mitt liv går det inte att skapa någon bra relation med dem. De är fortfarande 32 år senare grymt avis att deras pappa träffades en ny kvinna och försöker fortfarande motverka det. Vi råkar ju träffas ibland fast vi alla försöker undvika det. "Bokar" tex stugan olika perioder för att slippa träffas och så där.

Pappas sambo har två barn och de har jag aldrig träffat. Men min sambo har träffat en av sönerna en gång ;-)

Min kusin har dock en kompisrelation med ett bonussyskon av två. De är jämngamla och har skapat relation på en gemensam grund och det är att pappan/styvpappan skiter i dem båda.

Jag har fått två bonussyskon genom mammas nya man, de träffades när jag var vuxen (20). Nu har det fallit sig så att vi har barn i ungefär samma ålder så vi tycker det är kul att träffas. Vi har dock bara träffats någon enstaka gång utanför mammas hem, men det kan bero på att jag har bott utomlands. Jag skulle mycket väl kunna bjuda hem dem en eftermiddag. Jag har ganska fullt upp med de vänner som jag redan har så jag har inte jättemycket utrymme för nya polare, och jag ser dem inte heller som syskon. Däremot kan jag tycka att barnen i princip är kusiner. Jag har knappt någon kontakt med min egen bror heller, han är jättetrevlig men vi har inte mycket gemensamt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 502
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 081
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 878
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka