Black Coffee

Sv: Black Coffee

Hejsan, jag pratade med BC:s matte idag, både BC och Lambo ska finnas tillgängliga på Tai i år.
Jag tar nog BC på Busans mamma, och Lambo på det andra stoet.
Det känns :love: fantastiskt härligt att ha bestämt sig.

Mvh /K
 
Sv: Black Coffee

Kul att du bestämt dig för dom!!
Sa hon nåt annat intressant om hingstarna? :-)

Har du några nya bilder på Ziezon? Är så nyfiken. Har ju en kompis som har en avkomma efter honom också. Väldigt snygg långbent sak!
 
Sv: Black Coffee

Men vad typiskt... Ja du måste ha den uppladdad på internet för att de ska finnas..
 
Sv: Black Coffee

Aha! Man måste ha nån slags hemsida eller?

Bilden finns på hennes blupsida också.
Svårt att fota henne för hon är så mörk, det blir bara en svart plump! :-p Är din tjej rund om magen nu? Noelle är väldigt lättfödd! Får bara hö och lite soja och havre nu och är ändå tjock. Bådar inte gott inför betet...
 
Sv: Black Coffee

Mäh vad konstigt, nej jag har bilderna på min blogg och de finns ju dom som sätter in bilder från sitt FB så det borde ju gå. Tog du bort http:// i bild rutan så det inte blev dubbla?

Jodå min är rund om magen!

Dagsfärska, inte alltför bra bilder då hon ät omöjlig att fota. Ska helst stå ovan på en eller så står hon skitdåligt så hon ser muppig ut!

DSC04328.JPG

DSC04326.JPG

DSC04311.JPG
 
Sv: Black Coffee

Ha! nu gick det :-)
Fick ett bra tips på hur man kunde ta bilder från pixbox och lägga in här direkt.
Ska knäppa nya bilder på henne nu och lägga ut här
 
Sv: Black Coffee

Sånna där inlägg är totalt förbjudna utan bilder:p

Skulle vara roligt att se BC mamma och självklart hennes bäbis!:d

165364_123182191085452_100001810146250_175843_4510530_n.jpg


167680_123182111085460_100001810146250_175839_2390076_n.jpg


179257_123182134418791_100001810146250_175840_6658225_n.jpg


Äntligen har jag lärt mig att få in bilder på forumet, så här kommer några bilder på Black Coffees fina mamma Amandla och hans lillasyster Izabella e.Damino SD, här endast tio dygn gammal.
 
Sv: Black Coffee

Aha nu förstår jag vart min fått sin bruna färg ifrån! och sin förstora underläpp:D

Stiligt sto och vilket snyggt stoföl! Långa ben och högrest! :)
 
Sv: Black Coffee

Blir spännande att se vad de blir av våra små! Var i helgen och kollade på treårstest och drömde mig bort om skyhöga poäng och dipolm :D Haha drömma får man väl alltid göra?? :)
 
Sv: Black Coffee

Har ganska nyss köpt en BC avkomma :)

Ett 5årigt sto som är E Black Coffee - Wildvogel.
Som 4åring hade hon ett föl e. Tsarevitj.

Har ganska nyss ridit in henne, köpte henne av uppfödaren oinriden. Snällare, lugnare och tuffare tjej får man ju leta efter. Hon går från klarhet till klarhet. Ska bli väldigt spännande att följa henne.

Hon är dock inte så stor än bara 161cm.
I stallet har vi 3 till BC avkommor, allt från 161-168cm. Alla 4 har ett väldigt lugnt temprament och älskar kel och gos.


Här kommer lite bilder på min tjej
fs_489507788_22840_1304871143.jpg


fs_489578445_25519_1304967116.jpg


fs_489578505_23008_1304967149.jpg


fs_489578515_28288_1304967152.jpg


fs_489578538_47179_1304967162.jpg


fs_489578563_50169_1304967179.jpg


fs_488185541_48810_1302813015.jpg
 
Sv: Black Coffee

Vilken fin tjej!
Kul att se bilder på fler avkommor. Lägg gärna ut bilder på dom andra hästarna i stallet också! :-)

Vad har du för plan för din häst? Dressyr, hopp eller både och?
 
Sv: Black Coffee

Kan kanske få upp några bilder i kväll på dom andra. Tyvärr inga super nya bilder men hyffsat iaf:)

Min plan är både hopp och dressyr faktiskt. Hon har modet för hoppning och bra gångarter så vi får se helt enkelt var vi hamnar.
 
Sv: Black Coffee

Hon ser jättetrevlig ut! Den sista ridbilden på ängen är hon riktigt fin! Ska se om jag får upp några bilder på min snart:) Idag har jag ialla fall tagit sista stygnen så snart kanske hon kan få komma iväg och löshoppa lite! :)
 
Sv: Black Coffee

Fin hon är!
Hon verkar ha utvecklats mycket under vintern.
Dom blir så mycket finare nu när vinterpälsen släpper. Ser ut som "riktiga" hästar.
Hur läker benet?

Jag har provat longera min ett par gånger. Det funkar bra, men jag måste avgränsa banan på nåt sätt. Hon blir lite busig på öppna delen och drar iväg :-)
Ska även prova löshoppa henne nån dag. Men jag har inga större förväntningar på talangen där :-p
 
Sv: Black Coffee

Håller med Nellie att hon ser fin ut och växt till sig :)

Nu är det bara 28 dagar kvar till min BC unge kommer ut :banana:

Mia
 
Sv: Black Coffee

Tack! Jo jag är jätte nöjd med henne, jo nu är stygnen tagna. Hon är så snäll, hur många tvååringar tar man stygnen själv på i hagen? det var inga problem hon stod som ett ljus! Jag tror ibland hon är lite för vuxen det är sällan hon busar eller far! Det blir säkert när hon ska ridas in, hon spar på krutet:D

Miaa: Jo men hon är fortfarande högre bak så jag har fortfarande förhoppningar på iaf 1.60. Ja det ska bli så spännande att få se din BC -bäbis! :)
 
Sv: Black Coffee

Så där lill-gammal är min också. Kanske ett släktdrag? :-)
Eller kanske det beror på att dom går med vuxna lugna hästar i flocken?

Ska du rida in din själv?
Jag köper in den tjänsten! Så det blir rätt gjort :-) Jag har ingen erfarenhet av inridning alls.
160 blir nog både din och min tror jag.
Kanske ge lite anabola så blir dom 165 :-p

Miia: Gud så spännande! Och den enda 11:an får du också, för det är väl bara en reg betäckning från förra året?. Det måste betyda den blir speciell :-) Rapport och bild så fort den kommer tack!
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 820
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 269
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp