Blandrasvalptråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blandrasvalptråden...

Men hon har ju inte valparna till salu i denna tråd!
Hon försöker inte sälja dom till er.
Hon skriver ju själv nu att hon ORKAR inte svara på era frågor för dom är så uttjatade!
Köpare som kontaktar henne IRL som ställer samma frågor som ni tror jag faktiskt skulle få svar, även med "snällare" tonfall.
Gissa varför...
Jo, dom kan tänkas vara seriöst intresserad!
Det vet nog Toudi med stor sannolikhet att ni INTE är.

Tror dessutom att de som är intresserade av valparna skulle ta denna tråden precis lika som jag gör...
Att det enbart är onödigt blaha från er som lika gärna kan leta upp någon gammal tråd ist.

Halleluja to that!!!

Står fast vid att BC inte ska avlas med annat än BC och möjligtvis en annan vallhund, vet ju att mulles_matte har korsat bearded och BC har jag för mig.

BC/rottis är totalt livsfarligt...Ni kan ju tänka er en BC med kropp och bett som en rottis, med samma skärpa... BCn har nog med skärpa ändå också får den modet och dådkraften av rottisen... Grattis...

//E

Hade du vetat vad hon medvetet avlar fram hade du nog också mött det med viss skepsis...

//E

Jag vet vad hon avlar.
Har sagt att jag inte är FÖR blandrasavel.
Det jag är emot i denna tråd är erat sätt att aldrig sluta nöta och nöta och nöta.
Valparna är redan på G, INGET ni skriver kan ändra på detta faktum!
Tråden som hon skapade handlade inte om det ni gjorde den till.

Hon har säkert förstått för länge sedan vad ni skrivit, om hon sen tar till sej det eller inte är en annan femma.
Vilket som så kan ni inte göra nåt åt det.

Så, varför inte låta Toudi ha sin tråd ifred!?

Antar att jag får lov att klargöra syftet med denna tråd...

Jag startade denna tråd för att jag var nyfiken på Toudi's syfte med att avla på just denna specifika tik - vad som gjorde henne så exceptionellt bra att man vill föra hennes gener vidare. Det var aldrig något illa menat med mina frågor, vilket jag tycker har framgått eftersom jag hela tiden hållit mig till lugn och saklig ton, men har ännu inte fått något svar. Inte heller andra som hållit sig lugna och sakliga har fått svar på sina frågor om vad denna tik har som gör henne såpass bra att hon bör sättas i avel.
Däremot personer som Toudi stör sig på får många och hyffsat snabba svar. Varför blir det alltid så? :confused: Dem folk retar sig på, svaras det alltid mest till, medan vi som håller oss till sakfrågor får vänta och vänta...

(Inget illa menat heller till er som diskuterar i tråden, tycker bara att det svävat ut lite på sina håll.)

Det här är iofs. inte hennes tråd? Detta är en tråd med frågan om syftet bakom blandrasavel?

Norrlänning skrev:
Det jag är emot i denna tråd är erat sätt att aldrig sluta nöta och nöta och nöta.

Det är ett disskusionsforum, har man inte lust med kommentarer kan man blogga eller göra en dagbok på Lunar.

Norrlänning skrev:
Så, varför inte låta Toudi ha sin tråd ifred!?

Ehm.. för vad? Det är ett disskusionsforum som sagt!! Skriver man här så kan man förvänta sig svar och dessutom så kan man inte räkna med att bli strykt medhårs jämt.
Dessutom har jag skrivit mina åsikter utan otrevligheter men däremot inte sett ens ett spår av ett svar.. vadan detta då?
Det vore en mindre ensidig debatt om valpmakaren kunde svara så kanske det skulle komma några nya infallsvinklar, man kanske skulle få något att tänka på... men inte.

Jag tycker inte synd om någon som inte kan motivera något så allvarligt som att föda fram nya liv till världen utan att förklara varför man valt som man gjort, det verkar bara ogenomtänkt, okunnigt och barnsligt alltihopa för mig.

Att svara på tilltänkta valpköpares frågor är väl stor skillnad än att svara på era frågor, tycker du inte?

Men seriösa valpköpare bör väl ställa dessa frågor också! Annars är de väl inte seriösa enligt mig.

jag träffar som sagt mkt hundar dagligen dom hundar som ofta visar sig vara ostabila i psyket är renraser, däremed menar ja att de finns "pucko hundar" även bland renraser, klart har man träffat konstiga blandisar också men inte så att de övestiger dom som är normala.

Du en sak till... jag har aldrig vart ute efter att få ett godkännande utav dig ;)

jag kan inte mer än att tacka för ditt stöd :bow:

från början så var de ju faktiskt min tråd som startades på nytt av någon annan som ville föra kriget vidare.

Aliide skrev:
Det här är iofs. inte hennes tråd? Detta är en tråd med frågan om syftet bakom blandrasavel?

Nä inte den här just.
Men det är ju henne den handlar om. Den hon gjorde som togs bort hade spårat ur den oxå.
Ni förväntar ju er svar från henne fast hon upprepade ggr sagt att hon inte orkar med det...

Du har inte läst allt va :smirk:

Både hon och nu jag då, skriver att hon inte vill/orkar svara på era frågor.
Ändå matar ni på för att troligen reta upp henne i hopp om att få igång en disskusion.

Toudi skrev:
från början så var de ju faktiskt min tråd som startades på nytt av någon annan som ville föra kriget vidare.
Nu blir jag snart förbannad! :mad: Vadå "ville föra kriget vidare"? Har du överhuvudtaget läst mina inlägg?

Är det min lila färg som gör att de inte syns så be mig bara att ta bort den - jag kan skriva i svart istället! :cool:

Senast ändrad:

GaurdianAngel skrev:
Men seriösa valpköpare bör väl ställa dessa frågor också! Annars är de väl inte seriösa enligt mig.

Du har heller inte läst allt va :smirk:

Detta har jag redan skrivit om.

är du snart förbannad? Det är inget mot vad ja är kan ja lova dig, så då är vi ju två då :devil: har heller inget problem med färgseendet. ;)

Du kan åtminstone inte beskylla mig för ditt dåliga humör, då jag fortfarande bara ställt sakliga frågor av pur nyfikenhet - och dessa har ignorerats totalt.

Men eftersom du uppenbarligen är lika road av att ge mothugg till de som kritiserar blandrasavel som du tror att de är av att kritisera "dig" (egentligen blandrasaveln i sig, om jag tolkat denna diskussion rätt), så får du väl fortsätta med det då... :confused:

Norrlänning skrev:
Du har heller inte läst allt va :smirk:

Detta har jag redan skrivit om.

Japp, men jag nöter och nöter och nöter. :angel:

men du mitt dåliga humör? Det har inte alltid vart dåligt utan blev de ju mer den här tråden förvandlades till en intervju.. om du läser va ja skrivit kanske du också tids nog inser varför ja inte orkar svara.

Som flera andra skrivit så är du ute efter svar om blandrasavel använd sök funktionen, jag har inte bett om att bli intervjuad.

Nej jag är inte emot speciellt mycket...Krig, kärnkraftverk och djurplågeri är jag emot..men sedan orkar jag inte ödsla min energi på att gå och vara emot hela livet. Det kommer alltid finnas 2 läger, det kan man inte komma ifrån. Fst det finns ett fenomen som enbart verkar existera här på buke och det är: Om någon skriver: titta, jag har köpt en labrador, eller Schäfer...då reagerar alla med att ojja sig över vad pötig och sötig den är...MEN absolut INGEN ifrågasätter: Vad ska du använda den till...ska du tävla bruks...osv...Skriv igen och byt ut rasen till blandras: genast kommer första inlägget: Vad ska du med den till...du får inte tävla...du är oseriös. Själv är jag extremt oseriös, egentligen borde jag nog avliva min hund då det är en blandras...för den har säkert lynnesfel...än syns inget..men det kanske kommer :smirk: men vi ska bara gå klart våran kurs först som startar nästa vecka..samt gå en spårkurs. Lite seriös kan jag ju vara i mitt oseriösa tillstånd.

*förövrigt så har grannes renrasiga schäfer för tredje gången skadat min hund*....fast det kanske är normalt..den är ju trots allt renrasig och har stam :eek:

Detta inlägg var hemskt oseriöst..men det var meningen också...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 938
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar