Sv: Blandrasvalptråden...
Men snälla människa tror du att det är för din skull jag sitter och bryr mig, det var nästan kul.
Din "avel" bidrar inte med någonting alls, det kommer bli hundar med två väldigt inkompatibla raser som flöjtar runt och som potentiellt sett skulle kunna bita sönder någon människa eller annan hund.
Tror du att de som är mest lämpad att hantera en sådan korsning köper en blandras av din sort? Varför skulle de göra det?
Till vad skulle dessa erfarna hundmänniskor ha dina korsningar? Gosa med i soffan? För något riktigt arbete kommer inte fungera -det törs jag nästan lova beroende på vad som slår igenom.
Tror du på fullt allvar att bara om det är en människa du tycker är bra som kan ge dem "ett bra hem" så kommer det hela gå himla bra?
Jag skulle kunna erbjuda regelbunden hjärn och fysisk motion, en varm säng *min egen* och mat och kärlek, men inte skulle jag kunna aktivera en BC eller mkt aktiv bruksras för det, och ffa. inte en blandning av de båda.
Jag är den första att erkänna att jag inte för allt i världen skulle vilja jobba med en BC/Rottisblandning, förmodligen skulle det gå käpprätt åt skogen.
Men jag inser iallafall mina begränsningar och håller mig till stora svarta lufsar som helst av allt sitter med mig och fikar eller ligger i soffan och myser när vi inte badar i havet.
Förmodligen är det sådana som jag som kommer ringa på din annons, sådana som inte har tävlingsambitioner, som inte kommer lägga ned mycket energi på apellplanen (för det gör inte jag).
Men aldrig i världen att man isf. skulle köpa sig en hund vars mellannamn är "Problem".. då köper man en soffpotatis.
Och om man isf tillåter dessa att köpa en av sina hundar.. då är man helt
.
Du har ett ansvar för dessa valpar, du kan mycket väl bli sittande med en eller ett par själv, det händer även
seriösa uppfödare som har ett avelsmål och som har fått cert på tiken.
Hur löser du det då?
Har du kunskap, tid, råd och möjlighet att ha ett par av dina egna valpar som unghundar?
Tänk ffs.