Blandrasvalptråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blandrasvalptråden...

Men varför vill du inte berätta vad du har för tanke bakom din avel.
Det är ju många som ställer helt vanliga enkla frågor som du konsekvent vägrar svara på.
Varför inte förklara din tanke bakom o slippa allt tjat som du tycker är så jobbigt.

Vad är det för fel på dig egentligen? Du verkar vara så otroligt spänd och överparanoid.

Vi här inne undrar väl egentligen bara; vad har du för syfte med din avel?

Kan du inte eller inte vill svara så försvinn ur tråden. DU bidrar inte med något annat än otrevligheter.

klart ja orkar, tar ju inte vilken skit som helst ja kallar dig besserwisser då du försöker trycka på dina egna åsikter på andra.
Det är ju otroligt retsamt för dig att ja inte svarar på dina frågor de är ju tydligt, du kan inte vänta dig några svar heller då du inte har med varken mig eller min tik att göra ;) sedan hänvisa du mig till en annan tråd när du själv klampar in i andras med va DU tycker , tycker man inte som du är man tydligen oseriös , vem tror du att du är egentligen?

Toudi skrev:
Grattis själv - du hamnar väl överst i listan på barnsliga personer här på Hund :smirk: Men det kanske var det du var ute efter?

Eftersom du endast är ute efter att provocera så lägger jag ner nu. Jag hoppas att du beter dig likadant mot folk som IRL intresserar sig för din uppfödning, så får du sitta där med en kull valpar som du inte har några mål med, planer eller framtidsvisioner för :smirk:

och du undrar varför ja kallar dig besserwisser?? vad de är för fel på mig? :rofl: ja de va ju ett moget påhopp, kan ju tala om för dig att mina fel är nog lätträknade till skillnad från dina egna :p

Du ber inte mig gå någonstans.

Fortsätta med vad :confused:
Om jag ställer en fråga till dig och jag får ett svar så är det väl bra sedan, men jag skulle önska att folk kunde motivera sina handlingar och inte bara göra sådana här allvarliga saker bara för att.

Jag tror att du inte har någon bra anledning till att ta fram dessa valpar, jag tror att den som du tänkt på i första hand är du själv.
Jag tror att valet av hane dels var slumpmässigt beroende på vilken du fick kontakt med och som var villig att låna ut till blandras"avel", dels var en fåfäng önskan om att få en mer renrasig valpkull (eftersom hanen var samma ras som tiken delvis är).

Jag tror att du inte svarar därför att du inte har något bra svar, eller snarare, ett svar som skiljer sig från vad vi skriver.
Dessutom tror jag att du därför blir mer offensiv än normal för du känner dig trängd.
Men du måste förstå att jag inte vill sätta åt dig på något vis, bara att du tänker på vad du gör.

Så, bevisa mig fel.

du behöver inte ora dig ;) med mig och mina valpar är de nog ingen fara det är nog värre för dig.... :D Jasså de hoppas du? Man tackar man tackar :p Löser sig nog för dig också skall du se. Blir du väl besviken när ja säger att ja inte beter mig likadant mot alla folk? Utan bara sådana som tror dom är förmer än andra. Ja har ett rykte om mig att vara en väldigt trevlig och ödmjuk person , men det är inget som dom flesta av er här inne kommer att förstå då ni bara ser mig som den där "idioten från nätet som inte sväljer allt va allas säger" men men de bjuder ja på ;) :p

Gnist skrev:
Tvivlar på att någon här är "blandrashatare".....

Det är bara det att erfarna hundmänniskor, som avlar mot ett mål har svårt att först hur någon tänker som Medvetet avlar på vissa raskombinationer...
Vi vill veta vad du har för tanke bakom din avel ?
Vad är det för egenskaper du är ute efter att avla fram ?

Det är lika relevanta frågor, för dig att kunna svara på, som för oss renrasuppfödare att kunna svara på.!

Det är ditt sätt att bemöta dessa frågor, som förstärker åsikten att blandrasuppfödare är oseriösa..Mer så än det faktum att du parat din blandistik faktist..

Kör en upprepning av frågorna.....Få se om det kommer något svar denna gång...

men..... ja säger ju att ja inte vill redovisa... :) du får tro att ja är hur dum och oseriös so helst de gör ingenting , ja vet ju vem ja själv är och är de nåt ja aldrig skulle vara så är de oseriös. :cool:

inte för att va dum men du verkar något förvirrad :o ja har ju sagt varför de inte kommer några svar. ;)

Vad menar du med att ta skit? Detta är, om du glömt, ett diskussionsforum. Jag bidrar med mina frågor till diskussionen och du borde väl bidra med dina svar?

Är jag en "besserwisser" för att jag ställer frågor? Jag har inte försökt packa på någon mina åsiker, däremot skrivit vad jag anser och FRÅGAT blandsrasavlare (i detta fall Du). Är det att packa på?

Du verkar tycka att varenda människa i den här tråden som inte gillar din avel eller som ställer svåra frågor är irriterande och hoppar på dig.

Men igen; VAD gör du i den här tråden om du inte kan svara på frågor ang. blandsrasaveln?

Detta är FORTFARANDE ett diskussionsforum. Man "klampar in" i trådar med sin åsikt. Vad är det du inte har förstått?

Toudi skrev:
[...]"idioten från nätet som inte sväljer allt va allas säger" men men de bjuder ja på ;) :p
Inte konstigt att du bjuder på det eftersom du bevisar gång på gång att det stämmer, åtminstone om vi ser till de tre första orden i citatet... :smirk: Men det kanske ingår i din image som seriös ickeuppfödare.

1. Jag oroar mig inte ett dugg, så det behöver du inte oroa dig för.
2. Vad menar du med att det är nog värre för mig?
3. Du är med andra ord väldigt mogen och väljer att vända kappan efter vinden?
4. Då är detta rykte antagligen sabbat vid det här laget.
5. Du är antingen inte läskunnig eller så har du svårt att förstå enkel svenska, men det är väl din förslust.

Nej jag märker det.
Stå för det du gör åtminstonde, då skulle jag kunna se dig som seriös.

jag har förstått mer än va du tror :p slappna av istället va inte så tjurskallig ;)

Toudi skrev:
ja har ju sagt varför de inte kommer några svar. ;)

Jo vi har förstått att du inga har.
Inga som bevisar att du gjort ett rättfärdigt och genomtänkt beslut iallafall.

Toudi skrev:
inte för att va dum men du verkar något förvirrad :o ja har ju sagt varför de inte kommer några svar. ;)

Väldigt seriös inställning av en uppfödare..... :smirk:
Tycker att din inställning och attityd är väldigt trist, men vill du framstå, som en oseriös, otrevlig, okunnig uppfödare, så är ju det ditt problem..... :cool:

Okey, då kan du göra så här;

Läs igenom det jag och du har skrivit. Vem är det som framstår som en tjurskalle?

Det är inte jag som är otrevlig och slingrar mig undan frågor med kaxighet.

Om du nu kallar dig själv så seriös. Vad är problemet att på ett seriöst sätt förmedla för oss som undrar lite ang. blandrasaveln?

Men okey, din "tystnad" får väl tala för sig själv;

1. Du ville ha gulliga valpar.
2. Du har ingen aning om sjukdomar osv på de olika raserna du har blandat ihop.
3. Du hade inte tänkt dig något annat än att valparna kommer bli ursöta eftersom din tik är söt och snäll.

:banana: skönt att du inte oroar dig för de gör inte ja heller ;) Du får tycka ja är hur korkad du vill de gör inget ja tar inte illa upp eftersom du inte känner mig :p När de gäller mitt rykte så behöver du inte heller oroa dig för då ja är mer känd utanför nätet (om du visste de fanns en värld utanför nätet)

Slappna av! :idea:

huvudsaken är ju hur folk uppfattar mig i verlkliga livet eller hur? Lätt för dig att säga att ja skulle va oseriös , sitter där bakom din skärm å vet inte ett piss om vare sig mina kunskaper eller syften

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 938
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 729
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9