.... men aldrig skiljas från vännen min utan att fälla tårar!Sitter och lipar här på tåget, i vanlig ordning. Samma visa varje gång. Jag flyttade till Sthlm för 3,5 år sedan. För kärleken skull. Vi är idag gifta, har hus och hund och försöker nu skaffa barn. Jag älskar honom och vill leva med honom i resten av mitt liv.
Jag trivs i huset och Stockholm funkar bra, men jag vill mer än gärna flytta tillbaka. Som det ser ut nu så funkar det inte, vi är mitt inne i en renovering, vi har precis börjat på nya jobb. I framtiden blir det dock flytt tillbaka, men jag vet inte när ännu.
Men det är inte det som är grejen, det är alla känslor, varje gång jag är "hemma" och ska tillbaka till mitt andra hem, Sthlm, så gråter jag. Varje gång jag får besök av familjen och vinkar av dem, så gråter jag. Det blir aldrig bättre. Hur får man det till att bli bättre? Vad kan jag göra? Är hemma ca var 6:e vecka och får besök nästan en gång varannan månad. Så jag träffar ju familjen ganska ofta. Men det blir inte bättre vid hej då:andet.
Oh, det var skönt att få ur sig! Ge mig pepp! Säg att det blir bättre!
Att skiljas är jobbigt! I min familj säger vi hej men när det är avsked igen springer man fort ut med tårar i ögonen och sen kan man prata på telefon om någon dag och säga hej då och sånt.
Du är inte ensam- vi är många som slits mellan två hem hela vårt vuxna liv :-)