Black Coffee

Sv: Black Coffee

Hur stora var din och Nellies flickor när dom var 6 månader kommer ni ihåg det ?

Mia *Grabben är hemma nu och sååå snäll* Den snällaste fölunge vi haft och dessutom hingst :love:
 
Sv: Black Coffee

Ja jag ska lyckas åstadkomma ett utan täcke, lovar :-)
Halsen är tyvärr en liten synvilla på bilden ovan. Den är inte så fyllig som den ser ut :-p Dock stod jag och tittade på henne ikväll och tycker nog hon fyllt ut lite mer. Blir mer och mer häst av henne nu. Färgen är jag jättenöjd med! :-)

Kul att det går så bra med din! Inridningen kommer säkert gå jättebra!

Miia, jag kommer tyvärr inte ihåg hur stor noelle var som 6 mån. Mindre än medel var hon i alla fall. Hur stor är din?
 
Sv: Black Coffee

Men då blir han nog inte så liten!
Min var mindre än så som 6 månaders och hon är ca 157 idag. Fick nån cm till när hon skoddes :)

Kan du inte lägga upp en bild så vi får se hur han ser ut nu
 
Sv: Black Coffee

32840995.jpg


32840996.jpg
 
Sv: Black Coffee

Bilderna funkar ej..

Miaa: Jag kommer heller inte ihåg hur stor eller liten kanske man ska säga var vid 6 månader. Hon ligger nog som Nellie´s i mankhöjd nu, har inte tagit mig i kragen och mätt henne än. :)
Ja vi vill ju se bilder på herr´n!
 
Sv: Black Coffee

Hon ser jättefin ut ;) Tittade på grabben idag och han är i så fulfas så jag vill inte visa honom stackarn :o Men har så underbart psyke , den snällaste fölunge vi har haft :love:

Mia
 
Sv: Black Coffee

Min har aldrig varit någon fotomodell, tycker hon ser ut som en liten raggsocka på alla bilder:)

Här kommer två från idag när de busade i hagen:
DSC04670.JPG

DSC04671.JPG


Neliie: Tycker hon var fin i kroppen och sött huvud har hon :)
 
Sv: Black Coffee

Vilka fina bushästar!! Gud va härligt det ser ut med snö. Vill också ha!
Vilken av hästarna är Gullan? Hon måste ha växt för jag ser inte vem som är vuxen och vem som är tonåring :-)
 
Sv: Black Coffee

Haha då måste de skett något positivt! Gullan är den bruna utan vitt, de andra är mitt avelssto! :)
 
Sv: Black Coffee

Vad duktig hon är! Har missat dessa!


Vi däremot får inga stilpoäng idag! Men nu har vi travat för första gången och jag är så glad! Hon är så fantastiskt duktig och snäll!
DSC04799.JPG


Jag ligger ju ganska mkt efter så vi får se om de blir något 3års eller inte. Visst ska de vara minst 158 för att kunna få diplom?
 
Sv: Black Coffee

Hon ser otroligt snäll ut! Och en riktig sötnos :-) Hoppas du hinner förbereda för treårs!

Jag har anmält min till den 19 maj men vi får se hur det blir. Hon går bara i korsgalopp vid löshoppning och det blir inga bra språng med den ingången :-( Tror det kan bero på att hon växer och är obalanserad. Rättar det inte till sig med galoppen så står vi nog över testet. Hon kommer få dåliga poäng både på hopp och galopp isf.
 
Sv: Black Coffee

Vet inte hur det är med mankhöjd och diplom. Mitt gammelsto var 1.56 när hon fick sitt diplom, men det var ju 1999 det och reglerna kan ha förändrats.
 
Senast ändrad:
Sv: Black Coffee

Nellie, hur har det gått med din? Visade du på treårs?
Miaa, har du sålt din?

Min gjorde i veckan sin första galoppfattning så vi går sakta men säkert framåt, har ju ingen brådska.
Så här ser hon ut för dagen:

DSC04984.JPG
 
Sv: Black Coffee

Hon ser fin ut :)

Black Mezzo går kvar här hemma ;) Han blev kvar för vi fick akut ta bort hans mormor och då behövs han som sällskap till vår Magica ,så han blir kvar ett tag till här hemma .

Han är mycket trevlig i tempramentet och trevlig att hålla på med :love:

Mia
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 819
Senast: Görel
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 042
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 186
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp