Blandrasvalptråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blandrasvalptråden...

vad som är barnsligt i den här tråden kan ju diskuteras på olika sätt.

Nu är jag ju en renrasuppfödare, men OM jag skulle jobba för att få en ny ras godkänd av SKK och FCI, skulle det bli av den typen jag beskrev i mitt tidigare inlägg..

"Ett ordentligt sökarbete i gamla linjer, av upfödare, som brinner för sin "ras". Godkännt av skk och i samarbete med veterinärer och övriga kunniga människor. Måste vara en korsning mellan samma typ (spets/spets , Stövare/stövare , retriver/retriver osv..)

Skulle gärna avla fram en ny "ras" ur kombinationen Östsibirisk Laika/Finsk Spets.
Höjd: 55-60 cm, vikt ca 20 -25 kg. Färg : Röd, med ljusa tecken i ansiktet, byxorna och baksidan av svansen.
Kroppstyp: Kraftig, men ej kompakt, något längre i kroppen än hundens höjd.
Menatlitet: Trygg och säker jakthund, med bra sök och förarkontakt, tillräcklig skärpa under jakten, skalltröskel något lägre än Finsk Spets. Lugnt och stabilt psyke.
Päls : Strittande, med långa täckhår och rikligt med tät underull...."

Toudi skrev:
när de gäller valpköpare så svarar ja mer än gärna på frågor, vore ju konstigt om dom inte frågade nåt ;)

Jo. Det jag mest tänkte på, är att tänk om någon har sett din annons och är intresserad av en valp läser denna tråden, dom skulle nog mer än gärna vilja ha svar på dom här frågorna, även om dom kanske skulle föredra att ringa till dej istället för att ställa frågorna här. ;)

hehe ja det är väldigt roligt att läsa. Framför allt när man inte har något speciellt att göra, då är det toppen att veta att det finns roliga trådar att läsa *skratt*

hade jag som ev. valpköpare av hennes hundar läst detta hade jag blivit avskräckt.. :smirk:

Tack för rättningen :)
Visste att d:et stod för något, men har tillfällig "blackout", det hela började med att jag var på väg in i fel sal i skolan..sen såg jag att jag hade fel böcker också..Det var ett rent under att jag var på den skolan jag skulle vara på :D

haha ja verkligen ;)

Detta är resultatet av att gå och lägga sig alldeles för sent (måste ju kolla djurpolisen på AP) och sedan gå upp alldeles för tidigt med en hund som är äckligt morgonpigg :D

jo, jag väntar med spänning på vad hon kommer att skriva när hon ser det :angel:

ditt sett att agera när du inte får dom svar du vill ha.

ja precis, möjligheten finns vad spelar de för roll? :confused:

Huvudsaken är väl ändå att dom får sina svar.

Om du menar att dom skulle bli avskräckta av min ironiska attityd, så får dom nog en smärre chock när dom ringer då ja är en väldigt trevlig och glad person :p

ja hade nog blivit ganska avskräckt utav dig med , med tanke på hur lätt du skaffar uppfattningar om folk ;)

med andra ord sådana stackare som bildar sig en uppfattning bakom en skärm ;)

ja de finns ju att läsa i denna tråden du beter dig som ett riktigt rivjärn är inte de besrkivet nog? :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 927
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter