Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egentligen bär det mig emot att rösta på en alldeles ny spelare, men hon har spridit misstankar på mig och q4, när det typ bara var vi som varit aktiva (och jag fattar inte ens vad det skumma var), samtidigt så har hon misstänkt Lobelia för inaktivitet. Det skaver lite. Damned if you do, damned if you don't.

Hon har dessutom en rätt vettig tanke om Idahoe som även BSF (som alltid röstar tidigt) hakar på och röstar enligt. Därefter kommer Idahoe in och förklarar sig på ett trovärdigt sätt. Sen lägger hon sin egen röst på Idahoe. Det skaver för mig också. Alltså skulle en ulv sticka ut så mycket? Om det var en rutinerad spelare så skulle jag bli väldigt misstänksam eftersom det sticker ut, men jag tycker inte man ska ha frikort bara för att man är ny och jag funderar på om det kanske det kortet som används av en luden typ just nu.

cirkus röstar på supersonic
 
[


Intressanta tankar!
Jag känner mig också lite besvärad av rösterna på Idahoe. Visserligen är teorin som BSF kom med en rätt så vettig förstadagsteori, men Idahoe har ju förklarat sig på ett sätt som jag faktiskt håller med om. Nu har ju inte BSF varit inne och bemött den. Däremot så har Idahoe fått ytterligare en röst från supersonic och jag tycker det känns för enkelt.

jag ser att även @FiaM känner sig lite avvaktande, vad vill du se mer av?

Nu ser jag att även TLV tycker att rösterna på Idahoe trillar in lite för lätt - och hon röstar på Emtherlia. På ett sätt känns det bra att hon inte hakar på ett eventuellt drev.
Jag vill gärna se mer av dem båda innan jag vågar lägga en röst på någon av dem.
BSF har lagt lekens första röst vilket alltid är svårt och jag håller med om att för att vara en första röst så är teorin bra. Jag kan även till viss del köpa Idahoes förklaring även om jag inte håller med henne helt. Visst det kan vara så att hon är ulv men hon kan även vara god och det som gör mig ännu mer avvaktande är att Idahoe ganska snabbt fick en röst till mot sig.
 
@quarter4ever berömmer @supersonic för hennes sammanfattning. I @supersonics sammanfattning tycker jag dock det är en massa misstankar hit och dit, ungefär som jag gjorde i förra leken när jag inte var så.. ehm.. välfriserad:p vilket Q då hoppade på mig hårt om…
 
Alltså som sagt det kan mycket väl vara så att jag rör till det lite väl men eftersom den normala reaktionen är att så skulle aldrig ulvar göra så vore väl det absolut smartaste för en ulv att göra så?

Åh ena sidan... Åh andra sidan...
Jag upplever det som ett skämt inte en diskussion om röstningen, Lena skämtar jämt om vem hon röstar på första DL oavsett roll.

Jag tror inte någon oavsett roll på allvar öppet diskuterar vem de ska rösta på inför DL1, bara skämtar om det.
 
Fast bybor VET ju faktiskt ingenting? De enda som vet saker och ting är de onda, spionen och sialärlingen. Sen är det sant att ängeln inte vet något heller. Därav att många fumlar i mörker.
Det är en sanning med modifikation. Ingen god (om inte tvillingar finns med i en lek) vet något i starten på leken. Sedan kan alla, med olika framgång, leta sig fram till vem som är vad. Visst, vissa specialroller får en liten extrahjälp för att göra detta men det säger inte att inte bybor ver ngt.

Jag har varit med i mer än en lek där @Habina lyckats rösta enbart på onda i en roll som bybo så nog tusan kan bybor veta saker de med.
 
Det är en sanning med modifikation. Ingen god (om inte tvillingar finns med i en lek) vet något i starten på leken. Sedan kan alla, med olika framgång, leta sig fram till vem som är vad. Visst, vissa specialroller får en liten extrahjälp för att göra detta men det säger inte att inte bybor ver ngt.

Jag har varit med i mer än en lek där @Habina lyckats rösta enbart på onda i en roll som bybo så nog tusan kan bybor veta saker de med.

Min allra bästa lek. Jag skulle ha slutat där... ;)
 
@TeamLundVer Nja, man kan tro en massa som bybo (och tro rätt) men om man inte får ett paket eller liknande (som inte finns i denna lek) så kan man inte veta något. Men det är klart, idag vet ju ingen god något om någon annan annat än det som läses in här i leken.
 
Hon har dessutom en rätt vettig tanke om Idahoe som även BSF (som alltid röstar tidigt) hakar på och röstar enligt. Därefter kommer Idahoe in och förklarar sig på ett trovärdigt sätt. Sen lägger hon sin egen röst på Idahoe. Det skaver för mig också. Alltså skulle en ulv sticka ut så mycket? Om det var en rutinerad spelare så skulle jag bli väldigt misstänksam eftersom det sticker ut, men jag tycker inte man ska ha frikort bara för att man är ny och jag funderar på om det kanske det kortet som används av en luden typ just nu.

cirkus röstar på supersonic
Jag tycker väl iofs att det inte är så konstigt att hon lägger sin röst på Idahoe eftersom teorin var hennes från början och som ny så är man väl glad om man lyckas prestera nån teori alls första dagen? (som gammal också... :arghh:)
 
@quarter4ever berömmer @supersonic för hennes sammanfattning. I @supersonics sammanfattning tycker jag dock det är en massa misstankar hit och dit, ungefär som jag gjorde i förra leken när jag inte var så.. ehm.. välfriserad:p vilket Q då hoppade på mig hårt om…

@cirkus Jag håller med dig om att @supersonic sticker ut men tror att det lika gärna kan vara för att hon är ny.

Säger du inte emot dig själv lite nu?
 
@quarter4ever berömmer @supersonic för hennes sammanfattning. I @supersonics sammanfattning tycker jag dock det är en massa misstankar hit och dit, ungefär som jag gjorde i förra leken när jag inte var så.. ehm.. välfriserad:p vilket Q då hoppade på mig hårt om…
jo men då hade du lekt iaf en (2?) lek(ar) innan också ;)
men jag har ju ett förbehåll i min översikt att det kan vara en riktigt bra nybörjargod eller nån som har hjälp i kulisserna,
 
Det är en sanning med modifikation. Ingen god (om inte tvillingar finns med i en lek) vet något i starten på leken. Sedan kan alla, med olika framgång, leta sig fram till vem som är vad. Visst, vissa specialroller får en liten extrahjälp för att göra detta men det säger inte att inte bybor ver ngt.

Jag har varit med i mer än en lek där @Habina lyckats rösta enbart på onda i en roll som bybo så nog tusan kan bybor veta saker de med.
Här har du fel, man kan gissa, dra slutsatser, anta, lägga pussel osv men får man ingen extrainformation så vet man inte. Givetvis kan man lyckas gissa rätt rakt igenom likväl som fel.
 
@TeamLundVer Tycker jag inte. Översta citatet var en reflektion över hur Q spelar. Men kanske tänker hon lite samma sak som jag, supersonic är ny och Q inväntar kanske lite mer spelning från hennes sida innan hon misstänker henne för mycket.
 
Jag blev bortbjuden ikväll lite oväntat. Har nu snabbläst på mobilen .

Tycker supersonic slänger väldigt många misstankar kring sig utan att egentligen ha så mycket på benen. Visserligen första dagen så det behöver inte betyda något.
Verkar inte så osäker som jag upplever att många nya är, har hon möjligen en lya att ställa frågor till? Försvarar sig sedan med att hon är ny...

BSF hoppar snabbt på teorin mot mig, inte helt konstigt om man har bråttom första dagen.

Flera andra känns vettiga, några rätt intetsägande än så länge.

Jag tycker heller inte om att rösta på nya, men som sagt baserat på ovanstående är supersonic den enda som stuckit ut i min snabba genomgång.
Därför:
Idahoe röstar på supersonic
 
Egentligen bär det mig emot att rösta på en alldeles ny spelare, men hon har spridit misstankar på mig och q4, när det typ bara var vi som varit aktiva (och jag fattar inte ens vad det skumma var), samtidigt så har hon misstänkt Lobelia för inaktivitet. Det skaver lite. Damned if you do, damned if you don't.

Hon har dessutom en rätt vettig tanke om Idahoe som även BSF (som alltid röstar tidigt) hakar på och röstar enligt. Därefter kommer Idahoe in och förklarar sig på ett trovärdigt sätt. Sen lägger hon sin egen röst på Idahoe. Det skaver för mig också. Alltså skulle en ulv sticka ut så mycket? Om det var en rutinerad spelare så skulle jag bli väldigt misstänksam eftersom det sticker ut, men jag tycker inte man ska ha frikort bara för att man är ny och jag funderar på om det kanske det kortet som används av en luden typ just nu.

cirkus röstar på supersonic
Jag måste svara på resten också:
Jag tycker inte hon sprider misstankar mot dig? Hon var lite tveksam mot Q men efter svar från Q var hon rätt tydlig med att hon inte satte henne åt varken ena eller andra hållet.

Jag tycker du gör det lite lätt för dig som lägger en röst på en ny spelare som faktiskt gått ut starkt med dagens första teoriinlägg redan vid 11-snåret.
Hm.
 
Jag blev bortbjuden ikväll lite oväntat. Har nu snabbläst på mobilen .

Tycker supersonic slänger väldigt många misstankar kring sig utan att egentligen ha så mycket på benen. Visserligen första dagen så det behöver inte betyda något.
Verkar inte så osäker som jag upplever att många nya är, har hon möjligen en lya att ställa frågor till? Försvarar sig sedan med att hon är ny...

BSF hoppar snabbt på teorin mot mig, inte helt konstigt om man har bråttom första dagen.

Flera andra känns vettiga, några rätt intetsägande än så länge.

Jag tycker heller inte om att rösta på nya, men som sagt baserat på ovanstående är supersonic den enda som stuckit ut i min snabba genomgång.
Därför:
Idahoe röstar på supersonic
Nu blir jag riktigt fundersam. Två röster på en ny spelare som visat framfötterna?
 
Nu blir jag riktigt fundersam. Två röster på en ny spelare som visat framfötterna?
jag håller med! Det känns inget vidare.... nog för att jag själv funderar över om hon är bra nybörjare eller har har hjälp bakom kulisserna, men med en helt ny så måste man ju ge dem chansen att visa mera faktiskt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp