Black Coffee

Sv: Black Coffee

Bild på vår* Lille Svarten * 1 Dag gammal :love: Black Coffe - Metall- De Niro

DSC00672.jpg



DSC00649.jpg


Mia
 
Sv: Black Coffee

Grattis Miaa!! Synd det inte blev ett sto, men det kanske blir ett hingstämne? :) Vore ju kul!

Masse: Det jag har läst så verkar han lämna smått. Jag kanske inte bör vara så förvånad att min är liten, hon har ju angloarab i sig:)
 
Sv: Black Coffee

Vilken liten drömprins! Jättefin! Stort grattis. Har du fått nån kontakt med honom el håller han sig bakom mamma?
 
Sv: Black Coffee

Enligt Blup så ger han mindre .

Var inne och kollade dina Black Coffe avkommor Bla Super Nova där det står att hon fick ta del av Simulanspaketet ? Hon fick ju 45 i gångarter ,måste dom inte ha Diplom för att ta del av simulanspaketet ?

Eller har jag missat något eftersom min uppfödning fick klass 1 men inget simulanspaket ?

Mia
 
Sv: Black Coffee

Klass I tror jag det är och ingen del poäng under 7, tror jag det är/var ASVH ändrar ju reglerna stup i kvarten. Min Ammi missade det p g a en 6:a som dessutom var en dålig hovslagares fel :mad: Utan den sexan hade även hon fått vara med, de är födda -05 bägge två.
 
Sv: Black Coffee

Klass I tror jag det är och ingen del poäng under 7, tror jag det är/var ASVH ändrar ju reglerna stup i kvarten. Min Ammi missade det p g a en 6:a som dessutom var en dålig hovslagares fel :mad: Utan den sexan hade även hon fått vara med, de är födda -05 bägge två.

Oki siffrorna förändrar ju kraven i Diplomet men nog har det väll varit endast Diplomston som haft chans till Stimulanspaketet ?

Ska kolla upp detta igen men *mitt* gamla sto hade 88 på hoppningen och 8 på galoppen och ingen nufra under 7 ? Och hon har inte fått något stimulans paket ?

Mia
 
Sv: Black Coffee

Som skrivet innan så har reglerna för det här ändrats hela tiden så det är möjligt att det var -05 hästar som klarade sig med klass I och att i år krävs diplom (enl ASVH:s hemsida) erkänner att jag bara har kollat upp det just de år som det kan ha varit aktuellt för mig.
 
Sv: Black Coffee

Nu har min dam tävlingsdebuterat i hoppning :)
Supernöjd, hon skötte sig utmärkt och hoppade bra! Nu är det bara att träna vidare på styrkan och fila på dressyren så vi kan komma ut på dressyrbanan också.

Dolly_Har_jatte_manga_fina_bilder_fran_idag_men_ni_far_nog_allt_kommentera_lite_mer_sa_kommer_dom.jpg


Dolce_Vita_Sa_himla_glad_hon_har_verkligen_helt_ratt_installning.jpg


Dolly_Tavlingsdebuten_3.jpg


Dolly_Tavlingsdebuten_3.jpg


Dolly_Tavlingsdebuten_3.jpg


Dolly.jpg


Dolly_Tavlingsdebuten_3.jpg
 
Sv: Black Coffee

STORT GRATTIS till jättefin fölis,
Jag själv skulle ju betäcka med BC, men precis på brunsten var han så
dålig så han stod på sjukan.
Det fick bli Lambourgini på båda istället, inte precis vad jag tänkt mig,
men nu är båda konstaterat dräktig, så det är bara att köra på och se
glad ut.
Självklart är jag jätteglad, vad annars.

Danaa: Hon ser ut att ha vuxit i kostymen, jättefin.

Remaining :Snygg flicka, fortsätt mata oss med bilder, min tjej som dog
skulle ha sett ut som den mörka som var till salu,(tror jag):d

OM jag betäcker någon fler gång ska jag ta BC igen.

K
 
Sv: Black Coffee

Uppdatera oss med bilder och lite allmän info om den lille! :-)

Jag ska så fort jag själv får mer kort .... Har honom ju inte hemma eftersom stoet är sålt . Men hon hade tagit nya kort så jag hoppas dom kommer snart ;)

Han har varit lite blyg och det hade varit meniingen att han skulle födas här hemma ,men hon ångrade sig och ville ha stoet hemma hos sig .
Det gör saker lite svårare för mig eftersom han ska säljas ,men jag förstår stoets ägare att hon ville behålla sin lilla kicka hemma :laugh:

Så nu finns han i Göteborgstrakten , ska åka ner senare och pussa på honom och se hur han rör sig ,,,men det borde han med den stammen :)

Mia
 
Sv: Black Coffee

Ja det börjar bli häst av na! :-) Hon växer en del bak just nu men över manke kanske hon är 155. Har inget bra att mäta henne med. Hoppas det kommer mer massa på halsen snart, den är lite tanig.

Ska bli spännande med fler bilder på din!
Blyg var noelle som liten också, man fick attackera henne för att få ta i henne :-) Men det gick över. Nu är hon som ett plåster
 
Sv: Black Coffee

Bild på vår* Lille Svarten * 1 Dag gammal :love: Black Coffe - Metall- De Niro

DSC00672.jpg



DSC00649.jpg


Mia

Uppdatering av numer pålle med namn Bj`s Black Mezzo

e Black coffe- Metall -De Niro-Master

3 veckor gammal '

DSC00855.jpg




DSC00853.jpg


Det är så man skäms när man önskar sig ett sto när man får en sån fin kille , men jag vill så gärna säkra stostammen . Och då måste man ju sälja *pojkarna *

Mia
 
Sv: Black Coffee

Han är jättefin! Har du träffat honom ännu?
Förstår man inte kan behålla alla avkommor även om man skulle vilja!
Jag håller ju inte på med avel i större utsträckning, så jag hade sparat min avkomma även om det hade varit en hingst. Men visst är det extra kul med ett sto! Då har man ju faktiskt möjligheten att betäcka om man vill. Jag får se hur min artar sig om jag betäcker henne el ej.
Rider du också eller är det enbart avel du jobbar med?
 
Sv: Black Coffee

Det är väl inte din som är ute på annons? Ska du sälja din fina flicka?

Med risk för att bli halshängd över att jag suttit på min 3:e gången jag kunde inte låta bli, men jag måste bara få "bevisa" hennes härliga temperament som jag skrytit så mycket om! Hon bryr sig inte om sin klump till matte som kravlar sig upp, funderar på att skicka henne på riktig inridning i september och sen se om man kan hitta en lämpligt liten ryttare till lilla räkan. Eller om matte kanske lyckas ta tag i träningen och maten... Även om hon blir förliten för mig kommer jag behålla henne, hon ska bli mitt nästa avelssto! :)

DSC04503.JPG
 
Sv: Black Coffee

5709078-nW69B.jpg


Min fina prinsessan vann LC:2 i Hfrk i helgen, hon är helt underbar att ha med sig på tävlingar. Otroligt snäll och lugn:love:
 
Sv: Black Coffee

Grattis ;) Du har ingen video på henne ? Behöver ju inte vara från tävlingen. Vad är det för stam ?

Dana . Nej jag skulle inte sitta på en knappt 2 åring men det behöver ju inte diskuteras här tror nog du läst mina gamla trådar när man börja med sina hästar alldeles för tidigt och ryggen är inte färdig att sitta på... Min kommer inte få åka förrän i Nov på inridning / insutten 1 mån sen ska hon hem ett par månader och sen tillbaka 1 månad innan 3 årstestet och ta det sista innan visningen ingenting därimmellan utan bara vila .

Nellie . Nej jag har inte varit nere än och hälsat på honom åker i Aug när det lugnat ner sig här hemma .

Hur stora har era BC varit som nyfödda och vid ett par veckor . Har ju storleksnoja ....:p Någon som kommer ihåg ?

Mia
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 820
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 251
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 042
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp