Black Coffee

Sv: Black Coffee

Tack hon är en rikitg kalaspingla!:)

Vad snygg han är, härlig utstrålning! Ser ut att vara mkt trav i han! :)

Min galopperade mest som föl sen kom hon i en period då hon bara travade och dessutom såg hon ut som ett litet varmblod så jag funderade på om det verkligen inte hade blivit något fel vid semineringen;) Haha! Nu använder hon sig i alla fall av alla sina gångarter även om det är överhängande skritt och hon har vuxit till sig och ser ut som ett halvblod. Men jag gillar henne i vilket fall som helst hon är ju min lilla tuss!:)
 
Sv: Black Coffee

Skriv gärna om era fina avkommor till trevlige Black Coffee men undvik att skriva om ifall de ska säljas eller inte. Det uppfattas som smygreklam och reklam har sin plats på annonssidorna.

Görel - moderator
 
Sv: Black Coffee

Klart hon är din lilla Tuss :love:och det är ju så att hästarna använder helst den gångart som de har lättast för och då kan det ju variera varefter de växer .

Jag har fått för mig att BC avkommorna är lite sena i att visa sig överhuvudtaget ?

Mia
 
Sv: Black Coffee

Bara bra med henne!

Löshoppade för första gången igår :-) Ingen stjärnteknik, men absolut inte dålig heller! bjöd bra på hindren och rättade sig jättebra dom gånger det blev lite knasigt.

Mäter 157 cm i manken nu, något högre i bak.
Mamman var 156 cm vid treårstest, 159 cm vid kvalitetstestet och idag är hon 160 cm.
Kanske det finns en chans att noelle blir något större än sin mor som vuxen?!

Hennes mamma har för övrigt flyttat hem till mig igen efter att ha varit utlånad 3 år.
Är så sugen att betäcka henne till våren, men hon har haft bihåleinflammation (dock frisk från den idag) så jag vill vara säker på att hon är 100 % frisk innan jag går vidare med betäckningsplaner.
Men frågan är om man ska betäcka mor eller dotter?
Jag vill visa noelle på treårs och se resultatet innan jag betäcker henne.
 
Sv: Black Coffee

Åh vad spännande här går det långsamt min har bara gått på bete och gjort inget förutom att bli verkad. Ja självklart har vi myst en hel del också:)

Har inte mätt min på länge borde göra det för jag tycker hon har växt men sambon han bara fnyser..

Låter som att din kommer bli större en mamma så du kanske får en över 160 strecket!:) Jag har också funderat i betäckningsplaner men då jag har ett annat sto få min BC stå över ett tag:) Och så vill jag även se resultat från 3års, gud så spännade det är ju inte så längt dit nu! :)
 
Sv: Black Coffee

Igår var vi och löshoppade igen. Premiärbesök i ridhuset var det också.
Hon skötte sig superbra. Hon hoppar lite som stålmannen flyger, men har en superbra skalle! Och det räcker bra för mig eftersom det är dressyren jag ska satsa på :-)

http://www.youtube.com/watch?v=E9SSFw5Y0YY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=cfWIIeVE8-0&NR=1

Har du gjort nåt mer med din skrutta?

Noelle har börjat byta tänder, kommer två små bredvid framtänderna. Jättesöta! :-) Men hon ser lite ut som Tore Skogman för tillfället.
 
Sv: Black Coffee

Hur går det för er? Sköter sig de små BC barnen?

Jag har inte suttít på min nå mer sen senaste bilden, men i helgen som va la jag på sadel och satte upp.
Sambon ledde mig bort till grannen och hem, hon brydde sig varken om sadel eller att jag var där uppe! :)
12-849B1103-747891-960.jpg

Hon är så lugn och förståndig min lilla tjej!
 
Sv: Black Coffee

Vilken duktig tjej!
Har hon växt nåt sen i höstas? Hur hög är hon nu?
Min är inte stor. Nånstans kring 156-157 är hon.

Noelle reds in i höstas. Vi valde att göra det i höstas eftersom inridaren bara har tillgång till utebana. Allt gick jättebra! Inte ett bus under hela processen. Verkar blir väldigt bra psyke på dom här BC-bäbisarna! Samarbetsvilliga och coola.

Nu vilar Noelle och vi planerar att åka på några löshoppningar i vinter. Hon har hoppat vid 3 tillfällen än så länge. I mars tänkte vi ta upp ridningen igen och ta henne med ut i skogen om underlaget tillåter. Hon går oskodd nu. Sedan, någon månad före treårstestet, får hon åka tillbaka till inridaren för att förberedas för testet. Det är hon som ska visa henne.
 
Sv: Black Coffee

Nja lite har hon växt, tror hon också ligger runt 157 men hon är fortfarande högre bak så jag tror hon är påväg in i en ny växtperiod. Fast de kan vara önsketänkade också:P

Åh vad roligt att hon är klar, inga nya bilder på henne? Dom verkar ha ett fantastiskt temperament!

Min skulle också behöva åka på någon löshoppning, vi har inte varit på någon ännu! :)
 
Sv: Black Coffee

Min verkar stå stilla i växten nu. Har inte hänt mycket sen i höstas. Förhoppningsvis kommer hon en sväng innan testet! Hoppas! Fortfarande outvecklad front och högre i bak. Och en kalaskula på det. Snyggt! El inte :-)
Ska knäppa några nya bilder nån kväll!

Ja det är så skönt att ha inridningen avklarad så man slipper hålla på mitt i vintern.

Du får hålla oss uppdaterade på hur din inridning fortskrider! :-) kommer säkert gå jättebra.
 
Sv: Black Coffee

Där kom en ny bild :-)

Noelle har nu fått skor med brodd och snösula på alla fyra fötter.
Hon var som Bambi på hal is i vår isiga hage! Gick omkull fler gånger :-/ Och jag tog då beslutet att sko henne. Inget liv för en unghäst att stå och trycka i vindskyddet hela dagarna.
 
Sv: Black Coffee

Ja naken måste hon vara! Ser ut att ha en trevlig hals, och fin färg har hon ju!

Jag avslutade året med att andragången med sadel på följa med en av mina inhyrda på en skritt sväng i skogen! Inga problem, styrningen är väl inte så värst bra men kunde ju få drag hjälp av gammlingen före så de gick galant, hon bryr sig inte att jag sitter ovanpå. Påväg hem stannade hon och började äta på en kvist som stack upp ur snön, tokfia! :)

Min har en rejäl kalaskula nu. :) Vi har mest snö så de är inte halt hos oss som tur är.
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 819
Senast: Görel
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 042
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 186
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp