Black Coffee

Sv: Black Coffee

Bilder på min Guenerina

DSC04104.JPG

DSC04126.JPG
 
Sv: Black Coffee

Vad hon har växt på sig ;) Hon är jättefin .

Jag har tittat på några fölisar igår och därbland dessa en Black Coffe unge .

Den rörde sig mycket trevligt :love: och hade jag inte haft en Black Coffe i Metallicas mage så hade jag nog valt den trots att den var lite underutvecklad pga av en sjuk mamma .

Men valde en Zuindenwind avkomma istället så nu har min lilla Magica fått en lilla syster ;) Och det känns inte helt fel heller med tanke på det gått för honom på Championatet .

Mia
 
Sv: Black Coffee

Ja, du! Hade det varit lika enkelt att lägga in bilder här som det är att lägga in till annonserna på Buke, så hade jag nog fixat det. Nu får jag ta till experthjälp. Kompisen har tagit en del fina bilder på henne och jag vet att hon har många fina bilder som hon tagit på Black Coffee himself. Hon håller på att skanna in för brinnande livet och lägger dem på sin facebook-sida vartefter under EC-Horses. Tålamod, tålamod, så kommer de. Jag gör ett inlägg när de är på G
 
Sv: Black Coffee

Vi har väntat lääänge på nya bilder på black coffee och hade nästa gett upp hoppet! och så kommer du med detta besked! :-)

Kul att du har hans mamma! har du lånat henne som avelssto och ska betäcka till våren?

Om man vill se bilderna. Vilket namn söker man på på face book?
 
Sv: Black Coffee

Ja, jag har det trevliga nöjet att låna Coffees mamma Amandla av ägaren. För massor med år sedan så ägde jag Amandlas mamma Hedvig xx. Hennes dotter Mintouche xx e. Mintage xx ingick i köpet av Hedvig xx. Jag fick bara en uppfödning u. Hedvig xx, hingsten Baryshnikov 867. Året efter honom så kastade Hedvig xx tvillingar trots att hon var ultraljudad. Sen blev jag tyvärr tvungen att sälja Hedvig xx pga olika omständigheter. Som tur var så hamnade hon hos en ägare som har sett till att ta till vara på detta härliga sto i avelsboxen. Hon fick precis sitt Elit, postumt förstås, vilket är bra jobbat för ett fullblod.

Jag använde hennes dotter i aveln i några år och de blev trevliga och ridbara individer. Nu har jag tyvärr inget sto kvar efter Hedvig xx då barnbarnet fick ett hingstföl som sista avkomma. Därför uppskattar jag väldigt att jag får använda Amandla i aveln i år. Det är som att backa tiden tjugo år, när man kommer ut i stallet på morgonen, då hon är väldigt lik sin mamma. Hon är betäckt och konstaterat dräktig med Florencio, så nu är det bara för mig att hålla tummarna att det blir ett underskönt stoföl som föds till sommaren;). Blev en lång historia
 
Sv: Black Coffee

Knapplån.

Nu har Black coffees blup-index kommit!
och min lilla skrutta har fått sitt också...
 
Sv: Black Coffee

Ja såg hans blup - jag är så dålig på att förstå det men som jag uppfattat det är det inte lysande? men kanske inte heller dåligt?

Jag tror inte min är berättigad till blup-än, hon ska väl gå 3års först?
 
Sv: Black Coffee

Jag är inte heller så bra på blup, men dåligt har han inte. Gröna staplar är bra! Och han har fått bra på framförallt traven. Men hans blup är ganska osäkert än så länge, han har ju inte så många visade avkommor och själv har han ju inga tävlingsresultat som påverkar. Men förhoppningsvis så kommer det! Fast det verkar gå jäkligt trögt för ägaren att få ut honom på banan...
 
Sv: Black Coffee

Han har ett helt alldeles okey blup;)

Med 100 som referensvärde och Black Coffe ligger med på dressyr på 126 och har så fina som 141 i traven . Dessutom om jag inte minns fel så håller han sig ganska jämnt i staplarna .

Nu kan jag ju inte uträkningen på blupen men jag tror iallafall med tanke på stomatrialet som han fått innan eftersom han stått på naturlig betäckning .

Man säger ju att man räknar med det i blupen men hmmm jag är fundersam på hur det går till och sen stämmer ;)

Det som är negativt är att han verkar ge små avkommor :crazy:

Jag är fruktansvärt nyfiken på min avkomma som vi får i år.

Mia
 
Sv: Black Coffee

Ahhh nej säg inte så! Jag lever fortfarande på förhoppningen om att min ska växa över 1,60 måttet och hon har inte kommit upp i 1,50 än!:/
 
Sv: Black Coffee

Vi får nog en varsin minihäst du och jag :-/ Men jag tröstar mig med att svenska stammen verkar växa långsammare :-) Dom måste ju bli 1.60 åtminstone!
 
Sv: Black Coffee

Fast att svenskstammat växer långsammare stämmer väll ganska väl ?

Det är det enda jag har ågren för med Bc är att han nu verkar ge smått ....

Inga nya bilder /filmer på era Mia nyfiken juuu:)

Mia
 
Sv: Black Coffee

ja dom säger ju att det är så...

Hade man vetat att han gav litet så hade nog jag tänkt annorlunda med mitt lilla sto eftersom jag vill ha en större avkomma än mamman.
Men nu har jag den här lilla godbiten hemma och jag ångrar inte att hon kom till världen!
Hon är underbart snäll och bra att handskas med, och söt. Hon verkar bli av det smäckrare slaget och det känns bra, så man inte får en liten pansarvagn :-)

Ska knäppa lite nya bilder nån fin dag.
Tyvärr är hon inte i den vackraste fasen just nu, överbyggd och ser allmänt rolig ut. Men det börjar hända lite grejer fram nu, halsen börjar ta sig.
Film har jag svårt att ge nu där man ser henne röra sig i annat än skritt. Jag vill inte släppa henne på banan nu med risk för halka, och i hagen går dom som ett lämmeltåg i stigar (vi har massor med snö) :-) man ser inte många travsteg om dagarna. Antingen äter dom hö, eller så står dom och hänger i en dunge och äter pinnar/träd

Jag tror du kommer få en jättefin unge och kommer säkert bli nöjd! Din kanske inte alls blir så liten som våra. Ska bli spännande att se vad du får! :-)
 
Sv: Black Coffee

Med tanke på storleken då kanske det är BC jag ska betäcka mitt sto med nästa gång (om det blir ngn). 7-åringen efter Bocelli är 170 cm, 2-åringen e. Baltimore ännu bara ca 155 cm och 1-åringen e. Hip Hop(6 mån på riktigt) är ca 145 cm.
Kan ju bara säga det att mina med helsvensk stam har vuxit minst lika fort om inte fortare än de med annat (jmfr 1- och 2-åringen)

Fast med tanke på att hon är Nostradamus-Chapman så kanske det blir väl mkt...

Chapman i led 3*3
Ganesco i led 3*6
Utrillo i led 5*5*6

eller så blir det jättebra :banana:
 
Sv: Black Coffee

Den kombinationen tror jag skulle bli spännande!!:)

Min är väldigt ofärdig i kroppen, fortfarande högre bak även om hon börjar komma ikapp. Mätte henne ikväll 1,50 var hon så kanske kanske om jag har tur växer hon lite till!:P Min dam är inte av den nättare typen, inte just nu ialla fall hon har ganska mycket mage:)
Men hennes temperament är helt fantastiskt!:)
 
Sv: Black Coffee

Hej allihopa BC-are, jag har äntligen kommit in på Buke igen, fast med
lite ändrat namn.
Först vill jag berätta att Bus inte finns längre, hon skadade troligtvis
halskotepelaren ute i hagen med inre blödningar som följd.
Detta hände i mitten på November, en stor chock för oss alla som
delade hennes alltför korta liv.
Som ni redan vet hade hon ett kanontemperament, alltid go o glad.

Hon var ca 157 cm hög veckan innan detta hände, så hon var ju inte
så liten, hennes mamma är 159 cm.
Jag skulle gärna betäcka med BC igen om jag bara visste om han kommer
att finnas tillgänglig 2011, annars funderar jag på Master, men är lite
fundersam på temperamentet. Vet du Danaa nåt matnyttigt om det

Mvh/ K
 
Sv: Black Coffee

Gud så tråkigt att höra! Beklagar verkligen :(

Hur är det med din andra 09a? Visst är den efter ziezo? Jag har en kompis som fick föl efter honom i somras. En fin unge, fux, med humör! ;)
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 821
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp