Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad snyggt du gjort med bingobrickan @zassoo !
Vad roligt att du gillade den svenska översättningen. Jag har läst den på engelska och det var som att bada i ord - jag trodde aldrig att den skulle gå att översätta. Första delen - innan Amerika - var absolut briljantFörsta krysset!
Jag har läst tegelstenen En kort krönika om sju mord av Marlon James, som fick Man Booker-priset häromåret. Har haft den på min TBR länge och upptäckte av en slump att den kom på svenska i år när jag plockade upp den. Och så passade den ju fint här med
Den handlar om Jamaica under flera decennier, men i fokus finns mordförsöket på Bob Marley strax innan en stor konsert han höll för att minska spänningarna mellan de olika grupperna på ön. Det är massor (!) av olika berättare, "rollistan" är flera sidor lång, mycket är skrivet på jamaicansk patois (dialekt / slang)... flera saker som egentligen borde göra att jag inte alls gillade den, men det gjorde jag, när jag väl kom in i den. Gangstrar och mord och blod och hemskheter så inget för en känslig, men fantastiskt bra.
@Septicemia Dottern och jag har lyssnat på Britta och Silver ❤ språket, tänket, allt är så fängslande och vackert!
Vad roligt att du gillade den svenska översättningen. Jag har läst den på engelska och det var som att bada i ord - jag trodde aldrig att den skulle gå att översätta. Första delen - innan Amerika - var absolut briljant
Jag bara längtar tills dottern är gammal nog så jag kan läsa dem för henne det är den första bokserien jag minns att jag läste själv!Åh vad roligt att den fortfarande blir läst av barn, jag håller helt med dig om hur fängslande den är. Nu var det några år sedan men det är en sådan bokserie jag fortfarande går tillbaka till för att läsa om. Mina äldsta exemplar faller mer eller mindre isär
Jag bara längtar tills dottern är gammal nog så jag kan läsa dem för henne det är den första bokserien jag minns att jag läste själv!