Black Coffee

Sv: Black Coffee

SV:
Ja planen är att försöka vara redo till slutet av denna månaden. Inget bestämt än men som sagt har det som mål i alla fall. Hoppningen får vi se när vi hittar lämplig tävling. Tills dess får hon fortsätta hoppa på pay and jumps :)

Idag insåg jag hur pass snäll tösen är, slängde upp min pojkvän som inte är så ridvan på henne, hon gick snällt och lugnt med när vi red ut i skogen och passerade en rätt hårt trafikerad väg :) Mycket lugnare än min 13åriga dressyrtant som hoppade och skuttade förbi precis allt längsvägen!
 
Sv: Black Coffee

kl

En fråga till er som betäckt med BC; hur har erat sto sett ut? Rört sig? Bästa gångart? Jag har ett sto som jag är sugen att använda honom till (dock inte i år) men jag är inte så överförtjust i att han blir "tvådelad" i traven (dåliga bakben i mitt tycke) o märren har bra bakben så jag vill inte försämra det....

Jag har skummat igenom tråden men inte hunnit titta på alla bilder o filmer än.

Hittade några gamla bilder på BC från 2007, (passade på att åka förbi Lisa när jag åkte från syrran i Malmö)



 
Sv: Black Coffee

Först måste jag säga vilka fina kort du tagit på Black Coffe;)

Får jag låna dom ?

Till det sto jag valt BC har en egen rörelse i kroppen och går igenom hela sin kropp och sto stam mässigt så borde jag inte vara ororlig över att även jag har upplevt honom som 2 delad , dock vet jag inte om jag upplevt det på de gamla filmerna som Hc horse lagt ut på sin sida ?

Har inte funderat mer på det efter jag betäckte med honom och dock reagerade jag på det på de gamla filmerna som Elise hade på sin hemsida en gång i tiden .

Det enda negativa är väll att han verkar ge mindre avkommor och stoet jag betäckte är litet . Dock tror jag att det blir en bra kombination och att BC är en undervärderad hingst och han har ju en riktigt bra gammal stam :love:

Mia
 
Sv: Black Coffee

Kul att få se nya bilder på honom!

Jag gillar honom verkligen men tyvärr passar han inte mitt sto typmässigt, är rädd för att en avkomma skulle bli alldeles för långlinjerad, därför har jag hållt mig till Lambo.
 
Sv: Black Coffee

Låna på du ;)

Här är också rörelse genom kroppen på märren så det kanske är värt ett försök ändå.... Återstår att se om han finns tillgänglig om/när det blir aktuellt. Vill gärna åt fullblodsgenerna....

Är väldigt nyfiken på din som (snart???) tittar ut!! :laugh:
 
Sv: Black Coffee

iaf från 2007 ;) men det kanske är nyare än de du sett tidigare.

På morsanhäst är jag inte bekymrad över att få en för långlinjerad unge, däremot på hennes dotter skulle det kanske bli för "långdraget",... därför fundrar jag på Lambo till henne när det är dags :p
 
Sv: Black Coffee

Jättefina kort! Dom borde dom ha för att visa upp honom istället för dom bilder som ligger ute på språngrulla. Han ser mycket slankare ut på dina bilder :-)

Jag tycker min har fått bra bakbenen, nästan så dom är bättre än fronten. Så i vårt fall har han inte nedärvt några oengagerade sådana. Hon har blivit ganska lagom lång, men blir tyvärr inte så hög och jag hoppas det kommer bättre resning fram när hon är mer färdigväxt. Mamman är väldigt kort i ryggen och 160 i mankhöjd, har trevliga rörelser och hoppar bra.
 
Sv: Black Coffee

Måste få skryta lite om mina fina BC avkomma. Remaining har lagt upp bilder på henne innan.
Förra veckan debuterade vi i LB:1, hon har aldrig tävlat innan och är riden ca 6 månader(sent tagen pga föl). Hon var helt underbar! Så lugn, kändes som att sitta på en "van" tävlingshäst! Vi lyckades rida ihop &9,&% och det blev en 4:e plats. Gissa om jag var glad!
Skulle egentligen sälja henne men vi har bestämt oss för att behålla henne och försöka kvala henne till 5 års nästa år.
 
Sv: Black Coffee

Vad kul! Jag tycker hon är jättefin!

Min tjej blir ju 2 år idag:) Tänk vad tiden går fort! Ska se om jag lyckas ta några bilder på henne:)
 
Sv: Black Coffee

Gullan.jpg


Guenerina DE -09 två år idag, lillskrutten!
Black Coffee - Master - Marabou x

Mätte henne lite snabbt ca 153 är den lilla saken, hoppas på att hon skulle komma över 160 men 7 cm till kan kanske bli hårt?

Finns inga ord för vad jag känner för henne, hon är så snäll så det finns inte. Jag verkligen ÄLSKAR denna lilla häst! Så för mig är det viktigaste att hon är trevlig så vi kan få många roliga år ihop! Tycker hon rör sig bra, skritten och traven är bäst galoppen är lång och markbunden om jag ska vara kritisk, men jag är ingen expert på detta :) Fast den gångart hon rör sig helst i är galopp, fast för det mesta är det skritt. Hon är ingen riktig busmaja utan mer en ferdinan.
 
Sv: Black Coffee

Snygg modell på henne!

Hon är ju bara 2 så hon kan växa en hel del till ju. Min var inte jätte stor som 2 åringen men är idag ca 164 cm men känns som mer. Tycker att det stämmer även på våra andra BC avkommor, även om de är lite mindre så är det mycket häst på ett positivt sätt!

Vad har du för planer för henne?
 
Sv: Black Coffee

kl

Kul att höra hur avkommorna blivit :) Å mycket trevligt att höra att huvudet verkar väldigt bra :laugh:
 
Sv: Black Coffee

Ja jag hoppas på några cm till i alla fall, hon är ju fortfarande högre bak så förhoppningsvis. Hon växer sakta så jag håller tummarna. Ja jag gillar själv modellen att det är lite massa på henne.

Planen är väl att visa på treårs nästa vår och hoppas på bra poäng så klart! :) Sen har jag inga större planer, kvaliteéts året efter och i framtiden förhoppningsvis en trevlig dressyrhäst och självklart blir det säkert något föl men när får vi se! :)
 
Sv: Black Coffee

Låna på du ;)

Här är också rörelse genom kroppen på märren så det kanske är värt ett försök ändå.... Återstår att se om han finns tillgänglig om/när det blir aktuellt. Vill gärna åt fullblodsgenerna....

Är väldigt nyfiken på din som (snart???) tittar ut!! :laugh:

Har lånat dom ;) Jag är så nyfiken på att den ska titta ut ,skulle kommit för 2 dagar sedan :)

Mia
 
Sv: Black Coffee

Nu har den kommit ett litet Svart hingstföl med 2 vita bakben och lite vitt på ett framben .

Hade önskat mig ett sto till efter denna stostam ,men huvudsaken är att hästarna mår bra och jag får sälja honom .

Tyvärr får jag ingen mer chans eftersom det var en betäckning som gällde ,men får hoppas att Stina fina klämmer ut sig ett stoföl nästa år ;)

Stammen på årets bebba blev då Black Coffe -Metall -De Niro .

Förövrigt fick jag brev från ASVH och där ligger Black coffe och Bocelli som enda svenksa hingstar med i denna 20 i topp lista :D

Sen kan man fundera på om man kan säga att Bocelli är helt svenskstammad ???

Hur som haver är jag glad över mitt hingstval och tror absolut det blir en bra sporthäst .

Mia Bild kommer när jag själv får en ordentlig bild på honom ...
 
Sv: Black Coffee

Gratulerar! Skönt att allt gick bra, trots att det inte blev det kön du ville ha :-)
Tänk att avelsvärlden verkar vara ensam om att välja honor framför hanar ;-) Men det är ju inte så konstigt iofs. Men det är bra för ett jämställt samhälle! :-)

Jaa bilder vill vi se! På den enda 2011:an. Han måste bli en speciell individ! :-)
 
Sv: Black Coffee

KL
Orkar inte läsa hela tråden, men verkar han ge litet?
Jag har själv haft tre stycken avkommor efter honom och alla har blivit betydligt större än sina mödrar. Två av dem har helt klart blivit sina mödrars största avkommor. Den äldste är ju sex i år och verkar gå över 170 cm, där mamma är 162 och syskonen ligger runt 165.
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 820
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 263
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp