Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nu får du ta och snyta dig. Skapelseprocessen kan väl ändå INGEN vare sig bekräfta eller dementera. Ingen. Vetenskapen har förklaringsmodeller, men just hur vår planet skapades och utvecklades till det första livet på jorden vet vi inte. Men grattis, du kanske vet något ingen annan vet.

Knappast av en gud.

Evolutionen känner väl alla till!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jorden
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det finns ju närmast total samstämmighet bland forskare hur jorden skapats och hur livet uppkommit, vad är oklart menar du?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det återstår att se... Det kan ingen av oss veta förrens det verkligen händer...
men min tro är att några flyttar säkerligen om de blir verklighet med böneutrop.
Liksom det säkerligen kommer finnas muslimer som "jublar" över möjligheten att få höra böneutrop, som vill köpa dessa lägenheter.

Då jag INTE jublar över möjligheten att höra böneutrop så kommer min "köpvilja" av lgh i området minska...

Jag hade flyttat helt klart

Nu förutsätter jag att vi pratar om människor som trivs i sitt område. Ni menar alltså att folk hade sålt en lägenhet de trivs i, i ett område de trivs i, ryckt upp barn från förskolor och skolor de trivs i och från vänner de har, eventuellt få längre resväg till jobbet... För att de om de är hemma under den enda gången i veckan böneutropet pågår eventuellt kan höra ett böneutrop, under förutsättning att de har ett fönster öppet eller att TVn eller radion inte är igång så det är tyst nog. Ett böneutrop som pågår i fem minuter?

Nej, jag ser det inte som speciellt troligt att det skulle bli en massflytt.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Skämtar du??

Jag tar det i alla fall väldigt oseriöst.

Vetenskap är något som går att bevisa. Här ger jag upp när man inte anser att vetenskap är sanning..

Skämtar du? :confused: Alla som vet någonting om vetenskap vet väl att det inte finns någonting som "sanning"!
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Har bott i ett av de områdena, flyttade dit utan att veta något om staden och jag bytte område snabbare än attans.
Kaos minst sagt :crazy:

Sagt av en bekant som har en befattning där han har mycket att göra med invandrare, "jag bor hellre i en möglig husvagn än bosäter mig i det området,,,,,,,,husvagnen behöver inte ens ha tak,,,,,,,,," och det uttalandet tycker jag säger en hel del faktiskt.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Här har vi en till som har problem med respekten för andras åsikter. Religiös tro är "vanföreställningar". Vad ger dig rätten att håna andra människors tro? Sitter du inne på sanningen? Ditt inlägg visar en enorm brist på ödmjukhet. Tyvärr är jag inte förvånad.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Immanuel Kant försökte i alla fall och han kunde inte säga ja eller nej, heller.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag kan tro på gud om man bevisar att han finns och det gör man inte idag trots att många många människor världen över försöker

Man kan heller inte bevisa att gud inte finns. Och tro handlar inte om att bevisa guds existens.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag sitter inne på sanningen ja, och då är det väl bättre att förmedla den istället för att förtiga den för att vissa inte tror på den?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag sitter inne på sanningen ja, och då är det väl bättre att förmedla den istället för att förtiga den för att vissa inte tror på den?

Bevisa det då. Varför blev universum till kan du börja med.
Hur det blev efter smällen ser vi alla. Men varför blev det en smäll och hur startade den?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Bevisa det då. Varför blev universum till kan du börja med.
Hur det blev efter smällen ser vi alla. Men varför blev det en smäll och hur startade den?

Har aldrig påstått att jag vet det, jag påstod att det är sanning att kalla religiös tro för vanföreställningar. Varför det är sanning skulle jag däremot kunna utveckla om du är intresserad.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Har aldrig påstått att jag vet det, jag påstod att det är sanning att kalla religiös tro för vanföreställningar. Varför det är sanning skulle jag däremot kunna utveckla om du är intresserad.

Det går bra. Jag är rätt intresserad av sådant. Men det bör nog ske i pm.
Gärna fakta om varför och vad skapade Big Bang.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det var ju det jag precis skrev att jag inte har påstått att jag vet.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det finns ju närmast total samstämmighet bland forskare hur jorden skapats och hur livet uppkommit, vad är oklart menar du?

Men hur universum blev till och vad det var innan smällen har ingen forskare förklarat, inte heller vem eller vad som triggade the Big Bang.

Förklara det först är ni snälla. Hur resten artade sig kan vi själva förstå.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det var ju det jag precis skrev att jag inte har påstått att jag vet.

Då kanske du skulle sluta kasta "faktum är" i ansiktet på folk. Sanning är att du inte har en aning, lika lite som någon forskare, du tror bara.
Du är i gott sällskap, det gör många av människosläktet.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Bara för man vet att något inte är sant betyder man inte att man vet exakt hur det ligger till. Så visst jag tror bara ang. många saker, men det betyder inte att jag inte kan veta om andra saker. Jag har inte hunnit förklara varför jag tycker det jag gör men kan ju förtydliga igen att jag inte påstått att jag vet vad som hände innan big bang eller vad som utlöste det.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 554
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Nu i semestertider har jag grubblat mycket på det här att jämföra sig med andra. Jag kan tycka att min egen semester är blek i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 821
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 623
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 773
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp