Visa bifogad fil 54064
"Där en smittsam sjukdom nämns"
En sekund i taget av Sofia Nordin.
Nästan hela jordens befolkning dör i ett virus, 13-åriga Hedvig tror hon är ensam kvar tills hon träffar Ella, hur överlever man apokalypsen som tonåring typ?
Inser att jag är för gammal för den här boken då den uppenbarligen riktar sig mot tonåringar. Den är inte särskilt engagerande men lättläst och jag tycker nog att författaren lyckas fånga ganska bra de tankar som snurrar i huvudet vid den åldern.
Men slutet, alltså seriöst det här är nog det värsta slut jag varit med om i en bok? Jag har läst flera böcker med "öppna" slut där man liksom får fundera själv, eller tom såna med regelrätta cliffhangers vilket iofs kan vara irriterande ibland men det här är inget av dessa, den bara har inget slut typ?
Det är på riktigt som att författaren en dag bara "nej nu pallar jag inte skriva mer på den här boken folk får väl föreställa sig hur den fortsätter". Trodde först att det saknades sidor men nej den slutar bara pang bom.
Helt värdelöst och jag rekommenderar inte den här boken till någon (eller någons barn).