Blandrasvalptråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blandrasvalptråden...

ja du .... :rofl: ja förstår dig mkt väl...... :bow: hade de då vart en schäfer / Bc som flugit på din hund då hade här vart vatten på sin kvarn. Men nu när de va så stiligt som en shäfer med STAM då kanske de va lite finare att bli attackerad av en sådan :) Jag menar man blir väl hellre påflugen av en renras än en blandras? :)
ja menar va din hund måste känt sig hedrad av att de va en schäfer med stam som den blev attackerad av!! Skämt åsido hur gick de med hunden din? :crazy:

Konstigt. Vad umgås du med för hundfolk?

Jag frågar alltid vad folk ska ha en brukshund till?

Alltså. Jag trodde vi skulle hålla den här tråden lite seriös. Och Toudi om det är så otroligt jobbigt att "försvara" sig varför svarar du då i den här tråden?

Dessutom har du inga bra svar på de frågor som blandrasavlare har fått, utan svarar uppkäftigt. Och dessutom nu gör du dig rolig över detta?

Det handlar väl inte om att man har en finare hund på papper hitan och ditan. Utan att man VET vilka rasegenskaper som slår igenom i en renras. För att det är EN ras. Sen kan det alltid bli misstag. Men det är bra om man ens har förutsättningar för att få den hund man letar efter. Just genom att föräldradjuren är väl kollade, samt att det finns EN ras djuregenskaper ENBART som valparna kan få. Det är betydligt större risk med "kassa" valper genom att låta två olika raser paras.

Jag beundrar folk som avlar fina individer på sina renraser. Det är inte bara att avla på två synligt bra djur. Man bör göra mer efterforskningar än ett ögonkasst.

vart ser du att jag försvarar mig? Skulle aldrig falla mig in att redovisa nåt för er blandrashatare här på buke :)

Gjort mig rolig? Ja nåt kul skall man väl få ha i den här tråden den är ju så trist så de går inte att jämföra med någon annan. ;)

klart ja vill svara i den här tråden den handlar ju om att smutskasta mig och min blandrasavel! Lite måste ja ju få lägga mig i :p

Men varför lägga dig i om du inte ens kommer med några argument? Det är ingen som har hoppat på dig personligen utan AVELN. Om du kan ge svar och hålla en diskussion så vore det väl ännu bättre?

Du sitter ju här och skriver om att du skulle hjälpa till om valpen kommer till fel hem, att du minsann jobbar med hundar hitan och ditan. Sluta försvara din individ det är aveln vi pratar om.

ja du har många frågor du... aldrig funderat på journalist yrket? Jag lägger mig i hur mkt ja bara vill det gör ju även du så bra så.

vill tillägga att ja inte endast jobbar med sjuka hundar utan flera andra sjuka djur också ;) Det var inte för att verka duktig på nåt sätt utan för att göra klart för lady_vip att ja inte är totalt bakom flötet ;) Så nu är du plötsligt noga med va trådens ämne? Tänk om du kunde va lika nog med min tråds ämne från första början. :cool:

Det finns en del seriösa uppfödare här på Buke - de svarar outtröttligt på frågor om sin uppfödning, mental och fysisk status och rasegenskaper, oavsett hur många gånger frågorna ställs. De är kunniga, pålästa och öppna för att de faktiskt kan ha fel. De är vänliga och toleranta mot de som ställer "puckade" frågor, och diskuterar gärna i en trevlig ton. De är kort sagt vad man kan förvänta sig av en seriös uppfödare.

Läs alla dina inlägg i den här tråden, och se huruvida du tycker att du passar in på den profilen?

Men visst, lägg dig gärna i. Inte mig emot. Men säg då inte att "jag tänker minsann inte svara på frågor ang. min avel" osv. Stå istället rakryggad och svara på frågorna som ges? Jag "lägger mig i" för att jag gärna svara på frågor ang. renras - blandras samt framför mina åsikter och erfarenheter. Medans du från början kartlagt att du INTE tänker berätta och försvara dig. Vad gör du i så fall i den här tråden?

Detta är ett diskussionsforum om du missat det, det ställs frågor och folk svarar.

Och jag har hela tiden varit inne på blandrasaveln. Vad är det som är så svårt att svara på frågorna som folk ställer? Varför är du så vresig istället för att skriva syfte osv med aveln. Det är därför tråden är uppe. Om du inte kan svara på frågorna så är det väl likabra att du lämnar över diskussionen till någon annan blandrasavlare?

jag är ingen uppfödare i den bemärkelsen ;) dom frågorna som ställts är inte av seriöst intresserade valpköpare därför har ja ingen anledning att att besvara deras frågor då de kommer få svar dom dom aldrig kommer nöja sig med utan de enda dom vill de är att ha bråk

Toudi skrev:
jag är ingen uppfödare i den bemärkelsen ;)

Nej, det har framgått väldigt tydligt vid det här laget..... Antingen är man uppfödare, eller så är man ytterligare en som prånglar ut valpar som aldrig borde ha fötts. Skönt att du har den självinsikten åtminstone.

men snälla lilla du gå och lek besserwisser någon annanstans! Mig biter de då inte på :p Du blir bara patetisk. Ja tar väl inga order från dig heller :rofl: du hade lika lite i min förra tråd att göra den som du bytte ämne på :smirk:

fast... du fatta ju inte va ja menade :smirk: jag vill inte kalla mig uppfödare då ja inte sysslar med de på heltid som många uppfödare gör.

Du kan hitta på va du vill.

Antingen är man uppfödare, eller så är man det inte. Det finns inga mellanlägen, oavsett om man tar en kull eller tjugo. Det är fakta - inget jag hittar på.

okej då är ja väl uppfödare då :p trodde bara man kallade sådana som livnärde sig på de för uppfödare men visst :)

Toudi skrev:
vart ser du att jag försvarar mig? Skulle aldrig falla mig in att redovisa nåt för er blandrashatare här på buke :)

Tvivlar på att någon här är "blandrashatare".....

Det är bara det att erfarna hundmänniskor, som avlar mot ett mål har svårt att först hur någon tänker som Medvetet avlar på vissa raskombinationer...
Vi vill veta vad du har för tanke bakom din avel ?
Vad är det för egenskaper du är ute efter att avla fram ?
Det är lika relevanta frågor, för dig att kunna svara på, som för oss renrasuppfödare att kunna svara på.!

Det är ditt sätt att bemöta dessa frågor, som förstärker åsikten att blandrasuppfödare är oseriösa..Mer så än det faktum att du parat din blandistik faktist..

Toudi skrev:
Skulle aldrig falla mig in att redovisa nåt för er blandrashatare här på buke :)

Tror knappast att det är speciellt många blandrashatare här inne, däremot finns det dom som är emot blandras aveln. Jag har inget emot blandras avel OM man har ett mål med korsningen, om man korsar snarlika raser ex. vall/vall, draghund/draghund och jakt/jakthund för att få fram en bättre hund/ras som klarar det den är tänkt för.

Där emot e jag emot aveln om man korsar bruks/jakt, jakt/vall/bruks osv.. ja du fattar nog vart jag vill komma.

Har själv en blandras och ja... även om hans föräldrar är bra i psyket, är jättetrevliga och duktiga, så har han fått det sämsta från båda raserna.
Vilket är lätt hänt om man korsar hipp som happ, bara för att man vill ha en kull eller två.

Jag skulle oxå vilja ha svar på dom frågor som övriga här inne har ställt. Och ja.. jag har själv fött upp blandraser, men jag svarade iaf på frågorna här inne ställde oavsett om dom klankade ner på aveln eller inte :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 560
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 938
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 729
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar