Blandrasvalptråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blandrasvalptråden...

vacasso skrev:
Men :smirk: på dej själv!!
Det är klart att jag läst hela tråden, helt imbecill är jag inte.

"I hopp om att få igång en disskusion" ja vad f*n väntar sig folk om man postar inlägg på ett Disskusionsforum.
Om inte annat är jag ytterst förvånad över att Toudi (eller du själv för den delen) inte svarar på relevanta sakfrågor som ställts ett flertal gånger -om jag fick ett bra svar på varför Toudi parat som hon gjort är jag nöjd sedan, men inte ens det får jag och det tycker jag är rätt så märkligt.

Varför jag skulle svara på Toudi´s avelssyfte förstår jag inte :confused: eller menade du nåt annat :o

OM du nu läst tråden som du skriver så borde du märkt att Toudi har skrivit ett flertal ggr att hon inte tänker svara.
Varför hon inte vill det är väl helt upp till henne. (Fast hon ha ju även skrivit varför hon inte tänker svara ;) )

tack men jag står över, med tanke på dina tidigare inlägg får jag nog bättre svar av lilla Lisa, fem år.

Tycker du inte själv att det var lite löjligt skrivet ? Varför skriver man så egentligen ?

Mynta2 skrev:
Tycker du inte själv att det var lite löjligt skrivet ? Varför skriver man så egentligen ?

Ja, det undrar jag med.
Här sitter "dom" och påpekar att Toudi är barnslig... undrar om det inte är fler jag :smirk:

Inte riktat till Mynta2 nu:
Förövigt förstår jag inte varför inte Toudi skulle få vara kvar i tråden, då de flesta tidigare inläggen var till henne... :crazy:
OM hon nu inte ger er det ni så innerligt vill ha, varför fortsätta fråga?
Fast lite + i kanten får ni för nu börjar ni att fråga övriga på buke...
Bara att invänta svar då... :)

Ni andra blandrasavlare, som säger sej ha ett syfte med aveln.
Att skapa en ny ras.
Vad gör ni med dom som inte blir som ni tänkt?
Säljer ni dom ändå?
Eller kör ni i så liten skala att ni kan behålla alla själv (fast det känns omöjligt :crazy: )?

Bara en stilla undran...

Just för att Toudi enbart svarar på de frågor som är lätta. Som att hon tex röntgat hund osv. Ibland läcker hon ut ett svar eller två. Alltid lika intressant att se hur folk slingrar sig undan.

Konstigt dock att en seriöst blandrasuppfödare inte kan stå rakryggad och svara på frågor ang. aveln. Jag ser ingenstanns att någon fråga är otrevligt ställd av mig? Det är ren nyfikenhet vad tanken är bakom aveln osv.

Vi andra som är här inne är nyfikna och frågar. Det är ju frågor ang. aveln vi är inne på. Men Toudi sitter bara och ger vresiga kommentarer tillbaka, så det är väl likabra att hon backar så att resterande kan få ha sin diskussion ifred? Förhoppningsvis dyker det upp någon trevlig blandsrasuppfödare som snällt svarar på lite frågor.

Toudi skrev:
har de inte framgått till dig att ja inte orkar svara på flera maraton frågor?

Men gör du likadant med ev valpköpare oxå? Hur tror du dom reagerar om dom ställer precis samma frågor och du svarar " Jag orkar inte svara" :crazy:

De flesta raser har ju uppkommit med blandning av div raser. Många har ju defekter som det ska föras statistik över. Ska man bevara en renras bara för den är godkänd men samtidigt dras med fel ? *tänker på min kompis bulldogg, och en annan kompis som har en Shar Pei*

Jag drar en historia: När jag bodde i Norrland fanns det en aktad Dalmatineruppfödare...men Dalmatiner kan födas döva = defekt

1 Valp var tydligen döv, så dom slängde honom i soptunnan för sopbilen skulle komma förbi dagen efter..Tur i oturen så HÖRDE sopgubben gnäll i soptunnan..Så den blev räddad. Var ett jävla ståhej med alla inblandade...Mig veterligen så föder hon upp hundar än...

Som du kanske märkt är denna tråd liite infekterad ;)
Som vanligt när det gäller denna sorts avel.
Många många trådar har stöts och blöts om detta ämne.
Toudi och de flesta här vet säkert vad det brukar stå i dom trådarna.
Samma som i denna...

Det spelar ju ingen roll om det är EN som trevligt frågar Toudi, för svarar hon då så kommer hajarna och hugger direkt :smirk:

Nu behövde hon inte ens svara utan hajarna hugger ändå, på ingenting...

Jag menade ju att ni fortsatte fråga och rikta inläggen till henne, varför skulle hon då inte få svara (hur hon vill)...

Så du försvarar hennes beteende i den här tråden? INGEN här var otrevlig i början. Hon fräste själv ifrån redan innan diskussionen kommit igång.

Jag tycker denna tråd har varit väldigt lugn jämfört med många andra trådar ang. blandrasavel.

Vad är problemet med att vara trevlig egentligen?

Mynta2 skrev:
De flesta raser har ju uppkommit med blandning av div raser. Många har ju defekter som det ska föras statistik över. Ska man bevara en renras bara för den är godkänd men samtidigt dras med fel ? *tänker på min kompis bulldogg, och en annan kompis som har en Shar Pei*

Jag drar en historia: När jag bodde i Norrland fanns det en aktad Dalmatineruppfödare...men Dalmatiner kan födas döva = defekt

1 Valp var tydligen döv, så dom slängde honom i soptunnan för sopbilen skulle komma förbi dagen efter..Tur i oturen så HÖRDE sopgubben gnäll i soptunnan..Så den blev räddad. Var ett jävla ståhej med alla inblandade...Mig veterligen så föder hon upp hundar än...

Nä, jag tycker synd om dessa raser som lider av hur deras rasstandard ser ut :cry:

Aliide skrev:
Så du försvarar hennes beteende i den här tråden? INGEN här var otrevlig i början. Hon fräste själv ifrån redan innan diskussionen kommit igång.

Jag tycker denna tråd har varit väldigt lugn jämfört med många andra trådar ang. blandrasavel.

Vad är problemet med att vara trevlig egentligen?

Jag tycker inte Toudi är såå otrevlig i sina inlägg, mer ironisk.
Varför är erat beteénde bättre då?
Ni kallar henne oseriös och barnslig.
Enbart för att ni inte fick de svar ni ville ha.

Jämställ inte er med de tilltänkta valpköparna :cool:

Jag tror du överreagerar...Vill man se svar på ett sätt..då blir det ju som man läser det. Tycker du inte hon bara svarat på frågor ? Men om folk inte förstår upprepade svar, så kan man ju bli lite sur. Det skulle jag själv bli. Vad försvarar egentligen att: frågeställarna kan vara otrevliga..men inte den som skapat tråden. Hur än man vrider och vänder på saker så duger ju inte svarena.,.Vad egentligen är det RÄTTA svaret så alla blir nöjd ?

Kanske det är dags att slute pressa Toudi.

Svar lär ju inte komma och det är synd att hon ska behöva känna sig mer obekväm.
Efter 200 svar har nog tråden gått långt nog.

Man kan kanske starta en ny tråd med skapandet av drömhunden och hur den mixen skulle se ut?

(Bara ett stilla förslag...)

Nu tänker inte jag på vad andra sagt hitan och ditan. Ser bara ifrån min egna sida.

Jag sa inga onda ord om Toudi, ställde raka frågor. Men när hon tykar och är allmänt otrevlig så drog jag min slutsats.

när de gäller valpköpare så svarar ja mer än gärna på frågor, vore ju konstigt om dom inte frågade nåt ;)

ja blir mer å mer fundersam när du beklagar dig över hur otrevlig jag är.... :crazy: Jag anser mig inte vart otrevlig snarare svarat med ironi av ren irritation. Det är väl mänskilgt?

Ängel! Tänk om alla här inne kunde förstå mig lika bra som du. :bow:

funderar på samma sak som du.. ja undrar hur länge ja hade fått hålla på att svara här innan man "blir godkänd" dvs räknad som seriös. Jag tror inte ens det hade gått. Folk har redan skaffat sin uppfattning tyvärr :crazy: men ja undrar samma som du hur skulle mitt svar ha vart för att ja inte skulle bli idiotförklarad? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 927
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter