Blir det någonsin bättre?

Det är nog lite oklart för mig vilket ditt problem är. Om det är just att ta avsked som är jobbigt. Eller om det mer eller mindre alltid är jobbigt. Det senare fallet skulle jag bli bekymrad om det gällde mina barn. Jag önskar dem en lättare frigörelse från mig än så. Och jag skulle undra om det var mitt fel på något sätt.

Och jag tycker inte det är konstigt, det du skriver. Jag skriver ju tvärtom att det verkar så jobbigt att det är värt att undvika, om man är den sortens person.

Mitt problem är både vid hej då och i det dagliga livet. Jag fungerar, men det är med i bakhuvudet, "nu skulle det vara mysigt att hänga med systersönerna, eller hänga med dem i skolan eller ta en fika med syrran eller gå på spontanloppis med mamma". Det är ju inte bara mamma jag saknar, det är hela min familj och mina kompisar och till viss del livet jag levde där, dvs igenkänningar, jag vet vart jag har saker. När jag är hemma hos familjen så är det inte så att jag tokumgås med dem hela tiden, jag kan tycka det är skönt att gå en promenad i mina gamla kvarter, själv:)

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 039
Senast: tott
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010