Åh, den här gången vill jag vara med! Efter jul har jag äntligen kommit in i ett ordentligt läsflow igen och har dessutom massa av nya böcker hemma att sätta tänderna i
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur bokstavligt ska kriterierna tolkas? Kom på att jag läst en bok med en kvinnlig polis nu i år. Poliser har ju ofta uniform men detta är om en amerikansk mordutredning och i alla fall i tv-serier brukar de då inte ha uniform på sig.
Absolut att en får tolka lite fritt emellanåt. Jag tycker dock det är roligare om folk utmanar sig själva lite, än att bara läsa samma böcker och genrer de alltid läserJag tänker vad gäller att tolka reglerna så hellre lite fritt och att jag läser lite andra böcker än jag brukar än att tolka dem bokstavligt och inte hittar något jag gillar. Det här är väl mer ett sätt att få folk att läsa än att det delas ut pris för varje bingobricka. Så tänker jag. Men vet inte vad @Ceta säger? Men jag hade absolut tyckt att kvinnlig polis var något som fyller det kriteriet i alla fall.
Då kryssar jag den rutan med "The Keepsake" av Tess Gerritsen.En bok om en kvinnlig polis skulle jag defenitivt säga fyller kriteriet är ju ändå ett ”uniformsyrke”..
Första krysset!
Boktitel med 6 eller fler bokstäver:
Sjuka själar av Kristina Ohlsson utspelar sig i Kristianstad @Septicemia Beskrivs som skräck så ingen deckare iaf
Sen finns Nässlorna blommar av Harry Martinsson som utspelar sig i Blekinge
En dag ska jag berätta om mamma verkar fin, skriven av Karin Thunberg.
Sen finns även Ett ögonblicks verk av Anders Paulrud, Horntrollet av Per Odensten och Heavy metal murder av Lemmy Loot (gissa vart den utspelar sig )
Sitter du på dator borde du kunna högerklicka och spara ner denHUR gör man för att spara ner rutan för att kunna kryssa vartefter?
Första krysset!
Boktitel med 6 eller fler bokstäver:
"Vasadrottningen. En biografi över Katarina Stenbock" av Karin Tegenborg Falkdal.
Visa bifogad fil 23694
Gav mig två aha-upplevelser:
1.) Jag kommer faktiskt ihåg nånting från gymnasiet.
2.) Det är inte omöjligt att lära sig ordningen på de svenska kungarna - att kunna relatera dem till annan historia gör det roligare och jag kan fortfarande göra det.
Det är det där med att kunna rita på den... jaja, får ge det ett nytt försök.
Tullare är i allra högsta grad uniformsyrke! Mvh tullarenFörresten, allmän fråga: Kan tullare räknas in under uniformsyrken? Eller är det för långsökt?
Tullare är i allra högsta grad uniformsyrke! Mvh tullaren
Nej, har mac; men har lyckats lägga i bilder och ritat ett kryss på.Har du en PC så kan du öppna bilden i Paint
Jag tänkte också passa på att läsa den, ska bli kul! Är ju annars rätt ont om böcker om tullareMen då tänkte jag rätt ändå, tack Har tänkt läsa Gräns av John Ajvide Lindqvist ett bra tag och den passar onekligen in med en kvinnlig tullare i huvudrollen.
Mitt andra alternativ är Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj.